آموزش تکنیک ها و قواعد زبان انگلیسی

  دوشنبه، 08 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش تکنیک ها و قواعد زبان انگلیسی
آموزش گرامر زبان انگلیسی یکی از مشکلات دانشجویان و حتی دانش آموزان میباشد که در این مطلب شیوه یادگیری قواعد زبان انگلیسی را برای شما آموزش خواهیم داد.

چرا آموزش گرامر انگلیسی؟ چرا گرامر انگلیسی را یاد بگیریم؟

برخی معتقدند که نباید گرامر انگلیسی خواند. به نظر اکسیر نیز این جمله درست است اما شاید بتوان آن را اصلاح کرده و بهتر بیان کرد: گرامر را باید به درستی خواند. خواندن ساختارهای گرامری و حفظ آن ها کار اشتباهی است و متاسفانه عمده ی زبان آموزان به این کار عادت کرده اند. برای مثال، ساختار Present Perfect را می خوانند و یاد می گیرند و تمام تمرین های آن را به درستی انجام می دهند. اما مشکل از آنجا شروع می شود که چون تمام توجه شان به ساختار است، از مفاهیم و کاربردها غافل شده و به جای استفاده درست از این ساختار، هر جا که دوست داشتند از آن استفاده کرده تا نوشته یا گفته ی خود را خفن تر! نشان دهند. مشکل همین جاست! اگر گرامر مفهومی یاد گرفته شود، اتفاقا خیلی هم کمک می کند.

چطور گرامر انگلیسی را یاد بگیریم؟

همانطور که گفته شد، گرامر انگلیسی باید مفهومی یا Conceptual یاد گرفته شود؛ مثلا به جای خواندن و حفظ کردن ساختار Present Perfect و به خاطر سپردن اسمِ این ساختار، بهتر است یاد بگیریم چطور باید راجع به تجربه ها و دستاوردهای خود صحبت کنیم! یا اینکه چطور بگوییم که مدت هاست یک معلم هستم (قبلا معلم شدم و هنوز معلم هستم). این دو مثال، دو کاربرد از ساختار مذکور است. پس، به این شکل، هم ساختارهای گرامری را یاد می گیریم، هم می توانیم به درستی در جایشان از آن ها استفاده کنیم.

در اموزش گرامر انگلیسی چه مباحثی با چه اولویتی وجود دارند؟

مباحث گرامری زیادی وجود دارند که در سطوح مختلف از Starter تا Proficiency تقسیم بندی می شوند. در اینجا، به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. این گرامرها همچنین برای تمامی آزمون های نامبرده زیر لازم و ضروری هستند.

معادل فارسی ساختارهای گرامری

English Grammatical Structure

حالت های زمانی در انگلیسی English Tenses
فعل های کمکی وجهی مُدال Modal Auxiliary Verbs
ساختار مجهول Passive Voice
جملات شرطی Conditional Sentences
مصدرهای با to و ing- Gerunds and Infinitives
اسامی و حروف تعریف Articles and Nouns
معرف های اسم (صفات اشاره و غیره) Noun Determiners
صفات و قیود Adjectives and Adverbs
جمله واره های موصولی Relative Clauses
عبارت، جمله واره و جمله Phrase, Clause, Sentence
انواع جمله Sentence Types
جمله واره های پیرو (وابسته) Subordination
قیود ربط Conjunctive Adverbs and Coordination
بازنویسی، گفتن به بیانی دیگر Paraphrasing, Saying in other words
حروف اضافه Prepositions
افعال چند تکه ای Phrasal Verbs
عبارات Phrases
کاربردهای زبانی Functions
صفات تفضیلی مضاعف Double Comparatives
ساختارهای موازی Parallel Structures
ساختارهای تاکیدی معکوس Inversion
ساختارهای تاکیدی Cleft Cleft Structures
نقل قول غیرمستقیم Reported Speech
اسم سازی Nominalization

چند زمان در زبان انگلیسی وجود دارد؟

درست مثل هر زبان دیگری، در زبان انگلیسی سه زمان وجود دارد: گذشته، حال و آینده.

برای هر زمان در زبان انگلیسی، چند حالت وجود دارد؟

هر زمان در زبان انگلیسی چهار حالت دارد: ساده (Simple)، مستمر یا استمراری (Progressive)، کامل (Perfect) و کامل مستمر یا استمراری (Perfect Progressive).

پس در کل، زمان ها در زبان انگلیسی، یا درست تر، حالت های زمانی چه تعدادند؟

زمان ها در زبان انگلیسی ۱۲ تا هستند.

حالت های زمان حال / Present

Present Simple یا حال ساده، که البته در American English به شکل Present Simple متداول است.

Present Progressive یا همان Present continuous که حال استمراری یا حال مستمر است.

Present Perfect یا حال کامل (در زبان فارسی معادل ماضی نقلی است).

Present Perfect Progressive یا حال کامل استمراری

حالت های زمان گذشته / Past

Past Simple یا گذشته ی ساده.

Past Progressive یا گذشته استمراری.

Past Perfect یا گذشته کامل (که در زبان فارسی به آن ماضی بعید گفته می شود).

Past Perfect Progressive یا گذشته کامل استمراری.

حالت های زمان آینده / Future

Future Simple یا آینده ساده.

Future Progressive یا آینده استمراری،

Future Perfect یا آینده کامل،

Future Perfect Progressive یا آینده کامل استمراری.

آیا درست است بگوییم زمان ها در انگلیسی، کدامند؟

زمان ها یعنی سه زمان گذشته، حال و آینده اما کلا واژه Tense را در فارسی به اشتباه “زمان های انگلیسی” می گویند. درست تر آن است که بگوییم حالت های زمانی چرا که Tense در فارسی معادلی ندارد.

پس در زبان انگلیسی، چند Tense یا حالت های زمانی وجود دارد؟

سه ضربدر چهار می شود دوازده! این یعنی در انگلیسی دوازده عدد Tense داریم. به جدول تِنس های زبان انگلیسی (English Tenses) زیر دقت کنید:

English Tenses Present Past Future
Simple Present Simple Past Simple Future Simple
Progressive Present Progressive Past Progressive Future Progressive
Perfect Present Perfect Past Perfect Future Perfect
Perfect Progressive Present Perfect Progressive Past Perfect Progressive Future Perfect Progressive

مثال های زمان های انگلیسی حال:

  • Present Simple: I take the subway to work.
  • Present Progressive: The Jasmine is blossoming.
  • Present Perfect: I’ve already said it twice.
  • Present Perfect Progressive: Susan has been working on her voice for so long.

مثال های زمان های انگلیسی گذشته:

  • Past Simple: I went home yesterday.
  • Past Progressive: She was having a cup of tea.
  • Past Perfect: Nicolas had already pulled the trigger.
  • Past Perfect Progressive: He had been going the extra mile.

مثال های زمان های انگلیسی آینده:

  • Future Simple: I’ll get it done. / I’m gonna do it.
  • Future Progressive: This time next year, he’ll be studying abroad all alone.
  • Future Perfect: She’ll have bought the car by noon.
  • Future Perfect Progressive: January next year, I’ll have been working on a new project for a year.

دانلود نرم افزار های آموزش گرامر زبان انگلیسی

اپلیکیشن اندروید Hello English (بالاترین امتیاز در گوگل پلی)

اپلیکیشن آیفون Hello English (بالاترین امتیاز در گوگل پلی)

اپلیکیشن Learn English Vocabulary (بیش از ۶ هزار لغت کاربردی)

اپلیکیشن Learn English Vocabulary (بیش از ۱۰ هزار لغت کاربردی)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...