9 اشتباه به هنگام شستشوی صورت

  جمعه، 09 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
9 اشتباه به هنگام شستشوی صورت
شستن صورت ساده‌ترین کار در عادت‌های روزمره به حساب می‌آید. اما عادت‌های شست‌و‌شوی اشتباه می‌تواند مشکلاتی مثل خشکی، چرب بودن و حساسیت برای پوست ایجاد کند.

عدم شستشوی روزانه صورت

بسیاری از مردم فکر می کنند اگر هر روز صورت خود را شستشو دهند، این کار رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد. اگر صورت خود را نشورید، تنها اجازه می دهید گرد و غبار و چربی بیشتری روی پوست تجمع کنند. در نتیجه، هر چه بیشتر با جوش ها و آکنه مواجه می شوید. نکته کلیدی این است که صورت خود را هر روز با پاک کننده های ملایم شستشو دهید. برای افرادی که از نظر جسمانی فعال تر هستند، شستشوی صورت دو بار در روز ضروری است.

اول دست هایتان را نمی شویید

در طول روز دست های شما با همه چیز در تماس است. چربی، خاک و به احتمال زیاد میکروب ها روی دستان شما جا خوش می کند و حتما دوست ندارید این مواد روی صورت شما قرار گیرد . بنابراین با شستن دست های خود شروع کنید . اول دست هایتان را خوب وتمیز بشویید.

آرایش خود را پاک نمی کنید

هدف اصلی ازتمیز کردن پوست، باز کردن منافذ آن است. قبل از شست و شوی صورت مواد آرایشی را با دستمال لطیف،پاک کننده های طبیعی حاوی روغن جوجوبا ، عصاره دانه انگورو ... پاک کنید. بهتر است برای پاک کردن آرایش چشم ها ازمایع پاک کننده آرایشی استفاده کنید . حتما شما محصولاتی را می شناسید که هم پاک کننده و هم تقویت کننده معرفی شده اند اما نیازی به استفاده از این محصولات دوگانه ندارید . دستمال های مرطوب حاوی مواد شیمیایی است که به پوست آسیب می رساند و ازطرفی نیاز به کشیدن زیاد پوست دارد .

عدم تغییر محصولات مورد استفاده برای شستشوی صورت

به گفته کارشناسان، برخی افراد تمایل دارند در تمام طول سال از یک محصول برای شستشوی صورت خود استفاده کنند. این به معنای استفاده از پاک کننده صورت مشابه برای تابستان و زمستان است. اما باید به این نکته توجه داشت که صورت ما به محصولات مختلف برای فصول مختلف نیاز دارد. به عنوان مثال، در فصل تابستان، یک نفر ممکن است به استفاده از یک پاک کننده با ظرفیت تولید کف بالا نیاز داشته باشد. اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، ممکن است به استفاده از یک محصول حاوی اسید سالیسیلیک نیاز داشته باشید. طی فصل زمستان نیز بهتر است از پاک کننده ای ملایم با صابون کمتر استفاده شود.

استفاده از مواد ساینده روی صورت

استفاده از حوله های دستی، لایه بردارهای صورت و دیگر مواد لایه بردار به صورت روزانه برای پوست چندان مفید نیست. پوست انسان به طور طبیعی از شر سلول های مرده خود خلاص می شود. اگر هر روز از این قبیل محصولات برای لایه برداری پوست استفاده کنید، به جای این که نفعی برای پوست داشته باشد بیشتر به آن ضرر می رسانید. لایه برداری را می توانید حداکثر دو بار در هفته انجام دهید.

بهترین روش برای شستشوی صورت استفاده از آب ولرم و یک پاک کننده ملایم است. آب ولرم به کسب آرامش پوست کمک می کند. پس از آن، می توانید یک مرطوب کننده سبک را برای استفاده روزانه یا کرمی سنگین را به عنوان مرطوب کننده شبانه انتخاب کنید.

استفاده از آب با دمای نامناسب

برخی گمان می کنند آب گرم منافذ پوست را باز می کند و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می شود اما حقیقت این است که منافذ ماهیچه ای ندارند که باز و بسته شوند. با اینکه ممکن است آب گرمی که با پوست برخورد می کند حس خوبی ایجاد کند اما چربی های طبیعی و محافظت کننده پوست را دچار مشکل می کند و باعث خشکی بیش از حد یا تولید بیش از اندازه سبوم می شود. آب ولرم بهترین چیز برای پاک کردن مناسب و مؤثر پوست است.

انتظار برای رطوبت پوست

برای افزایش میزان جذب رطوبت، مرطوب کننده را بلافاصله بعد از شست وشوی صورت و وقتی هنوز پوست مرطوب است، بمالید. برای سرم ها و دیگر محصولات محافظت از پوست هم این روش را به کار گیرید. اگر منتظر بمانید تا پوست تان کاملا خشک شود، عناصر فعال مرطوب کننده سخت تر جذب پوست می شوند و پوست را چرب و چسبناک می کنند.

ترس از روغن ها

به گفته کارشناسان انواع پوست ها می توانند از فواید پاک کردن پوست با روغن بهره ببرند حتی پوست های چرب و آسیب دیده. یک روغن خوب منافذ پوست را از کثیفی و باکتری پاک و به التیام و تعادل پوست کمک می کند. به دنبال یک محصول پاک کننده روغنی باشید که از چربی های گیاهی و طبیعی تشکیل شده است. خیلی ساده روغن را روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب ولرم صورت خود را پاک کنید.

استفاده از مواد تحریک کننده پوست

یک لطفی در حق پوست تان بکنید و از موادی که به آن آسیب می زنند، دوری کنید مانند عطرها، رنگ ها و همچنین مواد نگهدارنده مثل پارابن و سدیم لوریل سولفات. همیشه برچسب روی محصولات بهداشتی را مطالعه کنید تا از مواد تشکیل دهنده آن مطلع شوید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (212 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند