آنچه که باید در مورد تقویت کننده‌های وای فای بدانید!+ باید و نبایدها

  پنجشنبه، 15 تیر 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
آنچه که باید در مورد تقویت کننده‌های وای فای بدانید!+ باید و نبایدها
وای‌فای ابزاری است که این روزها به اندازه آب و برق در زندگی ما نقش ایفا می‌کند. با این حال این ابزار ممکن است مشکلات غیرمنتظره‌ای هم داشته باشد. ضعف قدرت و همچنین کاهش برد یکی از رایج‌ترین مشکلات WiFi هستند و به همین خاطر نیز ما در این مطلب از ساعدنیوز، به روش‌های افزایش و تقویت سیگنال وای فای مودم پرداخته‌ایم. همراه ساعدنیوز باشید.

تقویت کننده وای فای چیست؟ بیشتر افراد این تصور را دارند که تقویت کننده وای فای باعث افزایش سرعت اصلی اینترنت خواهد شد و برای رهایی از دست کند بودن وای فای به سراغ این وسیله می‌روند. در صورتی که این دستگاه برخلاف نامش، تاثیر مستقیمی روی سرعت اینترنت نمی‌گذارد؛ بلکه تنها سیگنال‌های آن را تقویت می‌کند تا با برد بیشتری در اطراف ساطع شوند. اگر تمایل دارید که بیشتر در مورد این دستگاه بدانید، با ما همراه باشید. در این مقاله بعد از معرفی تقویت کننده وای فای، کاربردهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نکاتی را برای خرید آن به شما یادآوری خواهیم کرد.

تقویت کننده وای فای چیست؟

تقویت کننده وای فای دستگاهی است که سیگنال‌های مودم روتر رومیزی شما را دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را با قدرت بیشتری به اطراف منتشر می‌کند. به این ترتیب، باعث می‌شود که امواج وای فای در تمام نقاط خانه یا محل کار شما در دسترس باشند و هیچ نقطه کوری باقی نماند. به همین دلیل است که تقویت کننده وای فای را با نام‌های دیگری مثل توسعه دهنده WiFi ، بوستر وای فای یا وای فای رنج اکستندر هم می‌شناسند. دقت داشته باشید که برخلاف تصور، تقویت کننده وای فای باعث افزایش سرعت اولیه اینترنت شما نخواهد شد؛ اما کمک می‌کند که در فاصله‌های دور از مودم هم‌چنان سیگنال‌های وای فای قدرت اولیه خود را داشته باشند.

به این ترتیب، سرعت اینترنت شما زمانی که به حیاط، اتاق‌های دورتر یا طبقات دیگر می‌روید، کم نمی‌شود و به قوت خود باقی می‌ماند. محدوده پوشش دهی تقویت کننده‌های وای فای متفاوت است. برخی از آن‌ها تنها برد کمتری دارند و با برخی دیگر می‌توان یک خانه دوبلکس بزرگ به همراه حیاط آن را با سیگنال قوی وای فای پوشش داد. احتمالا شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که در مکان‌هایی با این وسعت بهتر است به جای استفاده از تقویت کننده، به سراغ مودم دیگری رفت؛ اما باید بدانید که قیمت یک تقویت کننده مناسب‌تر از مودم است و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد آن را ترجیح دهند.

تقویت کننده وای فای

چرا باید از توسعه دهنده وای فای استفاده کرد؟

گفتیم که توسعه دهنده وای فای، روی سرعت اصلی اینترنت اثر مثبت یا منفی نمی‌گذارد و فقط سیگنال‌های مودم را با قدرت زیاد به شعاع‌های دور ارسال می‌کند. بنابراین اگر به دنبال راه‌های تقویت سیگنال مودم وای فای خود برای افزایش سرعت اولیه هستید، نباید به این دستگاه‌ها اکتفا کنید. توسعه دهنده‌های وای فای، تنها برد سیگنال‌ها را افزایش می‌دهد تا شما در فاصله‌های دور هم از نت با همان کیفیت و سرعت اولیه استفاده کنید. تقویت کننده وای فای بیشتر در مکان‌های بزرگ مثل خانه‌های ویلایی با متراژ بالا، خانه‌های چند طبقه، باغ‌های وسیع، ادارات و غیره کاربرد دارد که با دور شدن از مودم اصلی اینترنت ضعیف می‌شود. البته برای استفاده در منازلی هم که نقاط کور دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. منظور از نقاط کور، قسمت‌هایی از خانه است که سرعت اینترنت در آن‌ها به صفر می‌رسد.

چرا نباید از تقویت کننده WiFi استفاده کرد؟

معایب استفاده از تقویت کننده وای فای چیست؟ در کنار تمام مزایا و کاربردها این دستگاه‌های کوچک معایبی هم دارند. استفاده از آن‌ها ممکن است در برخی از موارد دردسرهای کوچکی هم به همراه داشته باشد که برای برخی از کاربران اهمیتی چندانی ندارد و برای بعضی دیگر مهم به نظر می‌رسد: بخشی از پهنای باند شبکه شما توسط این دستگاه اشغال می‌شود و ممکن است که به صورت غیرمستقیم روی سرعت اینترنت شما اثر بگذارد. البته این موضوع در توسعه دهنده‌های باکیفیت تقریبا حل شده و کاهش پهنای باند توسط این دستگاه‌ها اصلا قابل توجه نیست. به ویژه برای کاربران ایرانی که کلا به سرعت کم اینترنت عادت دارند. یکی دیگر از معایب دستگاه‌های تقویت کننده که برای گیمرها اصلا قابل تحمل نیست، ایجاد تاخیر در ارسال امواج است. این تاخیر برای کاربرانی که استفاده‌های معمولی از اینترنت دارند، مطرح نیست؛ اما برای گیمرهایی که باید عکس‌العمل‌های بسیار سریعی داشته باشند و چند میلی ثانیه تاخیر هم برای آن‌ها مهم است، غیرقابل چشم‌پوشی است. معمولا تعداد کاربران و دستگاه‌هایی که می‌توانند به یک تقویت کننده‌ وای فای متصل شوند، محدود است. البته این تعداد برای کاربران خانگی یا شرکت‌های کوچک کافی‌ست؛ اما شاید برای ادارات بسیار بزرگ جوابگو نباشد.

تقویت کننده وای فای

راهنمای خرید بهترین تقویت کننده وای فای؛ چه نکاتی را برای خرید بوستر وای فای باید در نظر گرفت؟

بعد ازاین که دانستید کاربرد تقویت کننده وای فای چیست و قصد خرید آن را پیدا کردید، احتمالا با مراجعه به بازار کمی سردرگم خواهید شد. این محصولات مانند بسیاری از لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل تنوع بالایی دارند و همین موضوع انتخاب بین آن‌ها را مشکل می‌کند. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهای را بررسی خواهیم کرد که باید در هنگام خرید توسعه دهنده وای فای در نظر بگیرید.

فرکانس توسعه دهنده Wi-Fi؛ از مشخصات تقویت کننده وای فای

برخی از تقویت کننده‌های وای فای تنها از یک باند فرکانسی پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر قادرند که دو باند یا بیشتر را تحت پوشش قرار دهند. در کل دستگاه‌های تک بانده هم عملکردی قابل قبول دارند؛ اما با این وجود اگر مودم شما هم از فرکانس 2.4 گیگاهرتز و هم 5 یا 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، مسلما انتخاب یک تقویت کننده دوبانده بهتر است. برای این که بدانید مودم شما از چه فرکانس‌هایی پشتیبانی می‌کند، باید سری به تنظیمات آن بزنید.

برای این کار باید در نوار آدرس مرورگر اینترنت خود 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 را بنویسید و اینتر بزنید. سپس بعد از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور خود به دنبال گزینۀ wireless network یا گزینه‌های مشابهی باشید که در آن‌ها فرکانس مودم نمایش داده شده است.

نوع بوستر Wi-Fi؛ انواع تقویت کننده وای فای چیست؟

توسعه دهنده‌های وای فای با دو نوع مختلف رومیزی یا دیواری در بازار عرضه شده‌اند؛ اما تفاوت این دو نوع تقویت کننده وای فای چیست؟ تقویت کننده‌های وای فایDesktop یا رومیزی از نظر ظاهری شبیه به همان مودم‌ها هستند. است. این دستگاه‌ها تقریبا ابعاد بزرگی دارند. آنتن‌های قابل تنظیم، درگاه‌های LAN و پورت‌های USB هم از دیگر امکانات این مدل از اکستندرها به شمار می‌روند که امکان اتصال انواع هارد اکسترنال، پرینتر، کنسول‌های بازی و غیره را فراهم می‌کند. نوع دوم تقویت کننده‌ها، Plug-Inها یا دیواری‌ها هستند که به صورت مستقیم به پریزهای برق متصل می‌شوند و ابعاد کوچک‌تری دارند. این تقویت‌کننده‌های سیگنال به دلیل اندازۀ کوچک‌تر پورت‌های بسیار کمتری دارند. بیشتر آن‌ها تنها به یک درگاه LAN مجهز هستند و خبری از پورت‌های USB در آن‌ها نیست. با این وجود به خاطر قیمت مناسب‌تری که در مقایسه با مدل‌های Desktop دارند، بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.

سرعت؛ از دیگر مشخصات توسعه دهنده وای فای

سرعت یکی دیگر از مشخصات تقویت کننده‌های سیگنال است که در مدل‌های مختلف تفاوت دارد. این سرعت روی قیمت دستگاه هم اثر می‌گذارد؛ اما از نظر ما چندان مهم نیست. چرا که در بهترین حالت هم سرعت اینترنت ایران چندان قابل توجه نیست. به علاوه، بیشتر این دستگاه‌ها نرخ انتقالی تا نهایت 300 مگابیت بر ثانیه را دارند و به همین دلیل زیاد نیاز نیست که روی این مورد حساس شوید.

آشنایی با 3 مدل از بهترین توسعه دهنده وای فای

حالا که کاملا با تقویت کننده وای فای و کاربرد آن آشنا شدید، برای تکمیل مطلب سه مدل از بهترین تقویت کننده‌های وای فای موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

تقویت کننده وای فای پرو شیائومی R03

اگر به دنبال یک توسعه دهنده سیگنال کاربردی و خوش قیمت هستید، حتما به تقویت کننده وای فای پرو شیائومی فکر کنید. این دستگاه نرخ انتقالی برابر با 300 مگابیت در ثانیه دارد و با پوشش دهی وسیع می‌تواند شما را از دست قطعی‌های مکرر اینترنت نجات دهد. با نصب آسان این دستگاه به پریز برق می‌توانید از مزایای زیر استفاده کنید:

  • پوشش دهی وسیع تا 300 متر

  • اتصال هم‌زمان 64 دستگاه

  • نصب آسان

  • مجهز به دو آنتن با قدرت 2 دسیبل

  • پشتیبانی از کانال 2.4 گیگاهرتز، (تک بانده)

  • سازگار با دستگاه‌های اندرویدی و IOS

  • سازگار با انواع مودم‌ها و روترها

تقویت کننده آنتن وای فای شیائومی مدل AC1200

دومین تقویت کننده‌ای که توانسته رضایت کاربران زیادی را جلب کند، تقویت کننده وای فای شیائومی مدل AC1200 است. این مدل قیمت بالاتری در مقایسه با توسعه دهنده مدل Pro شیائومی دارد. البته به همان اندازه قابلیت‌های بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما امکانات این تقویت کننده وای فای چیست؟

  • مجهز به پورت اترنت

  • دارای صفحه نمایشگر LED برای تعیین بهترین مکان نصب دستگاه

  • مجهز به دو آنتن با قدرت بسیار زیاد

  • نرخ انتقال 1200 مگابیت بر ثانیه

  • قابلیت پشتیبانی از دو باند 2.4GHz و 5GHz

تقویت کننده Xiaomi Mi WiFi Amplifier 2

سومین محصولی که در نگاه اول طراحی منحصر به فرد آن توجه شما را به خود جلب می‌کند، تقویت کننده Xiaomi Mi WiFi Amplifier 2 است. این دستگاه وزن و ابعاد بسیار کوچکی دارد تا به راحتی بتوانید آن را در مکان‌های مختلف جابه‌جا کنید. مهم‌ترین مشخصات این دستگاه عبارتند از:

  • دارای تنها 30 گرم وزن و ابعاد کوچک

  • نرخ انتقال تا 300 مگابیت بر ثانیه

  • قابلیت اتصال هم‌زمان 16 دستگاه

  • قابلیت پوشش دهی تا 300 متر

  • آنتن‌دهی عالی

  • دارای پورت USB

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله دانستید که تقویت کننده وای فای چیست و چه کاربردها و معایبی دارد. هم‌چنین، با نکات مهمی که در هنگام خرید آن باید مدنظر قرار دهید و سه مدل از بهترین توسعه دهنده‌های موجود در بازار آشنا شدید. در صورتی که نظر یا سوالی در مورد این مقاله دارید، با ما در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (480 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان