دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

9 روش برای درمان مو های وز 

چهارشنبه، 28 اسفند 1398
کسانی که موهای وز و خشک دارند برای درمان و رفع آن می توانند با مواد طبیعی و خانگی ماسک مو بسازند و با استفاده از آن ها موهای صاف و نرمی داشته باشند.

احتمالا آزار دهنده ترین اتفاق براي خانم ها وز شدن موهای نازنین شان باشد؛ اتفاقی كه هراز گاهی همه ما پس از هر دفعه رنگ یا دكلره كردن موها درگیرش می شویم و به هر دری می زنیم تا گیسوان مان به روزهای اوج خویش بازگردند. درصورتی که زیاد اهل رسيدگي به موها و ویتامینه كردن آن ها با ماسك های طبيعي همراه با تغذیه مطلوب نیستید نباید در انتظار معجزه باشید. بلایی كه بر سر موهای شما آمده تنها با یك دوره طولانی تقویت و رسيدگي درمان می شود؛ بنابراين روی صحبت ما با شماست كه ديگر قرار نیست با همین موهای وز سر كنید. دوای درد شما همین جاست.

همه روش هایی كه این روزها براي صاف، فر و حالت دادن به موها به كار می گیریم در كوتاه مدت عوارضی همراه دارند. ولی شاید بگویید كه تابحال موهای خویش را رنگ نكرده اید و كلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهای حالت دهنده مو ندارید و موهای تان بی کس با تغييرات آب و هوا حالت وز و زشتی بخود می گیرند. دلیل تان هر چه كه باشد باید بدانید موهای ما از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشكیل شده است كه براي سلامت و درخشان ماندن احتیاج به رسيدگي و رطوبت مناسب دارد. زمانی كه كوتیكول لایه بیرونی موها در معرض رنگ های شیمیایی و حرارت های زیاد وسایل حالت دهنده قرار می گیرد به مرور سلامت خویش را ازدست داده و وز و خشن ميشود . اما تا زمانی كه موها مرتب صاف ميشود آسیب دیدگی موها به خوبی قابل مشاهده نیست، ولی با شستن و خشك كردن موها پس از استحمام و یا با هر تغيير آب و هوایی سوخته و وز بنظر می رسند و تارهای مو از ریشه بی حالت و كدر میشوند . از طرفی افرادی كه موهای خشك و مجعدی دارند بیش از هر كسی مستعد وز و خشن شدن موها هستند ولی این قصه سردراز دارد بنابراين بهتر است با كمك روش های زیر تا دیر نشده به موهای تان سر وسامانی بدهید.

دستورالعمل ساده برای تهیه ماسک مو برای موهای وز و خشک

آووکادو:

آووکادو به عنوان یکی از غذاهای عالی طبیعی شناخته شده است. روغن ها و پروتئین های آن باعث نرمی و مرطوب کنندگی مو و کاهش وز شدن مو خواهد شد.

مواد لازم:

نصف یک آووکادو

چند قطره روغن نعنا

طرز تهیه:

ابتدا آووکادو را له کنید و چند قطره روغن به آن بیافزایید، بعد از اینکه موهایتان را شامپو کردید آب اضافی اش را بگیرید و ماسک بدست آمده را روی ان اعمال کنید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس بشویید. پس از اعمال این ماسک شاهد صاف شدن فوقالعاده مو، بدون چربی و صافی بیش از حد خواهد شد. اگر نگران بوی اضافی نیستید، برای مرطوب شدن بیشتر میتوانید یک تا دو قاشق غذاخوری زردی تخم مرغ یا ماست را به ترکیب بیافزایید.

موز و روغن زیتون:

موز نه تنها میتواند تاثیر فوق العاده ای بر روی سلامت پاهایتان داشته باشد، بلکه برای سلامتی موهای شما نیز عالی است.

مواد لازم:

یک عدد موز

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

طرز تهیه:

موز را له کنید و سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید و بعد ترکیب را روی مو و پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو بشویید.

روغن نارگیل:

شگفتی ها و مزایای روغن نارگیل بی شمار است. این روغن سنگین است و به صورت عمیق به شفت مو نفوذ میکند. اما سعی کنید برای موهای خیلی نازک استفاده نکنید. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به ساقه مو اعمال کنید، اگر روغن شما جامد است کافی است که ان را قبل از اعمال در مایکروویو گرم کنید. اگر موهایتان واقعا خشک شده است، اجازه دهید روغن یک شب تا صبح بماند. همچنین میتوانید از ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون استفاده کنید.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دو قاشق غذا خوری روغن زیتون

طرز تهیه:

دو روغن موجود را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس روی موهایتان اعمال کنید، از یک کلاه حمام برای پوشش استفاده کنید و بعد از 15 تا 30 دقیقه با شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

آب و شکر:

اگر موهای وزی دارید، یک فنجان آب را با مقداری قند یا شکر مخلوط کنید و سپس روی موهایتان اعمال نمایید. همچنین می توانید آنرا به صورت اسپری ای نیز استفاده کنید. و در نهایت بعد از چندین بار استفاده ، شاهد معجزه آن باشید.

آسپرین:

قرص آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که باعث رفع وزی مو و درخشندگی و نرمی خواهد شد. تعدادی قرص آسپرین را درون شامپوی معمول خود حل کنید و با استفاده از آن موهایتان را شستشو دهید. این درمان را هر دو هفته تکرار کنید. همچنین می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک عدد قرص آسپرین ترکیب کنید و درون شامپوی خود اضافه کنید و روی موهایتان ماساژ دهید. توجه داشته باشید که جوش شیرین تیرگی موها را از بین می برد.

آب گازدار:

اگر معمولا ترجيح مي دهيد براي خشك كردن موهاي تان از سشوار استفاده نكنيد و دوست داريد موهاي تان به صورت طبيعي خشك شود و اگر موهاي شما به دليل رطوبت وز مي كنند، يك روش خوب براي جلوگيري از اين وز، استفاده از آب گازدار است، كافي است در حمام بعد از اين مثل هميشه موهاي تان را شستيد و آبكشي كرديد، در آخر يك بار موهاي تان را با آب گازدار آبكشي كنيد.

سركه سيب:

يك راه حل طبيعي مؤثر ديگر براي جلوگيري از وز موها، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از اين راه هم خيلي شبيه استفاده از آب گازدار است يعني در حمام مثل هميشه موهاي تان را بشوييد و در آخر مقداري مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد.

ماءالشعير:

اگر موهايي فر و هميشه با حالت دادن آنها مشكل داريد، يك راه حل خوب استفاده از ماءالشعير است، ماءاشعير فر موهاي شما را ثابت نگه مي دارد تا موهاي شما وقتي خشك مي شود نيز مثل زماني باشد كه خيس است.كافي است تمام موها را به آن آغشته كنيد.

نرم كننده طبيعي:

يك فرمول ويژه براي نرم كردن و حالت دادن موهاي خشك شما. 1فنجان مايونز را با نصف يك عدد آووكادو له شده مخلوط كنيد و آن قدر بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند، اين مخلوط را به موهاي تان بماليد سپس موها را با يك كلاه پلاستيكي و با يك حوله داغ روي آن را بپوشانيد، حدود 02 دقيقه صبر كنيد سپس موها را آب بكشيد، براي نتيجه بهتر هفته اي يك بار اين كار را تكرار كنيد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب