دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت روغن ریزی از سر سیلندر خودرو چیست؟ 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
روغن ریزی از واشر سر سیلندر یکی از مشکلات پررنگ در خودروهای مختلف است. این مشکل می‌تواند از چندین عامل ناشی شود که در ادامه این مطلب از ساعد نیوز به توضیح آنها پرداخته خواهد شد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به پارکینگ می‌روید و قصد رانندگی دارید، ناگهان متوجه وجود روغن در زیر خودرو می‌شوید. این مساله که همان روغن ریزی است، دلایل متفاوتی دارد که باید فورا نوع روغن و علت روغن ریزی تشخیص داده شود؛ چراکه برخی روغن ریزی‌ها به شدت می‌توانند خطرناک باشند.

دلایل روغن ریزی از سر سیلندر

  • یکی از دلایلی که باعث روغن ریزی از سر سیلندر می شود از بین رفتن آب بندی میان سرسیلندر و واشر سرسیلندر است که این موضوع نشان دهنده سوختن واشر سرسیلندر می باشد. همچنین روغن ریزی از سر سیلندر می تواند به دلیل آسیب دیدگی سرسیلندر و یا نصب نادرست پیچ ها توسط تعمیرکار باشد.

  • روغن ریزی از سر سیلندر باعث نشت روغن موتور می شود که معمولاً این نوع نشتی از بالای موتور رخ می دهد. حال اگر نشتی روغن از پایین موتور بود باید بدانید که خرابی کارتر، آسیب دیدگی دوشاخه تخلیه روغن یا پیچ تخلیه روغن باعث نشتی می شود که به همین دلیل باید در اسرع وقت خودرو را به مکانیکی ببرید تا علت اصلی روغن ریزی از سر سیلندر پیدا و تعمیرات لازم انجام شود.

  • دیگر عاملی که به روغن ریزی از واشر سر سیلندر می‌انجامد، دگرگونی در فشار و تنظیم سیستم روغن است. سیستم روغن در موتور، مسئول تأمین روغن مورد نیاز به بخش‌های مختلف موتور است. همچنین، این سیستم مسئول تنظیم فشار روغن است و در صورت عدم تنظیم یا فشار ناکافی، روغن به محل‌های خارج از سیستم روغن ریخته شده و در نهایت به روغن ریزی از واشر سر سیلندر منجر می‌شود.

  • یکی دیگر از عوامل مهم روغن ریزی از واشر سر سیلندر، خرابی رینگ‌های پیستون است. رینگ‌های پیستون نیز به جنبه‌های مختلف موتور ارتباط دارند و در عملکرد صحیح موتور نقش مهمی دارند. در صورت خرابی یا لجی‌هایی در رینگ‌های پیستون، روغن به کمربند تایمینگ رسیده و به روغن ریزی از واشر سر سیلندر منجر می‌شود.

سخن پایانی

در کل، روغن ریزی از واشر سر سیلندر مشکل رایجی در موتورها است که ممکن است از چندین عامل ناشی شود. شناخت دقیق و تشخیص صحیح عامل اصلی این مشکل، می‌تواند به رفع مشکلات و پیشگیری از خرابی‌های بیشتر در موتور کمک کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
نگاهی به حضور بازیگران در کافه رستوران سنتی شهاب حسینی در لواسان؛ از ریما رامین فر و همسرش تا رضا صادقی+عکس
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه