آموزش تهیه مانتی ترکیه ای خوشمزه

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
آموزش تهیه مانتی ترکیه ای خوشمزه
در مورد اینکه مانتی چیست و طرز تهیه مانتی ترکیه و خمیر مانتی در خانه را در ساعد نیوز بخوانید.

مانتی یا منتی یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای و مدیترانه ای است که در شکل و اندازه های مختلف و با مواد میانی مختلف تهیه می شود. مانتی در واقع یک نوع پیراشکی گوشت ترکی، شبیه بالشتک هایی است که به همین خاطر شبیه پاستا راویولی ایتالیایی ها هم هست با این تفاوت که در تهیه مانتی از ماست هم استفاده می شود.

تصویر

مواد لازم برای تهیه خمیر مانتی

  • آب : ۲/۳ پیمانه
  • آرد : ۳ پیمانه
  • نمک : نوک قاشق
  • تخم مرغ : ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه فیلینگ مانتی

  • جعفری خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری
  • گوشت : ۲۵۰ گرم
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • پیاز : ۱ عدد
  • رب : ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس مانتی

  • کره ذوب شده : ۶ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی رسیده : ۱ عدد
  • پودر فلفل قرمز تند : به میزان لازم
  • پودر نعنا خشک : به میزان لازم
  • ماست : به میزان لازم
  • سیر: به میزان لازم
  • رب : به میزان لازم

تصویر

طرز تهیه مانتی ترکیه ای

برای درست کردن مانتی ابتدا آرد را به همراه آب و نمک و تخم مرغ در ظرف مناسبی بریزید و سپس همه این مواد را به باهم به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر یکدست و نرمی بوجود آید.

سپس روی ظرف خمیر را بپوشانید و ظرف در گوشه ای قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

در مرحله بعدی طرز تهیه مانتی باید فیلینگ را آماده کنید برای تهیه فیلینگ گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده و جعفری خرد شده به خوبی مخلوط کنید سپس نمک و فلفل و رب را هم به مخلوط این مواد اضافه نمایید. خمیر را روی سطح کار به صورت خیلی نازک باز کنید و سپس خمیر را برش بزنید و به مربع های ریزی تقسیم کنید.

از مواد فیلینگ داخل خمیر ها قرار دهید و چهار گوشه خمیر را در قسمت بالا به هم برسانید و آن را محکم کنید.

بعد از اینکه همه مواد تمام شدند مقداری لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید تا آب به جوش برسد سپس یک قاشق سوپخوری روغن مایع و نمک به آب اضافه کنید و خمیر های تو پر را به آرامی درون آب در حال جوش بریزید.

بعد از اینکه خمیر ها به خوبی نرم شدند آن ها را با کمک ملاقه سوراخ داری از آب خارج کنید همچنین می توانید مانند ماکارونی مانتی ها را آبکش کنید.

برای تهیه سس مانتی ابتدا گوجه را در میکسر بریزید و به صورت پوره در آورید سپس کره را آب کنید و فلفل و پوره گوجه فرنگی و رب فلفل را به کره اضافه کنید و اجازه دهید تا مخلوط این مواد بجوشند و حجم آن ها کم شود. سپس مانتی ها را در ظرف سرو بریزید و روی مانتی ها ماست و سیر بریزید و سپس سس گوجه را هم روی مانتی ها بریزید و در پایان مقداری نعنا خشک بر روی مانتی بریزید. می توانید برای سرو مانتی به جای سس گوجه فرنگی روی سیر و ماست کره و فلفل قرمز تند بریزید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (197 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (107 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (28 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (19 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (13 نظر) صبحانه عاشقانه رامبد جوان برای سلطان قلبش/ چه میزی چیده برای نگار خانوم+ عکس (13 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند