دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم کم بودن ضد یخ در خودرو 

دوشنبه، 18 دی 1402
ضد یخ از محصولات مهمی است که ضرورت دارد تا رانندگان از زمان صحیح تعویض آن آگاهی داشته باشند. ما در این مطلب از ساعد نیوز نشانه های کمبود ضد یخ ماشین را بررسی می کنیم . با ما همراه باشید.

ضدیخ یک افزودنی به پایه الکل است که معمولا در رنگ های آبی دیده می شود و از اتیلن گلیکول ساخته شده است. این مایع ضروری در زمستان از یخ زدن موتور جلوگیری میکند و در هوای گرم نیز از جوش آمدن موتور جلوگیری مکیند.

نشانه های کمبود ضد یخ خودرو


برخی از نشانه‌های مهم کمبود ضد یخ عبارت‌اند از:

  • رایج‌ترین نشانه کمبود ضد یخ در خودرو، بوی شیرین منحصربه‌فردی است که در کابین ماشین می‌پیچد. اگر متوجه چنین بویی شدید، قسمت زیر پای سمت مسافر را بررسی کنید. وجود هرگونه مایع یا رطوبت در آنجا احتمالا نشانه نشت ضد یخ است.

  • یکی دیگر از نشانه‌های رایج کمبود ضد یخ، مشاهده لایه‌ای چرب در قسمت داخلی شیشه‌های ماشین است. این لایه اغلب با کثیفی شیشه‌ها اشتباه گرفته می‌شود. تفاوت آن این است که اگر مشکل از ضد یخ باشد، بعد از تمیزکردن بلافاصله دوباره خودش را نشان می‌دهد.

  • نشانه دیگر، ضعیف‌بودن گرمای بخاری است. اگر سطح ضد یخ کم باشد، معمولا باعث می‌شود سیستم گرمایی به‌خوبی کار نکند. این امر مخصوصا در ماه‌های سرد زمستان بیشتر خودش را نشان می‌دهد. البته اگر ترموستات هم مشکل داشته باشد با چنین نشانه‌ای روبه‌رو هستیم. در چنین شرایطی ابتدا مطمئن شوید که سطح ضد یخ پایین نیست یا نشتی ندارد، بعد سراغ ترموستات بروید.

  • چراغ هشدار در داشبورد هم می‌تواند به شما بگوید که ضد یخ کم یا خراب شده است. برخی خودروها این قابلیت را دارند که اگر ضد یخ کم باشد روی داشبورد به شما اطلاع دهند. البته همه اتومبیل‌ها این ویژگی را ندارند.

  • از کار افتادن اتوماتیک موتور خودرو هم نشانه‌ای مهم است. در بیشتر خودروهای جدید قابلیتی وجود دارد که در صورت داغ‌شدن موتور به‌دلیل کمبود ضد یخ، به‌طور اتوماتیک موتور را خاموش می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند موتور به‌دلیل گرمای زیاد آسیب نبیند. البته بعد از اینکه موتور خنک شد می‌توانید دوباره ماشین را برانید، اما بهتر است هر چه سریع‌تر به‌فکر ضد یخ باشید.

  • وقتی سطح ضد یخ کاهش می‌یابد، اتومبیل خیلی سریع‌تر از حد معمول سوخت مصرف می‌کند. درحالی‌که در دمای مناسب سوخت به‌شکل مؤثر می‌سوزد.

سخن پایانی


در هر صورت، برای پیشگیری از مشکلات ناشی از کمبود ضد یخ، بهتر است به طور منظم سطح آن را در مخزن خودرو بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را تکمیل کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 09 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
(ویدیو) شیرین زبانی دختر خوشگل سروش رفیعی با کلاه عروسکی و موهای فرفری، در خارج از کشور/ اومده خارج همش میخوره🤣
خاصترین سکانس عاشقانه ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و بهرام رادان در اولین فیلم مشترکشان / میبینین 25 سال پیش چقدر چهره هاشون فرق داشته؟
نگاهی به کیک تولد با تم حیواناتِ ساتین پسر نازِ شیلا خداداد+عکس/ لوکیشن مراسم خونه پر زرق و برق و لاکچری شونه😍
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
انگشترهای طلای دخترانه و ظریف در مدل‌های لاکچری
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍