انواع ماسک روغن زیتون برای پوست های مشکل دار

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع ماسک روغن زیتون برای پوست های مشکل دار
دوست دارید که با ماسک های طبیعی و سالم پوست خود را شاداب کنید؟ بسياري از بانوان ترجیح میدهند که برای نگهداری از مو و هم مراقبت از پوست خویش، از روغن های طبیعی مثل زیتون طبیعی استفاده کنند. با ما باشید تا انواع ماسک روغن زیتون برای زیبایی و شادابی پوست و مو را به شما معرفی کنیم.

دوست دارید که با ماسک های طبیعی و سالم پوست خود را شاداب کنید؟ بسياري از بانوان ترجیح میدهند که برای نگهداری از مو و هم مراقبت از پوست خویش، از روغن های طبیعی مثل زیتون طبیعی استفاده کنند. با ما باشید تا انواع ماسک روغن زیتون برای زیبایی و شادابی پوست و مو را به شما معرفی کنیم.

روغن زیتون یکی از ترکیبات محصولات شستشوی پوست صورت است و بعنوان پایه هم در بعضی از محصولات آرایشی معتبر استفاده می شود. یکی ديگر از روش های استفاده از آن، ماسک روغن زیتون برای پوست است. این ماسک ها اثر شگفت انگیزی بر روی سلامتی و زیبایی پوست دارد

حتماً می دانید که زیتون بیشتر در مناطق مدیترانه ای کاشته می شود و روغن زیتون، با فشردن میوه های درخت زیتون به دست می آید. این روغن، در آشپزی کاربرد زیادی دارد و راز لذیذ بودن غذاهای مدیترانه ای است.

روغن زیتون فواید زیاد و شگفت آوری برای تندرستی و سلامت دارد. اگر یک وعده ی غذای سالم و سبک می خواهید یا به دنبال طعم دهنده ای برای سالاد خود هستید، روغن زیتون انتخاب خوبی است که با عطر و طعم متمایز خود به غذاهای کسل کننده، سحر و جادو می بخشد.

خلاصه این که، روغن زیتون هم غذای سالمی است، هم برای سلامت و زیبایی پوست و مو مفید است. مقاله ی زیر را بخوانید تا با خواص شگفت انگیز روغن زیتون بیشتر آشنا شوید.

روغن زیتون برای سلامت قلب، پوست، مو و رگ های شما خیلی مفید است. اگر در قسمتی از بدنتان خون لخته شده است، آن را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به زودی بهبود یابد.همچنین، روغن زیتون مملو از پلی فنل های محافظ قلب است که کلسترول را پایین می آورند. این روغن ضد التهاب است و اسیدهای چرب تک اشباع نشده ای دارد که بی ضررند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.در نتیجه، مصرف روغن زیتون باعث کاهش وزن می شود. روغن زیتون اسیدهای چرب امگا-۳ دارد. کلسترول های خوب بدن (HDL) را افزایش می دهد و برای هضم غذا و متعادل نگه داشتن هورمون ها نیز مناسب است.

انواع ماسک روغن زیتون

توجـــه: قبل از استفاده از ماسک گیاهی، صورت خود را کاملا شسته و با یک حوله ی نرم خشک کنید.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را بر روی پوست صورت خود بمالید. برای جذب بیشتر این ماسک در پوست، ماسک را شب هنگام و قبل از خواب بر روی پوست خود قرار دهید. صبح روز بعد، آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید تا اسید چرب روغن زیتون و خاصیت آنتی اکسیدان روغن نارگیل، مانع از ایجاد چین و چروک پوستی و باعث جوانسازی آن گردد.

ماسک روغن زیتون و روغن دارچین

به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قطره روغن دارچین افزوده و آن ها را مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب ولرم بشویید. هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا با خون رسانی به سلول های پوستی، عملکرد این سلول ها بهبود یافته و از چین و چروک و لکه ی پوستی جلوگیری شود.

ماسک روغن زیتون و عسل

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و هم بزنید تا یک ترکیب یکنواخت داشته باشید. سپس پوست صورت خود را با لایه ای از ماسک بپوشانید. بعد از گذشت 30 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته از این روش استفاده کنید تا با آبرسانی به پوست خود، از خشکی پوست جلوگیری کنید. این ماسک خاصیت ضدالتهابی نیز دارد که برای درمان حساسیت پوستی نیز مناسب است.

ماسک روغن زیتون و آرد جوی دو سر

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آرد جوی دو سر ترکیب کرده و هم بزنید. این ماسک را برای مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از آن، صورت خود را با آب ولرم بشویید. هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا این ماسک مانند یک لایه بردار قوی، سلول های مرده ی پوستی را از بین برده و منافذ بسته ی آن را باز کند.

ماسک روغن زیتون و آووکادو

یک عدد آووکادوی تازه را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید تا خمیر نرم و یکنواختی حاصل شود. این ماسک را به پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از 30 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا اسید چرب و آنتی اکسیدان موجود در آن، سلول های پوستی را بازسازی کرده و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری کند. این ماسک حاوی ویتامین E نیز می باشد که به درخشندگی پوست کمک زیادی می کند.

ماسک روغن زیتون و سفیده ی تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به یک عدد سفیده ی تخم مرغ افزوده و هم بزنید. این ماسک را به پوست صورت خود مالیده و بعد از گذشت 30 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید تا با خواص بی نظیر سفیده ی تخم مرغ، پوستی محکم داشته باشید. روغن زیتون موجود در این ماسک نیز باعث لطافت آن می شود.

ماسک روغن زیتون و زرده ی تخم مرغ

به یک عدد زرده ی تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری آرد و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و این ترکیب را هم بزنید تا خمیری نرم بدست آید. این ماسک را بر روی پوست صورت مالیده و بعد از گذشت 20 دقیقه، پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید. افرادی که پوست خشک دارند دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنند تا رطوبت لازم برای پوست شان تامین گردد.

ماسک روغن زیتون، ماست و آب خیار

نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان ماست و نصف فنجان آب خیار ترکیب کنید و این ماسک را به مدت 15 دقیقه، برروی پوست خود قرار دهید و بعد از آن، پوست خود را با آب ولرم بشویید. افرادی که پوست معمولی دارند از این ماسک استفاده کنند تا پوستی درخشان، لطیف و سالم داشته باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان