آماده سازی پوست عروس قبل از عروسی

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آماده سازی پوست عروس قبل از عروسی
با نزدیک شدن روز عروسی، استرس هم بیشتر می‌شود و ممکن است مهمان‌های ناخوانده‌ای روی پوست ظاهر شوند! طبیعی است که به دلیل استرس، جوش ها ظاهر شوند. مهم این است که با روش مناسب به درمان آنها بپردازیم تا مشکل پوستی شدیدتر نشود.

سلامت و زیبایی پوست برای خانمها همیشه مهم است و اغلب آنها دوست دارند که در مهمانی ها و مجالس، پوستی صاف و درخشان داشته باشند. پوست صورت مهم ترین بخش از زیبایی چهره هر شخص است و اگر پوست خوبی نداشته باشید، به طور یقین زیبایی شما آنطور که باید دیده نمی شود. بنابراین قبل از آرایش باید به فکر پوست خود باشید. در این بخش چند ماسک صورت قبل از آرایش را که تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست صورت می گذارید ، برای آماده کردن پوست ارائه کرده ایم.گذاشتن ماسک قبل ازآرایش اهمیت بسیاری دارد. یک ماسک خوب علاوه بر تغذیه پوست توسط ویتامین ها، پوست را پاکسازی و سم زدایی می کند، همچنین با آبرسانی از پیری زودرس جلوگیری می کند.برای استفاده از ماسک ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید. مثلا افرادی که پوست آنها خشک است از ماسک های آبرسان و مرطوب کننده استفاده می کنند و افرادی که دارای پوست چربی هستند، باید از ماسکهای پاک کننده چربی اضافه استفاده نمایند.ماسک های طبیعی و خانگی از مواد طبیعی تهیه می شوند بنابراین عوارض خاصی را در پی نخواهند داشت. قبل از استفاده از ماسک ها، باید صورت خود را از هر نوع آلودگی و آرایشی توسط آب و پاک کننده های مرغوب تمیز کنید و سپس به آرامی صورت خود را خشک نمائید.

مراحل آماده سازی پوست قبل از مراسم عروسی

1 پاکسازی پوست

یک ماه قبل از روز موعود هر شب صورت را با شوینده مناسب پوست بشویید، از تونر استفاده کنید و دست آخر یک لایه کرم آبرسان بزنید. این کار را فراموش نکنید. انجام مداوم این کار به مدت یک ماه منافذ باز پوستی را میبندد و خطوط و مشکلات پوستی را محو میکند. پوست پس از یکماه به درخشان ترین و روشن ترین حالت خود میرسد. به جز این سه، حتما هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

2 لایه برداری

لایه برداری بهترین راه برای خلاص شدن از سلول های مرده پوستی است. با لایه برداری منظم و لطیف علاوه بر از بین رفتن چرک و آلودگی و پاک شدن منافذ باز پوست، جوش های سر سیاه هم کنده شده به مرور از بین میرود. صورت خود را دو تا سه بار در هفته بشویید سپس با استفاده از یک اسکراب پوست خانگی به صورت ملایم پوست را لایه برداری کنید. مقداری آرد گندم را با آرد برنج و چند قاشق ماست ترکیب کنید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

3 فیشیال صورت

این کار را باید حدود 6 ماه قبل از عروسی آغاز کنید. دو هفته قبل از عروسی مجددا یک جلسه فیشیال دیگر را مد نظر قرار دهید و از تکنسین فیشیال بخواهید که قبل از هرکاری مواد را ابتدا روی قسمتی از پوست دست امتحان کند. به علاوه میتوانید از 6 ماه قبل از عروسی ماهی یکبار خدمات اسپای مو دریافت کنید. میتوانید به جای مواد شیمیایی از ماسک موهای طبیعی و با مواد موجود در منزل مو ها را شاداب و درخشان کنید.

4. خدمات پوستی پزشکی

اگر لکه ها و مشکلات پوستی زیادی دارید بهتر است که از خدمات کلینیک های زیبایی معتبر مثل میکرودرم یا لیزر برای از بین بردن جای لک و مشکلات پوستی استفاده کنید. اگر جای زخمی روی صورت و پوست دارید که میخواهید تا روز عروسی از بین برود سریعترین راه استفاده از خدمات پوستی مثل بلافروپلاستی یا میکرونیدلینگ است.همچنین میتوانید برای درمان مشکلات پوستی جزئی در منزل از ماسک های پوره توت فرنگی و ماسک سیب زمینی رنده شده دو الی سه مرتبه در هفته استفاده کنید.

5. زیبایی دست و پا

هر شب قبل از خواب دست و پای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. در حمام از سنگ پا استفاده کنید و با استفاده از سوهان و پولیش ناخن زوائد دور ناخن را حذف کنید. به صورت ماهانه خدمات مانیکور و پدیکور دریافت کنید. پارافین تراپی یکی از راه های درمان پوست خشک کف پا و دست و افزایش لطافت پوست است که میتوانید در مراکز زیبایی از آن استفاده کنید.

6. از بین بردن موهای زائد

حتما چند روز قبل از عروسی به آرایشگاه مراجعه کنید و با مواد مطمئن بدون آسیب زدن به پوست، موهای زائد را از ببرید و صورت را اصلاح کنید. اگر به بند و وکس حساسیت دارید میتوانید موی صورت را بیرنگ کرده یا با کرم موبر اصلاح کنید.

7. باشگاه

توصیه ما این است که حداقل یک تا 2 ماه قبل از شروع عروسی به باشگاه بروید و برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن از مربی شخصی استفاده کنید به این ترتیب احتمال آسیب دیدگی کم شده و نتیجه مد نظر شما با سرعت بیشتری حاصل میشود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید 6 تا 4 ماه زودتر تمرینات و رژیم خود را آغاز کنید.

نکته

ماسک لیمو و شکر برای لایه برداری پوست صورت:

لیمو سفیدکننده ای طبیعی است و شکر هم نقش دانه های اسکراب را بازی می کند.

مواد لازم:

۱/۲ لیمو تازه ۱/۲ پیمانه شکر دانه درشت ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش استفاده:

روغن زیتون و آبلیمو را درون یک کاسه مخلوط کن و عسل اضافه را روی آن بریز. مخلوط را به خوبی هم بزن تا مواد به صورت یک خمیر تقریبا غلیظ دربیایند. شکر را اضافه کن و هم بزن، اگر احساس می کنی شکر کافی نیست و نمی تواند به خوبی نقش اسکراب را بازی کند، شکر بیشتری به مخلوط اضافه کن.

ماسک را با حالت چرخشی روی پوست صورت خودت بمال و اجازه بده به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه بماند. بعد از ۱۰ دقیقه، صورت خودت را با آب سرد بشور.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان