دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم کم بودن روغن گیربکس یا واسکازین در خودرو 

شنبه، 30 دی 1402
علائم کمبود روغن گیربکس از موارد مهمی است که باید به آن حتما دقت کنید تا از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرویتان جلوگیری شود. ما در این مطلب از ساعد نیوز نشانه های کمبود روغن گیربکس را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن گیربکس برای همیشه عملکرد ایده آل را ارائه نمی دهد. در واقع، روغن به آرامی خواص شیمیایی خود را از دست می دهد و شروع به ایجاد مشکل می کند. در بسیاری از موارد، دلیل کاهش عملکرد گیربکس ناشی از کم شدن حجم روغن گیربکس موجود در سیستم گیربکس است.

نشانه های کم بودن روغن گیربکس اتوماتیک


دلایل زیادی پشت کم شدن روغن گیربکس اتومات وجود دارد. این اتفاق عمدتاً می تواند ناشی از تبخیر روغن به خاطر گرمای بیش از حد سیستم باشد. همچنین ممکن است نشتی در سیستم گیربکس ماشین شما وجود داشته باشد که به شدت حجم روغن گیربکس را در گیربکس خودروی شما کاهش می دهد.در اینجا چند مورد از نشانه های کم شدن روغن گیربکس اتومات وجود دارد که به شما هشدارهای لازم را می دهد:

تاخیر در تعویض دنده


با کم شدن روغن گیربکس، هنگام تعویض دنده متوجه تاخیر خواهید شد. همچنین، وقتی خودرو را از حرکت به دنده عقب میزنید، ممکن است خودرو قبل از درگیر شدن، کمی مکث کند و با تاخیر حرکت کند.این مشکل به این دلیل رخ می دهد که فشار گیربکس هیدرولیک کافی برای ایجاد تغییر دنده به طور معمول وجود ندارد.

تعویض دنده نامنظم


هر زمان که تعویض دنده آنطور که باید اتفاق نیفتد، ممکن است مربوط به کمبود روغن گیربکس باشد. بی نظمی در تعویض دنده می تواند خود را به عنوان یک احساس کوبیدن یا تقه یا تاخیر نشان دهد.همچنین ممکن است متوجه شوید که تعویض دنده بیشتر اتفاق می افتد. از آنجایی که سطح روغن ناسازگار و نامناسب است ، زمان تعویض دنده و نحوه تعویض همگی تحت تاثیر قرار می گیرند.

عدم تعویض دنده


اگر روغن گیربکس کاملاً خالی شود، ممکن است اصلاً خودرو نتواند تعویض دنده را انجام دهد. این سیستم مهر و موم شده و پیچیده برای کار کردن نیاز به روغن کاری دارد.می توانید داخل گیربکس را با روغن گیربکس پر کنید تا ببینید آیا این مشکل حل می شود یا خیر. با این حال، رانندگی با ماشینی که آن مناسب نیست ممکن است باعث آسیب غیرقابل برگشت به گیربکس شود.

تعویض دنده لغزشی


گیربکس باید بدون هیاهو زیاد دنده عوض کند. با این حال، اگر احساس می‌کنید که دنده‌ها در حین تعویض لیز می‌خورند، این نشان‌دهنده کمبود روغن گیربکس است.لیز خوردن را می‌توان با جابجایی ناگهانی، افزایش سرعت در دقیقه و صداهای ساییدن نیز ترکیب کرد. همه اینها نشان می دهد که مشکلی وجود دارد و مواد اصطکاک حیاتی قادر به درگیر شدن نیستند. اگر این مشکل را جدی نگیرید و همچنان به رانندگی با این ایراد ادامه دهید، آسیب قابل توجهی در گیربکس ممکن است رخ دهد.

گرم شدن بیش از حد گیربکس


با کاهش سطح روغن گیربکس، گیربکس به دلیل عدم روانکاری و اصطکاک بیش از حد گرمای بیشتری تولید میکند و آسیب پذیر می شود. هنگامی که گیربکس بیش از حد گرم می شود، ممکن است متوجه یا بوی سوختگی شوید.این مشکل همچنین می تواند باعث از کم شدن قدرت خودرو و جابجایی نامنظم دنده ها همراه باشد. در هر صورت، قبل از اینکه آسیب بیشتری رخ دهد، باید خودرو را کنار بکشید و رانندگی را متوقف کنید. در غیر این صورت، به یک تعمیر اساسی گیربکس اتوماتیک نیاز خواهید داشت.

چراغ های هشدار داشبورد


برای اکثر رانندگان، اولین نشانه کمبود روغن گیربکس، چراغ هشدار داشبورد است. سیستم‌های انتقال مدرن از حسگرهای الکترونیکی زیادی استفاده می‌کنند که به شما در مورد هر گونه مشکلی هشدار می‌دهند.کد مشکل بلافاصله به رایانه خودرو ارسال می شود و در آنجا از طریق یک چراغ هشدار به شما هشدار داده میشود. اگر چراغ چک موتور یا چراغ گیربکس روشن شود، ممکن است به سادگی به علت کمبود روغن گیربکس باشد. در هر صورت، دقت کنید همیشه حواستان به چراغ های هشدار باشد و فورا نسبت به آن اقدام کنید.

سخن پایانی


شما نباید روغن گیربکس را پر کنید مگر اینکه نشتی یا نقصی وجود داشته باشد. به دنبال نشتی در زیر خودرو باشید تا مشخص شود مشکل از کجاست.البته اگر نشتی نمی بینید، ممکن است یک مشکل داخلی وجود داشته باشد که باید توسط مکانیک تشخیص داده شود.برای تعیین اینکه هر چند وقت یک باید روغن گیربکس را تعویض کنید، باید دفترچه راهنمای تعمیر یا سرویس را بررسی کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
ترجمه تخصصی کتاب