علت اصلی کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت چیست؟

  سه شنبه، 27 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
علت اصلی کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت چیست؟
خرید گوشی از آن دسته دغدغه‌هایی است که نیاز به تحقیق بسیاری دارد. تصور کنید بعد از کلی تحقیق گوشی میان‌رده از برند شیائومی را می‌پسندید و خریداری میکنید، اما بعد از چندماه وقتی آپدیت‌های جدید را نصب می‌کنید، متوجه کندی گوشی خود می‌شوید. اما مشکل از کجاست؟ چرا شاهد کند شدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت هستیم؟ در ادامه ساعدنیوز به این موضوع خواهد پرداخت.

همه ما خوب میدانیم که دریافت آپدیت های منظم سیستمی یکی از مواردی است که در هنگام خرید گوشی جدید به آن دقت میکنیم. برندهای مختلف گوشی همراه هر کدام طبق برنامه زمانی متفاوتی این آپدیت ها را منتشر میکنند ولی شیائومی شرکتی است که اکثریت آن را با آپدیت های تخریب گر اش می شناسند! کاربران زیادی گزارش میدهند که با آپدیت کردن گوشی خود به نسخه جدیدتر می یو آی 13 یا اندروید، گرفتار مشکلات متعددی اعم از کند شدن دستگاه یا باگ های مختلف شده اند. اما آیا این باگ ها به راستی به دلیل نصب آپدیت جدید است یا موضوع دیگری در پشت پرده پنهان است؟ و مهم تر از همه، آیا روشی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی های شیائومی و پوکو بعد از آپدیت وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به همه این مشکلات پاسخ کاربردی، مختصر و مفید بدهیم پس با ما همراه باشید تا یکی از پرتکرار ترین سوالات کاربران در زمینه تاثیر آپدیت در عملکرد سیستم را به زیر ذره بین ببریم.

تاثیر آپدیت های سیستمی در عملکرد گوشی شیائومی

گوشی شما مدتی است که به خوبی و بدون هیچ باگی کار میکند ولی ناگهان متوجه میشوید که با نصب آخرین آپدیت رسمی، گوشی شما عملکرد روان قبل را ندارد. چرا این موضوع اتفاق می افتد؟ یکی از دلایلی که بسیاری از ادمین ها و توسعه دهندگان به آن باور دارند این است که شیائومی بیشتر از پایدار کردن پوسته می یو آی، به دنبال سنگین کردن و اضافه کردن ویژگی های بیشتر به آن است. به همین خاطر است که گوشی شما با هر بار آپدیت سنگین تر به نظر می آید و عملکرد آن کاهش پیدا میکند. به نظر شما تاثیر آپدیت ها در عملکرد سیستمی گوشی های شیائومی به چه صورت است؟

گوشی شیائومی

دلیل کند شدن سرعت یا باگ پیدا کردن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

مهم ترین دلیلی که میتوان به ان اشاره کرد، هماهنگ نبودن سخت افزار و نرم افزار است. به عنوان مثال اگر گوشی شما در سال 2020 ساخته شده و سخت افزاری مربوط به این سال دارد ولی بعد از سه سال آپدیت نرم افزاری دریافت میکنید، این به روزرسانی برای سخت افزاری سال 2020 به خوبی بهینه نشده و بیشتر برای گوشی های جدیدتر بهترین عملکرد را به ارمغان می آورد. این مورد در گوشی های اندروید به دلیل تفاوت شرکت در نرم افزار و سخت افزار بیشتر به چشم میخورد و در برندی مانند اپل کمتر با چنین چیزی روبرو هستیم. لازم است همچنین اشاره کنیم که عملکرد همه گوشی‌های هوشمند به مرور زمان کاهش می‌یابند، و گوشی‌های شیائومی مطمئناً از این واقعیت مستثنی نیستند. دلایل متعددی برای اینکه چرا این کندی رخ می دهد وجود دارد که امروز به این نکات می پردازیم.

مانند بسیاری از وسایل، حتی سخت افزار دستگاه نیز تاریخ انقضا دارد و هر چه به آن روز نزدیک تر می شوید، سخت افزار به آرامی فرسوده می شود. اما این یک روند بسیار طولانی است، بنابراین ما به ندرت متوجه چنین تغییری میشویم چرا که این تغییر پیوسته و آهسته اتفاق می افتد. بیشترین فرسودگی که در گوشی ها می بینیم مربوط به حافظه داخلی یا رم گوشی میشود. انواع دیسک ها مانند CPU و RAM تاثیر زیادی بر عملکرد دارند و وقتی بعد از مدتی شما از این هارد دیسک استفاده میکنید، شاهد کاهش عملکرد آن هستید.

راه حل های کاربردی برای حل مشکل کاهش سرعت گوشی شیائومی بعد اپدیت

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، مشکل کاهش سرعت گوشی بعد از آپدیت میتواند به دلایل متعدد رخ دهد ولی راه حل هایی وجود که فارغ از دلیل کاهش عملکرد، میتواند در بهبود سرعت و کارایی گوشی شما تاثیر گذار باشد.

1. ریست فکتوری کردن گوشی بعد از هر آپدیت جامع

طبق یک قانون نانوشته در گوشی های اندرویدی، با هر بار آپدیت جامع با حجمی بیش از یک گیگ، ریست فکتوری کردن بیشتر مشکلات هنگی گوشی را حل میکند. این موضوع به این خاطر است که وقتی گوشی خود را به حالت کارخانه باز میگردانید، گوشی شما به همان صورتی در می آید که در آپدیت آخر با آن هماهنگ شده و این یعنی باگ کمتر.

2. پاک کردن کش اپ های نصب شده به منظور خالی کردن فضای گوشی

یکی از دلایل دیگری که باعث به وجود آمدن تاخیر یا کندی در سیستم شما میشود، این است که گوشی شما حتی قبل از آپدیت هم کش زیادی دارد و بعد از آپدیت این کش به حدی زیاد میشود که با پر شدن حافظه کندی عملکرد برای شما قابل توجه میشود. به عبارت دیگر گوشی شما قبل از اپدیت هم نیاز به یک ریست فکتوری داشته و شما با اپدیت کردن تیر خلاص را به آن زده اید!

پاک کردن کش اپ های نصب شده

3. آپدیت گوشی را به روش درستی انجام دهید

یکی از مهم ترین موارد دیگری که تقریبا همه به درستی ان اعتقاد دارند این است که هر روش آپدیت در گوشی های شیائومی، تبعات متفاوتی برای گوشی دارد!

به عنوان مثال، بسیاری از کاربران گزارش میدهند که بعد از آپدیت کردن گوشی به روش OTA، دستگاه شان دچار کندی و باگ زیادی شده است. از طرف دیگر، طرفداران شیائومی عقیده دارند که تمام آپدیت های گوشی باید به صورت دستی انجام شود تا وقوع هر گونه باگ به حداقل برسد.

سخن پایانی

بنابراین حال نوبت به نظرات ارزشمند شما میرسد. تجربه شما از باگ ها و کندی گوشی های شیائومی چیست و چطور توانستید آن را حل کنید؟ همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (578 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (182 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (50 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان