دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

آیا می توان در بارداری از اسپری بینی استفاده کرد؟ 

جمعه، 31 تیر 1401
اسپری آلرژی بینی جزو داروهای ضد هیستامین است. این اسپری با جلوگیری از اثرات هیستامین کار می کند و بنابراین علائم آلرژی را از بین می برد . بنابراین، اسپری برای درمان رینیت آلرژیک مفید است. ما مصرف این اسپری ها رو در دوران بارداری بررسی می کنیم.

بسیاری از مادران در دوران بارداری گرفتگی بینی دارند. این شرایط بعضاً به دلیل رینیت بارداری یا رینیت غیر آلرژیک رخ می دهد. گرفتگی بینی یا رینیت بارداری، التهاب مخاط بینی در دوران بارداری است. چنانچه مادر از قبل مبتلا به بیماری های پیش زمینه ای مانند آسم یا آلرژی باشد، علائم گرفتگی بینی به ویژه در سه ماهه سوم بارداری بدتر بروز می کند. این علائم معمولا ظرف 10 روز بعد از تولد نوزاد برطرف خواهد شد.

استفاده از اسپری بینی در بارداری

اگر در دوران بارداری از سرماخوردگی یا آلرژی رنج می برید استفاده از اسپری های بینی به احتمال زیاد بی خطر است. به طور کلی برای استفاده در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. در مطالعات محدودی که انجام شده مشخص نشده است که باعث نقص مادرزادی شود. اسپری های بینی با منقبض کردن رگ های خونی و بافت های سینوس ها عمل می کنند که ممکن است در هنگام سرماخوردگی یا آلرژی ملتهب و متورم شوند. استفاده از اسپری بینی ممکن است بی خطرتر از مصرف دارو های ضداحتقان خوراکی باشد زیرا احتمال کمتری دارد که دارو در خون شما گردش کند و به کودک شما برسد. بهتر است بیش از سه روز از مصرف منظم دارو های ضد احتقان بینی خودداری کنید. استفاده طولانی تر از آن ها می تواند باعث احتقان برگشتی شود که ممکن است باعث شود احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشید.
برای جلوگیری از اثر برگشتی استفاده از دارو های ضد احتقان را در شب محدود کنید. همچنین می توانید از اسپری بینی نمکی (که حاوی دارو نیست، اما همچنان ممکن است به احتقان شما کمک کند) یا قابلمه نتی یا دوش گرفتن با بخار آب برای رفع احتقان استفاده کنید. گزینه های دیگر عبارتند از نوشیدن مایعات گرم یا خوردن یک وعده غذایی تند اگرچه گاهی اوقات می تواند باعث مشکلات ناخواسته مانند سوزش سر دل شود. بسیاری از زنان در دوران بارداری دچار گرفتگی بینی می شوند که به سرماخوردگی یا آلرژی مربوط نمی شود.
این رینیت بارداری نامیده می شود و احتمالاً به دلیل افزایش جریان خون و تغییرات هورمونی ایجاد می شود. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مصرف یک داروی ضداحتقان تجویزی صحبت کنید. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دارو های بی خطری که برای سرماخوردگی یا آلرژی مصرف می کنید در دوران بارداری به دست آورید.

انواع اسپری بینی در بارداری

  • کتاب راهنمای داروهای بدون نسخه انجمن داروسازان آمریکا استفاده از اکسی متازولین را به عنوان ضداحتقان بینی ترجیحی در دوران بارداری توصیه می کند. دوزهای مناسب اکسی متازولین را می توان برای بیماران در دوران بارداری توصیه کرد، مشروط بر اینکه بیمار هیچ گونه منع مصرفی برای دارو نداشته باشد.
  • به دلیل نداشتن آزمایش های بالینی کافی در مورد استفاده از اسپری های کورتیکواستروئید داخل بینی در بارداری، پیشنهاد می کنیم که استفاده داخل بینی از فوروات فلوتیکازون، مومتازون و بودزوناید در صورتی که در دوز درمانی توصیه شده پس از ارزیابی پزشکی مناسب استفاده شوند، بی خطر است .
  • زنان بارداری که از اسپری بینی برای سرماخوردگی و تب یونجه استفاده می کنند، خطر ابتلا به نقایص نادر مادرزادی را افزایش می دهند. زنان بارداری که از اسپری بینی برای سرماخوردگی و تب یونجه استفاده می کنند، خطر ابتلا به نقایص نادر مادرزادی را افزایش می دهند.

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدئو/ خانه‌ای دلباز در محله‌ای سرسبز و زیبا/ میرزا کوچک‌خان جنگلی یا رشتی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟