دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

روش های افزایش انعطاف پذیری روحی کودکان 

شنبه، 02 اسفند 1399
کودک مقاومی که در مواجهه با مشکلات علائمِ ناراحتی را بروز نمی دهد و سعی می کند شرایط را کنترل کند، رهبر باشد و قاطعیت نشان دهد، ممکن است که در واقع از درون متزلزل و نامطمئن باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در بحث پیرامون ویژگی های کودکی که از امنیت روانی برخوردار است، توجه به مفهوم انعطاف پذیری یا بهبود پذیری اهمیت دارد. زیرا امنیت و بهبود پذیری مشترکات زیادی با یکدیگر دارند.
از نظر بعضی از روانشناسان و بسیاری از والدین، انعطاف پذیری یعنی اینکه در رویارویی با فشارها مقاوم باشیم یا در اصطلاح عامیانه، پوست کلفت باشیم و بتوانیم به حالت اول برگردیم.
بی تردید همۀ ما دوست داریم پس از رویارویی با فشارها دوباره به حالت اول بازگردیم و زیر فشارها خرد نشویم، اما این برداشت سطحی از انعطاف پذیری است.
کودک مقاومی که در مواجهه با مشکلات علائمِ ناراحتی را بروز نمی دهد و سعی می کند شرایط را کنترل کند، رهبر باشد و قاطعیت نشان دهد، ممکن است که در واقع از درون متزلزل و نامطمئن باشد.
از طرف دیگر، ممکن است کودکی فشارهای زیادی مانند فقر و مشکلات خانوادگی را تجربه کرده باشد، و با این حال در امر تحصیل، اشتغال یا زندگی خانوادگی موفق باشد و عنصر انعطاف پذیری را از خود نشان دهد، اما باز انعطاف پذیری حقیقی چیزی بیش از این است.
در اینجا منظور ما از انعطاف پذیری این است که بتوانیم در تمام عرصه های زندگی پا بگذاریم و با مشکلات آن روبه رو شویم بی آنکه جنبه های اساسی انسانیت خود را از دست بدهیم یا از آنها فاصله بگیریم.

مهارت گوش دادن یکی از مهارت های انعطاف پذیری در کودکان

شاید برای شما پیش آمده که زمانی که با فرزندتان یا با دوستان خویش صحبت می کنید ، آن ها به حرف های شما گوش نمی کنند ؛ یا در پاسخ به شما چیزی می گویند که مشخص است به حرف های شما توجهی نداشتند .

« توجه کردن » نیز یکی از مهارت های زندگی است که توسط محققان زیادی مورد توجه قرار گرفته است . با این مهارت ، فرزندمان می تواند به موفقیت های علمی و فرهنگی که از اهمیت ویژه ای برخوردارند ، دست یابد . زمانی که کودکان وارد مهد کودک می شوند ، مهارت ها و عادت های رفتاری آنان مهم ترین پیش بینی کننده انگیزه و عملکردشان در سال های آتی ، یعنی ورود به مدرسه می باشد .

مهارت مسؤلیت پذیری از دیگر مهارت های لازمه در انعطاف پذیری در کودکان

مهارت دیگر زندگی ، مسؤلیت پذیری است که ، به موفقیت های مدرسه و زندگی کمک می کند . کودکان ابتدا مسؤلیت پذیری را در منزل انجام می دهند ، و آن رفع کردن نیاز های روزمره شان می باشد . کم کم که بچه ها بزرگتر می شوند با روش های دیگر می توان به ان ها کمک کرد تا این مهارت را بیاموزند .

مهمترین موضوعی که بچه ها باید یاد بگیرند مسولیت پذیری در قبال تکالیف مدرسه است اینکه بچه ها بتوانند تکالیف مدرسه را با انعطاف پذیری در مقابل هیجان و خوشحالی و یا حتی روی گرداندن از انجام آن به نحو احسن انجام بدهند .

واقعیت این است که انعطاف پذیری ، گشاده رویی ، توجه به علایق جدید و جسارت مواجه شدن با رویدادهای غیره منتظره ، به کنار آمدن با چالش های زندگی در کودکان کمک می کند و بوجود آمدن این زمینه ها در کودک بشدت با بهداشت روانی او ارتباط نزدیکی دارد .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب