دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

آموزش فرمان بیا به سگ ها 

دوشنبه، 23 فروردین 1400
سگ‌ها (به خصوص توله‌ها) به دلایل مختلفی از آمدن به نزد شما سرباز می‌زنند. در اکثر اوقات سگ نمی‌داند که دستور مورد نظر چه معنی می‌دهد. در هر حال درست همان طور که یک زبان خارجی برای ما می‌تواند کاملا غریب به نظر برسد، برای سگ‌ها نیز این موضوع مشابه است و سگ نیاز به زمان دارد تا بتواند با انسان‌ها رابطه بهتری برقرار کند.

پس از انتخاب اسم سگ آموزش سگ برای آمدن نزد شما هنگام فراخوانی او، یکی از فرمان های پایه ای است که همه سگ ها باید به خوبی با آن آشنا و به خوبی نسبت به این فرمان واکنش نشان دهند. این دستور نه تنها رفتار مناسب آنان را تشویق بلکه می تواند در شرایطی، زندگی سگ را نیز نجات دهد.

برای مثال تصور کنید با سگ خود در پارکی در حال گردش هستید و ناگهان سنجابی توجه حیوان به را خود جلب کرده و او به سمت خیابان پر از ترافیکی می دود و شما فرصت نمی کنید که او را متوقف کنید. توجه کنید حتی سگ های کوچک نیز نسبت به انسان ها سریع تر می دوند بنابراین شما شانس زیادی برای گرفتن او نخواهید داشت و در حقیقت دنبال کردن سگ مسابقه ای است که احتمال برنده شدن شما در آن بسیار پایین خواهد بود.

آموزش فرمان بیا به سگ

چرا یاددادن اینکه سگ ها به سمت ما بیایند، اینقدر سخت است؟

چرا بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی از آموزش دادن فرمان “بیا” طفره می روند؟ احتمالا پاسخ این پرسش، اشتباهی است که برخی صاحبان یا مربیان سگ به آن مرتکب می شوند، که اسم این خطا را مسموم کردنِ فرمان می گذاریم. هنگامی که فرمان “بیا” یا هر فرمان دیگری را با یک کاری که سگ بعنوان تنبیه در نظر می گیرد، همراه کنید ؛ فرمان اصلی مسموم شده و اثربخشی نخواهد داشت.

تصور کنید که سگ یا توله ی شما حمام کردن را دوست ندارد. سگ شما به علل مختلفی مثل ترسیدن از آب، صداها، بوها، دمای آب یا محیط حمام ممکن است که از حمام کردن بدش بیاید. به هرحال، وقتی که صدایش می کنید، او مشتاقانه و با هیجان به سمت شما می آید و شما هم فورا بلندش می کنید و در وان حمام قرار می دهید. حال اگر شما بجای تشویق کردن سگ (در آغوش گرفتن)، از تنبیه کردن حیوان استفاده کنید؛ فرمانی که داده بودید، مسموم می شود. در این شرایط، چه در پارک یا چه در حیاط خانه باشید، سگتان هرگز دیگر به راحتی به سمت شما نمیاید.

آموزش فرمان بیا به سگ

آموزش فرمان بیا به سگ

انتخاب فرمان منحصر به فرد

ابتدا برای این فرمان باید کلمه ای مناسب و منحصر به فرد انتخاب شود که در هیچ شرایط دیگری از آن استفاده نشود و در موقعیت های اضطراری بیادتان بماند و بتوانید از آن استفاده کنید. فرمان انتخابی باید کوتاه و قابل تحکم باشد.

کلمات پیشنهادی: زوود بیا، بدوو بیا

خوراکی تشویقی بسیار ویژه

توجه داشته باشید انتخاب خوراکی تشویقی جدید و مورد علاقه سگ در این آموزش نقش بسیار مهمی دارد. شما باید از خوراکی تشویقی استفاده کنید که در هیچ یک از فرمان های آموزشی دیگر استفاده نشده باشد و تنها مخصوص این آموزش بماند. این خوراکی باید چیزی باشد که سگ آن را واقعا دوست داشته و بخاطر بدست آوردن آن حاضر به انجام هر کاری شود و شما مطمئن باشید که در هر شرایطی برای دریافت آن به سمت شما خواهد آمد.

تشویقی های پیشنهادی: شکلات های مخصوص سگ، سوسیس، کالباس و گوشت های خشک مخصوص سگ، تشویقی های دکتر کلودرز (dr.clauder’s) جرکی تندرز (jerky tenders ) و تشویقی اسلیکی (sleeky) معروف به هویجی (این تشویقی ها همه نتیجه خوبی برای آموزش این فرمان داشته اند.)

هر زمان که از منزل با سگ خارج می شوید این تشویقی را با خود داشته باشید و در منزل نیز جایی مشخص برای آن انتخاب کنید که سریعا بتوانید در زمان مورد نیاز از آن استفاده کنید.

روش آموزش فرمان بیا

برای شروع آموزش ابتدا منطقه ای آرام در خانه را انتخاب کنید تا سگ در زمان آموزش تمرکز بیشتری داشته باشد. برای بار اول که می خواهید فرمان را بیان کنید فقط چند قدم از سگ فاصله داشته باشید. فرمان را با صدای بلند، پشت سر هم و با شادی بیان کنید. در این حالت سگ هیجان زده و با سرعت زیاد به سمت شما می دود در این زمان سریعا خوارکی تشویقی را در اختیار سگ قرار می دهید.

پاداش با ارزش و به یاد ماندنی برای سگتان

به محض اینکه سگ بعد از شنیدن فرمان آمدن اضطراری خود را به شما رساند، علاوه بر دادن خوراکی تشویقی سعی کنید رفتاری خاص از خود نشان دهید که بیانگر شادی و خوشحالی شما از آمدن سگ است. حالت صورت و چگونگی نوازش شما در بیان محبت به سگ بسیار مهم و الزامی است. ۲۰ ثانیه این رفتار شما بعد از اجرای فرمان باید ادامه پیدا کند. تشویق شما بعد از انجام درست فرمان باید این احساس را در سگ بوجود آورد که به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده و این رفتار صاحب باعث می شود که سگ درک کند چنین پاداش بزرگ و دوستانه ای را از سمت هیچ موجود دیگری بدست نخواهد آورد. هنگامی که سگ پاداش خود را به صورت کامل دریافت کرد، اجازه دهید به هر مکان یا کاری که قبل از فرمان آمدن اضطراری مشغول آن بوده باز گردد؛ این اجازه بسیار مهم است. یکی از دلایلی که سگ ها همیشه به فرمان آمدن تمایل نشان نمی دهند این است که تصور می کنند اطاعت از فرمان یعنی انجام ندادن کار مورد علاقه ای که به آن سرگرم بوده اند!

به عنوان مثال، سگ در حال بازی در حیاط است شما فرمان بیا را می دهید و او متوجه می شود که آمدن به داخل خانه یعنی پایان بازی. اما در آموزش آمدن اضطراری، سگ بعد از فراخوانده شدن و تشویق دوباره اجازه بازگشت به حیاط را پیدا می کند و این روند باعث می شود که سگ درک کند همیشه بازی برای او ادامه خواهد داشت. پس قبل از شروع مجدد تمرین آمدن اضطراری حتما به سگ اجازه بازگشت به فعالیت قبلی خود را بدهید تا همیشه نسبت به انجام این فرمان احساس خوبی داشته باشد.

چگونگی تکرار و تمرین آموزش آمدن اضطراری به سگ

سعی کنید این فرمان را در همان محیط آرام و در فاصله کم به مدت ۴ روز ادامه دهید و در روز یک یا دو بار این فرمان را با سگ تمرین کنید زمانی که متوجه شدید سگ به خوبی فرمان را انجام می دهد به مرور فاصله خود را با سگ افزایش دهید و تمرین را از اتاق به حیاط انتقال دهید و همچنان در صورت انجام صحیح فرمان به سگ پاداش با ارزش و به یاد ماندنی هدیه دهید. سپس این تمرین را می توانید در حضور افراد آشنا و غریبه در حیاط ادامه داده و مرحله آخر آموزش تمرین باید در مکان های عمومی مانند پارک با سگ کار شود. در نهایت سگ باید بیاموزد که در هر محیط و در هر شرایطی باید این فرمان را به درستی انجام دهد و این آموزش زمان مشخصی برای ادامه پیدا کردن تمرین ندارد و تا زمانی که کاملا سگ نسبت به آن مطیع نشده باید به صورت روزانه تمرین شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم