عمل روشن کردن پوست چیست؟

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
عمل روشن کردن پوست چیست؟
عمل روشن کردن یا سفید کردن پوست، یک روش درمانی زیبایی است که هدف آن روشن کردن مناطقی از پوست با رنگ تیره است. از این روش معمولاً برای از بین بردن عارضه‌های پوستی از قبیل ماه‌گرفتگی و یا ملاسما (لکه‌های تیره) استفاده می‌شود

يکي از مهمترين دلايل توجه به سفيدي پوست, جدا از تاثيرات آن بر زيبايي, تاثير آن بر سلامتي کل بدن ميباشد. از همين رو تحقيقات زيادي براي تشخيص مضر بودن روشهاي مختلف سفيدي پوست در حال بررسي و پژوهش ميباشد. اما چيزي که مشخص است اين است که ما نمي توانيم منتظر بمانيم تا نتيجه اين پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعي با استفاده از مواد شيميايي و جراحي پوست را سفيد مي کنيد، در حاليکه روش هاي طبيعي وجود داشته و عناصر طبيعي در دسترس هستند. اينجا چند نکته وجود دارد که برخلاف ديگر عوامل شيميايي، بدون هيچ اثر زيان باري مي توانند رنگ پوست شما را تغيير دهند.
عناصر طبيعي مانند گوجه فرنگي، سيب زميني، ليمو، پودر برنج، پوست پرتقالو…. سفيد کننده هاي طبيعي مهمي هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنيد، مي توانند نتيجه ي قابل توجهي داشته باشند. ارزان ترين و آسان ترين روش تهيه ي يک سفيد کننده ي پوست اين است که پوست خشک شده ي پرتقال را پودر کنيد و با مقداري کشک مخلوط کرده و روي صورت و ديگر قسمت هاي بدن که مايل هستيد، قرار دهيد. دست کم ۱۰ دقيقه بگذاريد به اين صورت بماند و سپس آن را بشوييد.
باور نمي کنيد اگر بگويم گوجه فرنگي رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب ليمو چه نتيجه ي تماشايي خواهد داشت. امتحان کنيد و ببينيد. زردچوبه داراي ارزش هاي پزشکي مهمي مي باشد. يک قاشق سوپ خوري پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوري آب ليمو مخلوط کرده و روي پوست بگذاريد. البته اينجا من پيشنهاد مي کنم اين ترکيب را شب استفاده کنيد و پيش از خوابيدن آن را بشوييد.
ليمو يک ميوه ي شگفت انگيز با صفاتي شگفت انگيز مي باشد. در موردي که شما مي خواهيد قسمتي از بدن خود را سفيد کنيد، مانند زير بغل، هر روز پيش از رفتن به حمام به زير بغلتان ليمو بماليد و نتيجه ي آن را ببينيد. هر روشي را که براي سفيد کردن پوستتان انجام مي دهيد، به يک مسئله توجه داشته باشيد. هميشه يادتان باشد که دست کم ۲۰ دقيقه پيش از بيرون رفتن، حتما از کرم يا لوسيون ضد آفتاب استفاده کنيد.

عمل روشن کردن پوست چیست؟

عمل روشن کردن یا سفید کردن پوست، یک روش درمانی زیبایی است که هدف آن روشن کردن مناطقی از پوست با رنگ تیره است. از این روش معمولاً برای از بین بردن عارضه های پوستی از قبیل ماه گرفتگی و یا ملاسما (لکه های تیره) استفاده می شود. روش های زیبایی که برای روشن کردن پوست استفاده می شوند معمولاً تولید ملانین در پوست را کاهش می دهند. ملانین یکی از رنگ دانه های پوست است که رنگ آن را تأمین کرده و از پوست در مقابل اشعه ی خورشید مراقبت می کند.

مزایا

  • علاوه بر روشن کردن پوست، این روش برای درمان جوش، ملاسما، ناهماهنگی رنگ پوست و لکه های تیره ی پوستی (هیپرپیگمنتاسیون) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این روش می تواند اعتمادبه نفس افرادی که باور دارند رنگ پوست روشن می تواند آن ها را زیباتر جلوه دهد را افزایش دهد چراکه بر روی این افراد اثرات روحی و روانی مثبتی خواهد گذاشت.
  • این روش اثرات ضد پیری دارد : می تواند لکه های ایجاد شده در اثر کهولت سن را از بین برده و به پوست شما طراوت و شادابی می بخشد.
  • این روش سلامت پوست شما را بهبود بخشیده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

متقاضیان انجام عمل

هرکسی که به دنبال رنگ پوست روشن و هماهنگ است می تواند از این روش استفاده کند. موارد زیر می توانند شما را متقاضی انجام عمل روشن کردن پوست کنند:

  • باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • قصد روشن کردن پوست خود را داشته باشید.
  • بخواهید لکه های موجود بر روی صورت خود را از بین ببرید.
  • بخواهید رنگ پوست خود را هماهنگ کنید.
  • نباید باردار باشید.
  • نباید کودک شیرخوار داشته باشید.

سفید کننده پوست

در حالی که تصور استفاده از لیزر بر روی پوست ممکن است ترسناک باشد، لیزر سفید کننده فرایند فزاینده ای است که در مقایسه با سایر روش های آرایشی نسبتا ایمن است. لیزر سفیدکننده پوست (که به عنوان "لیزر پیلینگ" نیز نامیده می شود) یک درمان زیبایی است که از انفجارهای کوتاهی از نور لیزر برای روشن کردن پوست و حذف لکه های تیره استفاده می کند.

  • در طی این فرآیند، متخصصین پوست از ساطع کننده دستی لیزر برای حذف لایه سطحی پوست استفاده می کنند. حرکت دادن ساطع کننده به عقب و جلو در سراسر پوست موجب می شود که نور لیزر، سلول های تولید کننده ملانین موجود در آن را تخریب کند.
  • با کاهش تعداد این "ملانوسیت ها"، فرایند طبیعی تولید رنگدانه پوست می تواند متوقف و یا کند شود، به طوری که پوست به تدریج روشن تر می شود.
  • علاوه بر سفید کردن پوست، درمان های لیزر می توانند با کاهش خطوط ظریف و چین و چروک موجب شگفتی شوند. بازسازی پوست با لیزر همچنین برای بهبود ظاهر آسیب ناشی از آفتاب، زخم های آکنه، نقاط سن و سایر موارد پوستی مفید است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (709 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان