افزایش اعتماد به نفس از طریق زبان بدن

  سه شنبه، 16 شهریور 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
افزایش اعتماد به نفس از طریق زبان بدن
زبان بدن یکی از مهم ترین ویژگی های افراد موفق و افراد با اعتماد به نفس بالا است. بنابراین زبان بدن یکی از مهم ترین ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران است و اگر کسی این ویژگی را نداشته باشد و یا ضعیف باشد فردی ضعیف و با اعتماد به نفس پایین شناخته می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های فردی که برای موفقیت در بسیاری از جنبه های زندگی ضروری است، داشتن اعتماد به نفس است. افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، در محیط کار، موقعیت های اجتماعی و گرو ه هایی که عضو آن هستند، برجسته تر از دیگران به نظر می رسند. علاوه بر این، زبان بدن افراد با اعتماد به نفس نیز از ویژگی های خاصی برخوردار است که آنها را محکم تر و مطمئن تر نشان می دهد. این افراد به توانایی های خود کاملا ایمان دارند و نسبت به همتایان خود به جایگاه بالاتری دست می یابند.اگر تاکنون نتوانسته اید به اندازه ی کافی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، می توانید از چند ترفند ساده برای ایجاد تغییراتی جزئی در زبان بدن خود استفاده کنید. با این کار، حداقل می توانید تا زمانی که این ویژگی را در خود تقویت نکرده اید، عدم اعتماد به نفس خود را پنهان کنید.

رابطه زبان بدن و اعتماد به نفس

اگر معنای اعتماد به نفس را به خوبی نمی دانید، باید به شما بگویم که اعتماد به نفس یعنی:

داشتن مهارت برای انجام کاری + باور داشتن آن مهارت

این دو ویژگی اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، به این معنی است که شما اعتماد به نفس بالایی دارید. حالا این نکته چه ارتباطی با زبان بدن دارد؟طبیعتاً خود این نکته هیچ! اما زمانی زبان بدن در کنار اعتماد به نفس قرار می گیرد که بخواهیم آن را به خوبی به دیگران نشان دهیم. در واقع خود زبان بدن یک نوع ارتباط غیر کلامی است که وقتی با هر عضوی به جز زبان خود مطلبی را به دیگران منتقل می کنیم، از آن استفاده کرده ایم.

همان طور که گفتم این دو مهارت زمانی به یکدیگر مرتبط می شوند که می خواهیم با زبان بدن خود، اعتماد به نفسمان را نشان دهیم. به طور مثال شما اگر صاف نایستید و از دستان خود استفاده نکنید، در دید دیگران حتماً فرد خجالتی و کمرویی به نظر خواهید رسید! یا وقتی مدام به در و دیوار نگاه می کنید و با مخاطب ارتباط چشمی خوبی ندارید هم همین پیام را به مخاطب می رسانید! یعنی شما باور ندارید که فردی قدرتمند هستید که از عهده انجام بسیاری از کارها بر می آیید.در ادامه قصد دارم دقیقاً نکاتی را برای شما بیان کنم که بتوانید با استفاده از آن ها از بان بدنتان در راستای افزایش اعتماد به نفستان کمک بگیرید و اتفاقات فوق العاده ای را برای خودتان رقم بزنید.

چطور با زبان بدن تان اعتماد به نفس خود را بالا ببرید؟

افراد جامعه با زبان بدن خود، نشان می دهند که چه خصلت های درونی دارند یا هنگام روبرو شدن با هر موقعیت چه احساسی به آنها دست میدهد. داشتن اعتماد به نفس میتواند موجب مقبولیت بیشتر شما در بین افراد شود. یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس تمرین ویژگی های افراد با اعتماد به نفس است. همانطور که گفتم یکی از مهمترین این ویژگی ها زبان بدن آن هاست که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. سعی کنید این نوع از رفتار را در خودتان تقویت کنید تا به مرور زمان به فرد با اعتماد به نفسی تبدیل شوید.

اعتماد به نفس

1. زبان بدن و زبان بصری

مغز شما خواسته خود را می فرستد اگر چیزی را بخواهید، چشمان شما اولین چیزی است که به دنبال آن میگردد آنها اولین چیزی هستند، که خواسته شما را نشان می دهند بنابراین، چشمان شما اولین راه و ابزار است که توسط زبان بدن به کار گرفته میشوند پس چرا بیشتر از این استفاده نمی کنید؟هرگز در طول مکالمه نگاه خود را به پایین نندازید ؛ هنگامی که با کسی صحبت می کنید، به طور مستقیم به شخص نگاه کنید به یاد داشته باشید که چشمان شما احساسات شما را نشان می دهد بنابراین، سعی کنید آرامش، قاطعیت و اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

2. وضعیت خوب و فضا و موقعیت شخصی

در حالی که با فردی که در مقابل شما قرار دارد، صحبت می کنید، مهم است که به وضعیت خود توجه داشته باشید ، پشت شما باید مستقیم و راست باقی بماند، شانه هایتان آرام باشد، گردن خود را مستقیم نگه دارید و کج نکنید. وضعیت شما، نشان دهنده نگرش شماست برای افزایش اعتماد به نفس و متقاعد کردن دیگران ،از آنچه که می گویید، افراط نکنید به عبارتی دیگر، شما نباید یک موقعیت نظامی و یا موقعیتی سست و وارفته را داشته باشید در حالت ایده آل، شما به ترکیبی از وضعیت طبیعی و امن احتیاج دارید . برای انجام این کار ،ضروری است که از حالت شخصی خود مراقبت کنید و خود را در یک فاصله خوب قرار دهید ؛ به طرف مقابل نچسبید اما در عین حال، باید نزدیکی خاصی وجود داشته باشد ، که گفتگو طبیعی جلوه دهد و نگاه ها به طور مساوی بین افراد به اشتراک گذاشته شود .(نه نگاه کوتاه و کم و نه زیاد )

3. همیشه دستان خود را هنگام مصاحبه های کاری، موقع صرف یک نهار خاص ، و در مکالمات جدی، به شخص مقابل نشان دهید .

هرگز دستان خود را پنهان نکنید آنها را در جیب خود و یا زیر میز قرار ندهید و یا دست به سینه نایستید اجازه بدهید، آنها وسیله ای باشند، که کلمات شما را ادا و احساسات شما را بیان کنند.اجازه دهید آنها با شما ؟به طور طبیعی حرکت کنند ، آنها را آزاد کنید!

4. سکوت و آرامش در یک لحظه، می تواند یک استراتژی خوب باشد

به دنبال استعاره ای که زبان بدن شما مانند یک ارکستر است، آنها مانند مجوعه ای از ابزار آلات هستند که نقش تحریک شنونده را ایفا میکنند همانطور که می دانید، موسیقی بدون سکوت و یکنواخت نیست بنابراین، برای ایجاد تاثیر مستقیم بر روی کسانی که در مقابل شما هستند، شما باید از این روش ، در هر دقیقه استفاده کنید مثلا، وقتی فرد دیگری چیزی که با آن موافق نیستید را میگوید ، به جای اینکه بلافاصله مجازات یا پاسخ نامناسبی به آنها دهید ، از سکوت استفاده کنید ؛ کمی لبخند بزنید آرام باشید ؛ گاهی اوقات، سکوت راهی برای نشان دادن خرد است. از آن به خوبی استفاده کنید.

5. در حالی که صحبت می کنید، یک جسم را در دست نگه دارید

برای ایجاد یک تاثیر مستقیم بر روی کسی یا گروهی از افراد، همیشه خوب است که هنگام صحبت کردن مداد، قلم و حتی عینکی را در دست داشته باشید .با داشتن این اشیاء یا لوازم جانبی با یک خرد خاص ، تصویری از اعتماد به نفس بالای شما در مقابل شنوندگان به وجود می آورد در عین حال، گرفتن چیزی در دست ، به شما کمک می کند تا اضطراب خود را کنترل کنید.

6. سر خود را به بالا و پایین تکان دهید

تکان دادن سر شما ،یک استراتژی مهم در زبان بدن شما است این یک راه بر قراری ارتباط با فردی است، که در مقابل شما قرار دارد این حرکت ؟تایید کننده ی حرف های آنها ست . تکان دادن سر شما ،همچنین نشان دهنده ی علاقه مندی و مشتاق بودن شماست لزوما این بدان معنا نیست که شما موافق آنچه که می گویند ،هستید .این نشانه ی بخشی از احترام و اعتماد به نفس است وبه شما توانایی ایجاد یک محیط مثبت، برای به دست آوردن توافق را می دهد. تکان دادن سر شما نشان دهنده ی اعتماد ، احترام و خرد شما است .

7. بیش از حد، خودتان را تکان ندهید

به دنبال نقطه ای باشید که خود را در آن حالت، راحت میپندارید برای متقاعد کردن دیگران از چیزی ، لازم نیست مانند بازیگران نقش بازی کنید . شما نیازی به استفاده از حرکات بیش از حد و یا مکالمات نامتعادل که به دیگران اجازه ی صحبت کردن را نمیدهد ندارید . آموزش زبان بدن شما، هنر خودتان است، اما با کنترل این نکات، شما میتوانید اثری را خلق کنید، بدون آنکه این عمل به نمایشنامه تبدیل شود باید بگوییم این آسان نیست و برای انجام این کار، باید بر روی عزت نفس، اعتماد شخصی و حتی عواطف عصبی خود تمرکز کنید.

گاهی اوقات، این ها برای مخفی کردن یا کنترل اعصاب یا حس ناامنی خود هم استفاده می شوند در نهایت ،ما دوست داریم در روابط روزمره مان، راحت تر باشیم همچنین، ما دوست داریم توانایی خود را برای جذب وافزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران ،افزایش دهیم به همین علت، ما باید با این الگوهای ساده، زبان بدن خود را به چالش بکشیم.

مزیت های اعتماد به نفس

هر انسانی در زندگی توانایی، قدرت و استعداد متفاوتی دارد. به همین خاطر است که افراد مختلف به توانایی های مختلفی اعتماد دارند. همه ما انسان ها در یک موضوع مشابه به خودمان اعتماد نداریم. این تفاوت جزو زیبایی ها و جذابیت زندگی محسوب میشود. فقط باید خودمان و توانایی هایمان را بشناسیم تا بتوانیم در مسیر درستی حرکت کنیم. فکر میکنید داشتن اعتماد به نفس چه فایده ای دارد؟

۱. احساس موفقیت واقعی را تجربه میکنند

وقتی از این خصوصیت بهره مند باشید احساس میکنید در زندگی موفق هستید. در واقع شما با استفاده از اطمینانی که به خود دارید برای موفقیت برنامه میریزید و میدانید چگونه از مسیر رسیدن به هدف هم لذت ببرید. با داشتن اعتماد به دنبال رویاهایتان میروید. و در همین هنگام است که احساس میکنید واقعا انسان موفقی هستید. چراکه موفقیت چیزی جز در مسیر انتخاب هدف نیست.

۲. به دنبال رشد شخصیتی خود هستند

اگر به خودتان مطمئن باشید میدانید که میتوانید هرروز پیشرفت کنید. همیشه یک نسخه بهتر از شما در انتظارتان است و همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد. یکی از عادات روزانه افراد موفق این است که در هرلحظه به دنبال یادگیری هستند. این افراد برای رشد شخصیتی خود کارهای زیر را انجام میدهند:

  • به دنبال موضوعات جدید می گردند
  • کتاب میخوانند
  • مستند و فیلم های پر از اطلاعات میبینند
  • با انسان های جدید آشنا میشوند
  • برای از بین بردن ضعف های خود تلاش میکنند

۳. برای رسیدن به اهداف خود تلاش میکنند

خیلی از ما برای شروع یک کار جدید انواع ترس را تجربه می کنیم چون فکر میکنیم ممکن است موفق نشویم. لازم نیست حتما رویای شما بزرگ باشد تا ارزش تلاش کردن داشته باشد شما باید برای رسیدن به هر رویایی بجنگید. اعتماد به نفس باعث میشود شما یک نوع روحیه ریسک پذیری سالم داشته باشید. با داشتن این ویژگی، برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهید کرد و به خاطر انرژی مثبتی که دارید احتمال موفقیت شما بسیار بالا میرود.

۴. مثبت نگر هستند

منفی نگری شما را به هیچ کجا نخواهد رساند. اعتماد به شما آرامش میدهد و باعث میشود بتوانید بدون استرس و منطقی فکر کنید. اگر اعتماد به نفس شما پایین باشد همه چیز را در بدترین حالت خودش خواهید دید و چون فکر نمیکنید بتوانید موفق شوید پس بدترین اتفاق را تصور میکنید و این منفی نگری شما را به نتایج بد میرساند.

۵. روابط عاطفی بهتری با دیگران دارند

افرادی که به خودشان اعتماد دارند، شانس موفقیت بیشتری در روابط اجتماعی خود دارند. آن ها ارتباط چشمی مناسب و زبان بدن خوبی دارند و اغلب مورد توجه دیگران قرار میگیرند. و اما اگر کسی این احساس را به خود نداشته باشد با همان زبان افسردگی و بدبینی حرف میزند و رفتار میکند. آن فرد نه به کسی اعتماد میکند نه کسی به او اعتماد دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس
تیتر امروز   
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد
از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال