خواص روغن نارگیل برای مو

  چهارشنبه، 28 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص روغن نارگیل برای مو
روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی و پرکاربرد ترین مواد موجود در کره زمین است. این روغن، نسبتا همه کاره، ارزان و در دسترس است و کار کردن با آن آسان است. و حتما بسیاری از شما درباره خواص روغن نارگیل برای مو سر چیزهای زیادی شنیده اید

خواص میوه نارگیل

نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صد ها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد. نارگیل به عنوان ناریال در هند، تنکای در تامیل، کاریکین در مالایالام و ناریکلیا در بنگالی شناخته میشود. نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که میتوان حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.

هسته آن نه تنها سالم است بلکه برای خوردن در دوران بارداری نیز ایمن می باشد ؛ نارگیل همچنین حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده، اما بی ضرر است. حاوی تری گیلیسیرید های زنجیره ای و اسید های چرب متوسط است. این اسید های چرب توسط بدن به طور متفاوتی جذب میشوند و آنها به طور مستقیم از دستگاه گوارش به کبد منتقل میشود و در بدن به کتون ( ترکیب آلی، دارای گروه دو ظرفیتی و دو ریشه هیدرو کربن) تبدیل میشوند و میتواند اثرات درمانی بر اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر داشته باشد.

ارزش غذایی نارگیل:

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است.به طور متوسط 400 گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند.100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل:اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد. هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز،منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد. آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است. نه تنها آب نارگیل بلکه روغن آن نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی میشود. ترکیب منحصر به فرد آن از اسید های چرب میتواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

خواص نارگیل برای مو:

استفاده از آب و روغن نارگیل برای درمان ریزش مو مفید می باشند. کافیست قبل از حمام موهای خود را با آب یا روغن نارگیل ماساژ داده و سپس بشویید. این کار باعث تقویت و پرپشت شدن موها شده و موها را صاف و نرم می کند.

نارگیل برای جلوگیری از عفونت های پوست سر:

خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی نارگیل برای عفونت های پوستی مفید بوده و شوره سر، خارش و شپش را، که از عوامل کاهش رشد مو هستند درمان می کند.

داشتن موهای سالم:

نارگیل همچنین میتواند به داشتن موهای براق و ابریشمی کمک کند:ویتامین k و آهن موجود در نارگیل باعث حفظ سلامت مو شده و آن رابراق میکند.

از بین برنده وز مو

روغن نارگیل به سرعت تبدیل به عنصر اصلی مراقبت از موهای فرفری می شود، زیرا رطوبت و درخشش خاصی به مو می دهد و از وز آن می کاهد. این روغن همچنین برای درهم و برهمی مو و گره خوردگی آن بسیار عالی است. می توانید کمی از روغن را روی موهای نم دار بزنید و کمی صبر کنید. بعد، خواهید دید که گره موهای تان شل می شود و به راحتی می توانید آنها را از هم باز کنید.

تقویت مو

در روغن نارگیل سطح بالایی از اسیدهای چرب وجود دارد که نرم کننده عمیقی را بر موی شما به جا می گذارد و وقتی موی شما با نرم کننده تامین شده باشد، قوی تر می شود. برای اینکه از خواص تقویت کنندگی روغن نارگیل بیشتر بهره ببرید خوب است از یک ماسک روغن نارگیل و آبلیمو استفاده کنید زیرا در آب لیمو مقدار زیادی ویتامین ث هست و این با فوق موثر بودنش برای حفظ و افزایش رشد مو ثابت شده است.

هم نارگیل و هم لیمو اگر از بعد فیزیکی دیده شوند تا حدی شگفت انگیزند، اما آن ها می توانند بیشتر از آن چیزی که شما تصور می کنید مفید باشند. به ویژه، ترکیب این دو ماده ماسک موی کاملی برای تقویت رشد مو می سازد. اگر به دنبال یک درمان کامل هستید، که می تواند نازکی موی شما را رفع کند، رشد موی شما را تقویت و آن را نرم کند، پس ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو درمان کاملی است که نمی توانید از آن بگذرید.

از بین برنده شوره سر

از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی مخصوصا در ناحیه موی سر است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک کننده ی پوست صورت، مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب فوق العاده است، بلکه می تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می دهد و پوست را مرطوب می کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه حل عالی برای درمان شوره سر است.

جلوگیری از ریزش مو

روغن نارگیل از زمان های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می گرفت. ماساژ پوست سر با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل که بهترین روغن برای مو است در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی پوست سرتان دو فایده دارد، هم از مزایای خود ماساژ که باعث آرامش و بهبود جریان خون به فولیکول ها می شود بهره می برید و هم از مزایای تغذیه ای ِ روغن نارگیل استفاده می کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان