اگر حافظه ی ضعیفی دارید گلپر مصرف کنید

  پنجشنبه، 29 مهر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
اگر حافظه ی ضعیفی دارید گلپر مصرف کنید
گلپر از گیاهان معطر است که می‌توان از تمام بخش‌های آن استفاده کرد. از گلپر می‌توان به عنوان ادویه برای بسیاری از غذاها استفاده کرد. همچنین گلپر دارای خواص درمانی فراوانی است که آن را به یکی از گیاهان دارویی مهم تبدیل کرده است.گلپر ضد نفخ بوده و به رفع سوء هاضمه کمک می‌کند، بلغم را برطرف می‌کند و دمنوش ریشه آن برای رفع ناراحتی‌های عصبی مفید است.

گیاه گلپر برای رفلاکس معده و تهوع و اختلالات گوارشی کاربرد داشته و پودر دانه آن خاصیت ضد انگل دارد. گیاهی گلدار است که گل آن شبیه سکه سفید رنگ بوده و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می شود. ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می کنند، باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب تر می کنند. خواص گلپر برای کلیه، خواص گلپر برای قاعدگی، خواص گلپر برای پوست، خواص گلپر برای مو، خواص گلپر برای حافظه، خواص گلپر برای ریه، خواص گلپر برای معده، خواص گلپر برای نفخ، خواص گلپر برای لاغری،

خواص درمانی گلپر در طب سنتی

بر اساس طب سنتی طبع گلپر گرم و خشک است. از مصلح های گلپر می توانیم به صمغ عربی، انار، آب انار، سکنجبین، تخم خربزه، تخم خیار، گلاب و خیساندن در سرکه اشاره کنیم. افرادی که مزاج آن ها گرم است برای مصرف گلپر، دانه این دارای گیاهی را در سرکه به مدت یک شب بخوابانند، پس از گذشت ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه ها، آن ها را پودر کرده و استفاده کنند. خواص درمانی گلپر در طب سنتی فراوان است. برخی از خواص گلپر در طب سنتی شامل تقویت حافظه، بهبود بیماری صرع، تقویت معده و هضم غذا، ضد نفخ، ضد عفونی کننده و میکروب کش، درمان کمر درد ناشی از رطوبت، ادرار آور، اشتها آور و تسکین دهنده درد سینه و... می شوند.

دانه های گلپر

درمان معده ی ضعیف

یکی از خواص درمانی که طب سنتی برای گلپر در نظر می گیرد تقویت معده است. افرادی که معده ضعیفی دارند می توانند از گلپر را به صورت ادویه در پخت غذا استفاده کنند

خواص گلپر برای کلیه

از گیاهان دارویی که برای کلیه مفید هستند می توانیم به گلپر اشاره کنیم. گلپر ادرار آور است و موجب افزایش ادرار و دفع سموم از بدن می شود. برای خانم هایی که در دوره عادت ماهیانه هستند موجب افزایش ادرار می شود. همچنین مصرف گلپر برای عملکرد درست کلیه در آقایان نیز بسیار نفید و موثر است.

خواص گلپر برای مو

یکی از خواص گلپر افزایش متابولیسم بدن است که باعث می شود مواد مغذی که برای رشد مو الزامی هستند در بدن ذخیر و حفظ شوند. گلپر غنی از ویتامین ، برخی مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که این مواد موجب تحریک جریان اکسیژن و جریان خون در پوست سر می شود. گلپر در واقع به ترکیب اکسیژن با خون کمک می کند که این موضوع برای اکسیده شدن سلول های مو مفید است و همچنین به بازسازی مو های آسیب دیده می پردازد. این گردش موجب تقویت فولیکول های مو شده درنتیجه ریزشزمو را کاهش داده و به شما کمک می کند تا موهای پرپشت تری داشته باشید.

گلپر تازه را دم کنید، اجازه دهید سرد شود و سپس آن را به پوست سر خود اسپری کنید.

خواص گلپر برای حافظه

یکی از علل ضعف حافظه غلبه کردن سردی به مغز است . طبع گلپر گرم است و با نوشیدن چای گلپر می توانید بر سردی مغز غلبه کنید. بعد از مصرف گلپر به طور کاملا مشخصی تقویت حافظه خود را حس خواهید کرد. همچنین دود گلپر برای تقویت حافظه و افزایش کارکرد مغز موثر و مفید است.

درمان تشنج با گیاه گلپر

گلپر در درمان تشنج بسیار مؤثر است. این به دلیل وجود تریپن ها ، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است. یک شیشه انفوزیون ساخته شده از برگ گیاه گلپر به پایین نگه داشتن دفعات تشنج کمک می کند.

خواص گلپر برای ریه

یکی دیگر از خواص گلپر کمک به درمان مشکلات ریوی و تنفسی است. مصرف گلپر به صورت دم کرده می تواند سرماخوردگی را درمان کند. درمان اختلالات و عفونت های ریوی از خواص گلپر به شمار می رود. گلپر خلط آور است و همچنین ضد احتقان است. گلپر به عنوان شل کننده تنفسی بافت ریه به آزاد شدن احتقان کمک می کند.

خواص گلپر برای معده

تقویت معده یکی دیگر از خواص گلپر است. گلپر از بروز رفلاکس معده و تهوع جلوگیری می کند.اسانس دانه های گلپر با خاصیت ضدمیکروبی خود برای معده مانند شوینده محسوب می شوند. ترکیب گلپر و انار معده موجب پاک شدن میکروب ها از معده می شوند.

خواص گلپر برای نفخ

از خواص گلپر می توان به خاصیت ضد نفخ آن اشاره کرد. چای گلپر برای تخلیه گاز روده بسیار مفید است. نوشیدن دمنوش گلپر و جویدن ساقه گلپر نفخ شکم را درمان می کند.

خواص گلپر برای قاعدگی

در طب سنتی از گلپر به عنوان یکی از گیاهان دارویی برای باز شدن قاعدگی یاد شده است. برای بهره مندی از این خواص گلپر از پودر خشک گلپر به اندازه ۳/۵ گرم برای چند روز پشت هم مصرف کنید.

ویژگی های ایمن سازی گیاه گلپر

برخی از ویژگی های ایمن سازی گلپر مانند سرکوب تکثیر سلولی T، سرکوب تکثیر سلولی B برای کنترل بازسازی بافت عضله، استخوان و غضروف مفید هستند. می توانید برای جلوگیری از بیماری های دستگاه ایمنی مثل آرتریت روماتوئید و ... از عصاره گلپر استفاده کنید.

خواص ضد درد گلپر

بررسی هایی بر روی خواص ضد دردی این گیاه انجام شد. استفاده از این گیاه، برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. کاربرد عصاره گیاه روی زخم ها، به ضد عفونی کردن آن ها و جلوگیری از گسترش آن ها کمک میکند..

خواص گلپر برای پوست

استفاده از گلپر در حمام به تسکین التهاب و پوست کمک کرده و باعث نرمی و لطافت پوست شود. حمام گلپر همچنین می تواند موجب درمان اگزما شود. برای این کار گلپر را در آب گرم بریزید و برای نتایج بهتر چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید. برای درمان زخم های پوستی نیز می توان از گلپر مصرف کرد زیرا خاصیت ضد درد و ضد میکردوبی دارد و از بروز عفونت نیز جلوگیری می کند.

گلپر همچنین برای درمان آکنه نیز مفید است. برای این کار به میزان ۸ تا ۱۰ قطره شربت ریشه گلپر را با دو فنجان از آب آلوورا به خوبی ترکیب کنید. از این ترکیب روزی دو بار صبح و شب برای صورت استفاده کنید. گلپر نه تنها آکنه را درمان می کند بلکه از حضور مجدد آکنه جلوگیری نیز می کند

تاثیر گلپر بر بیماری های عروق کرونری

مطالعه سطوح چربی در گروه هایی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر، نشان داد که پس از تجویز عصاره گلپر, میزان تری گلیسرید سرم خونی در این گروه بیماران کاهش معنی داری پیدا میکند. مطالعات کوتاه مدت به هیچ بهبود قابل توجهی اشاره نکردند.

شما می توانید مکمل دوره های طولانی مدت گلپر را مصرف کنید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

خواص گلپر برای لاغری

طب سنتی طبیعت گلپر را گرم و خشک می داند. گلپر سردی معده را می گیرد و از این طریق موجب هضم بهتر غذا می شود. مصرف گلپر موجب از بین رفتن اشتهای کاذب و درنتیجه مانع پرخوری شده و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. گلپر یک چربی سوز قوی برلی شکم و پهلو محسوب می شود. برای اثربخشی بیشتر، می تواتید دمنوش گلپر را بعد از ورزش و فعالیت بدنی مصرف کنید.

با وجود خواص گلپر برای لاغری، اما تصور اینکه تنها با اضافه کردن گلپر و مصرف زیاد آن می توانید اضافه وزن شدیدی داشته باشید و به وزن ایده آل برسید اشتباه است.

درمان بیماری قارچی با گلپر

یکی از بیماریهای قارچی شایع پای ورزشکاران است. این امر بیشتر در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد. همچنین اگر فرد دیابتی یا تحت معالجه سرطان باشد نیز رخ می دهد.عصاره گلهای گلپر را روی قسمت آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت تحت کنترل قرار گیرد. این می تواند پای ورزشکار را درمان کند.

ضد کاندیدایی گلپر

وقتی از عصاره گیاه گلپر استفاده می کنیم، فعالیت ضد میکروبی به خوبی انجام می شود. قارچ کاندیدا به دلیل وجود مخمر رشد می کند. معمولاً باکتری های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک می کنند. اگر این اتفاق نیفتد ، باید از عصاره گیاه گلپر استفاده کنید تا عفونت کاندیدا کاهش یابد.

خواص دود گلپر

اگر گلپر را با اسپند دود کنید، طبع گرم گلپر باعث افزایش عملکرد مغز و حافظه می گردد. دود گلپر میکروب زدایی قوی گیاهی و طبیعی برای منزل است.اگر دارای مزاج گرم هستید ممکن است با استشمام بوی تند و تیز گلپر دچار سردرد شوید.

اسپند

تاثیر گلپر بر بیضه

با توجه به نتایج بدست آمده احتمالاً مصرف عصاره الکلی گلپر باعث کاهش غلظت پلاسمایی هورمون تستوسترون، وزن بدن، وزن بیضه ها و تراکم اسپرم می شود و از آن می توان برای درمان اختلالات جنسی در افراد مذکر استفاده کرد .

عوارض جانبی گیاه گلپر

عصاره این گیاه سمی است و در صورت تماس با پوست ، باعث ایجاد حساسیت به نور خورشید می شود. فرد خارش ، قرمزی ، اگزما و نیش را تجربه خواهد کرد. تعداد معدودی ممکن است دچار سوختگی درجه سوم شوند. علائم به مدت یک سال ادامه دارد. بذر گیاه گلپر گیاهان دیگر را از بین می برد. بنابراین ، هنگام کاشت آن در باغ ، باید مراقب باشید.

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث «سقط جنین» می شود. دانه های گیاه گلپر ایرانی گیاهان همسایه را می کشد. بنابراین وقتی آن را در باغ می کارید، باید مراقبش باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان