علایم و نشانه های لقاح و لانه گزینی

  دوشنبه، 09 دی 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
علایم و نشانه های لقاح و لانه گزینی
رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب جوش به نظر میرسد اما ترشحات ناشی از لانه گزینی صورتی کم رنگ یا قهوه ای هستند. خونریزی ناشی از دوران قاعدگی گهگاهی به رنگ قرمز به نظر می رسد اما خونریزی لانه گزینی در بیشتر موارد قهوه ای یا صورتی رنگ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، باردار شدن در بعضی از خانمها با تاخیر صورت می گیرد. زوجهایی هستند که ماهها برای بارداری تلاش می کنند. بسیاری از خانمها میدانند که یکی از علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است. اما ناامید کننده ترین قسمت ماجرا زمانی است که با به تعویق افتادن دوره قاعدگی این امید در دل آنها زنده می شود که بارداری نزدیک است اما با مشاهده چند لکه خون در لباس زیر این امید آنها به ناامیدی و دلسردی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانید در صورتی که تخمک نیز بارور شده باشد و به اصطلاح لانه گزینی انجام شده باشد، احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد.

لقاح و لانه گزینی چطور انجام می شود؟

به طور معمول در زمان لقاح میلیون ها اسپرم به واژن منتقل می شود که تنها چند صد عدد از آنها به لوله فالوپ راه پیدا می کنند ودر این زمان اسپرم ها به سمت تخمک بالغ شنا می کنند. اسپرم تا 72 ساعت می تواند در بدن زن زندگی کند. زمانیکه یک تخمک بارور، خود را به جداره رحم می چسباند خونریزی لانه گزینی اتفاق میافتد. پس از آنکه تخمک بارور شده خود را به جداره رحم می چسباند باعث می شود تا قسمت بسیار کوچکی از جداره رحم دچار ریزش شده و به شکل ترشحات صورتی یا قهوه ای نمایان شوند. ابتدا ممکن است احساس ناامیدی و دلسردی کنید اما این نوع لکه های خفیف به این معنا است که شما باردار شدهاید.

تفاوت خونریزی لانه گزینی یا قاعدگی

لکه لانه گزینی می تواند شبیه دوران قاعدگی باشد بویژه روز اول قاعدگی، زمانیکه لکه ها خفیف و سبک هستند. بنابراین زمانیکه این نوع لکه بینی شروع می شود ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. پس بهتر است تفاوتهای موجود بین لکه لانه گزینی و قاعدگی را بهتر بشناسید:

خونریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده، سبک و خفیف است و به همین کیفیت باقی می ماند اما خونریزی دوران قاعدگی در ابتدا خفیف بوده و در ادامه و روزهای بعد شدید می شود. در خونریزی لانه گزینی لخته خونی که اغلب در طول قاعدگی دیده می شود، وجود ندارد.

رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب جوش به نظر میرسد اما ترشحات ناشی از لانه گزینی صورتی کم رنگ یا قهوه ای هستند. خونریزی ناشی از دوران قاعدگی گهگاهی به رنگ قرمز به نظر می رسد اما خونریزی لانه گزینی در بیشتر موارد قهوه ای یا صورتی رنگ است.

خونریزی قاعدگی به شکل طبیعی در طول دوره مشخصی و بدون توقف آغاز می شود اما خونریزی لکه بینی به شکل نامنظم صورت می گیرد یعنی می آید و می رود. خونریزی لانه گزینی سبب ایجاد لکه یا خونریزی نامنظم میشود و یک یا دو روز به طول می انجامد. اما خونریزی دوران قاعدگی 4 یا 7 روز دوره کامل خود را سپری میکند.

خونریزی قاعدگی و لانه گزینی سبب گرفتگی عضلات می شود، اما گرفتگیها در دوران قاعدگی شدیدتر هستند. گرفتگی های خفیف و ضعیفی که هرگز به شدت آن افزوده نمی شود می تواند به معنای لانه گزینی باشد بویژه اگر همراه با ترشحات قهوه ای یا صورتی رنگ باشد.

خونریزی لانه گزینی علائم فیزیکی دیگری دارد؟

همانطور که گفته شد خونریزی لانه گزینی سبک بوده و مانند خونی است که از روی پوست پاک شده است. دقت داشته باشید که هیچ لخته خونی در خونریزی لانه گزینی وجود ندارد اما علاوه بر همه این ویژگی هایی که درباره خون لانه گزینی ذکر شد، ممکن است خانم بارداری که خونریزی دارد علائمی همچون سردرد، تغیرات خلق و خو، حالت تهوع، کمردرد، سفت شدن سینه ها و نفخ را نیز تجربه کند.

از کجا بفهمید خونریزی لانه گزینی است؟

بدون شک همراه با خونریزی که ممکن است شما تجربه کنید، راههای ساده ای هم وجود دارد که بتوانید این خونریزی را ناشی از خونریزی لانه گزینی بدانید که از جمله آنها تست بارداری است. میتوانید با بی بی چک سطح هورمون HCG ادرارتان را بررسی کنید و از این بابت به اطمینان برسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (298 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (31 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم