ساعدنیوز
ساعدنیوز

عواقب و پیامدهای ازدواج دیرهنگام

  سه شنبه، 18 مرداد 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
عواقب و پیامدهای ازدواج دیرهنگام
رها کردن سنت الهی که مشکلاتی را برای ما رقم می زند و پیامد های نامطلوبی دارد در ازدواج دیر هنگام صورت می گیرد. بنابراین ما در این مطلب به موضوع عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن که امری مهم در این رابطه تلقی می شود می پردازیم.

امروزه با بالا رفتن سن ازدواج شاهد بسیاری از ناسازگاری ها و انعطاف پذیری کمتری می شویم با این وجود که در سن پایین ازدواج کردن حسن های خوبی دارد ولی باز هم از انجام دادن آن گریزان هستند. مثلا زن و شوهر در کنار هم به رشد و منطق دست پیدا می کنند ولی با این شرایط دخترانی سن آن ها بالا رفته دیگر انعطاف ندارند و شخصیت وجودی آن ها شکل گرفته است. در این مورد ازدواج ها سازش بسیار کم و نفاق و دورویی زیاد خواهد بود که این ها عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن می باشد. در خلاف این قضیه افرادی که دیر ازدواج می کنند و زندگی را آغاز می نمایند از مشکلات عاطفی کمتری برخوردار هستند.

دلایل دیر شدن ازدواج

ازدواج یکی از مراحل مسیر طبیعی رشد در انسان است، همه انسان ها مراحل رشدی را سپری می کنند که این مراحل تکالیفی را به همراه می آورد؛ در دوره بزرگسالی ما در مرحله صمیمیت و روابط عاطفی قرار می گیریم. متاسفانه در سال های اخیر شاهد بالارفتن سن ازدواج و دیر ازدواج کردن در جامعه هستیم و به نظر می رسد این موضوع در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است. بدیهی ست که دیرازدواج کردن و افزایش سن ازدواج مشکلات و دردسرهای زیادی برای جوانان دارد, بالا رفتن سن ازدواج شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما مهم ترین آنها به شرح زیر است:

درک درستی از خودتان ندارید

بسیاری از افراد حتی با رسیدن به سن ۳۰ سالگی، باز هم درک درستی از خود، توانایی ها و خواسته هایشان ندارند. اصلا نمی دانند برای چه دارند زندگی می کنند و هدفشان در این دنیا چیست؟ چه ارزش هایی دارند و از چه چیزهایی بدشان می آید؟ خط قرمزهای آنها در زندگی چیست و اصلا چه چیزی حال آنها را خراب می کند؟ همین سردرگمی و کلافگی سبب می شود تا شما هنگام برخورد با خواستگارانتان یا زمانیکه به خواستگاری می روید ندانید که باید چه سوالاتی را مطرح کنید. زمان می گذرد و وقتی پیش خودتان فکر می کنید می بینید سنتان بالا رفته و یکی پس از دیگری موردهای مناسب ازدواجتان را بخاطر همین سردرگمی و ترس رد کرده اید.

از لحاظ مالی آمادگی ندارید

این مورد بیشتر مربوط به پسرهایی است که ازدواج را تا زمانی که به شرایط مالی ایده آلی نرسند به تعویل می اندازند، اینجاست که این افراد به خودشان می آیند و می بینند در سن ۳۰ و چند سالگی که همه تشکیل خانواده داده اند او تازه باید به فکر پیدا کردن همسر باشد. اما توجه داشته باشید که این موضوع میتواند پیامدهایی هم داشته باشد. زیرا با بالاتر رفتن سن و متمرکز شدن در شغل و حرفه خود، زمان کافی برای گذراندن با همسرتان نخواهید داشت. شما بیشتر وقت خود را به کار کردن میگذرانید و تنها اوقات کم و بی کیفیتی را برای همسرتان خواهید داشت.

اعتماد کردن به جنس مخالف برایتان سخت است

یکی دیگر از دلایل دیر شدن ازدواج ترس و بی اعتمادی نسبت به جنس مخالف است. ریشه این بی اعتمادی می تواند متفاوت باشد؛ برای مثال دختری که در خانه شاهد بدرفتاری پدر با مادرش بوده است مسلما احساس خوبی نسبت به ازدواج و مردها ندارد یا پسری که در اطراف خود دیده است که همه زن های فامیل پر توقع و اهل چشم و هم چشم بوده اند و همسرشان را مجبور به کار ۲۴ ساعته می کردند طبعا او نیز نسبت به ازدواج جبهه می گیرد یا کسی که شاهد خیانت پدر و مادرش بوده است احتمالا بقیه زن و مردها را هم غیرقابل اعتماد می بیند. این افراد شاید دوست داشته باشند که ازدواج کنند و در کنار همسرشان آرام بگیرند اما این ترس درونی این تصمیم گیری را برای آن ها سخت کرده است.

ملاک های سخت گیرانه دارید

اما مهم ترین عاملی که امروزه دلیل بسیاری از ازدواج های دیر هنگام شده است وجود وسواس و سخت گیری در انتخاب است. ما همیشه به لزوم داشتن ملاک ها و معیارهای روشن در انتخاب اشاره کرده ایم، اما بعضی از افراد در این مورد زیاده روی کرده به گونه ای که حالت بیمارگونه پیدا می کنند. دختری را تصور کنید که هر خواستگاری که برایش می آید را به دلایل نامعقولی مثل طرز نشستن، مدل مو، فرم بینی و… رد می کند. یا پسری که حتما می خواهد همسر آینده اش رنگ چشم و هیکل خاصی داشته باشد و شبیه یکی از ستاره های سینمایی باشد. مسلما اگر شما چنین خصوصیاتی داشته باشید شانس های خود را برای ازدواج یکی پس از دیگری از دست خواهید داد و در نهایت احتمالا مجبور می شوید با کسی ازدواج کنید که خیلی از ملاک های سخت گیرانه شما را برآورده نمی کند.

خانواده برای ازدواج شما سخت گیری می کنند

در برخی موارد هم پیش می آید که دلیل دیر شدن ازدواج مخالفت والدین و آوردن بهانه های ریز و درشت باشد. شاید والدین شما از آن دسته افرادی هستند که معتقدند تا پیدا شدن خواستگاری با شرایط ایده آل و درجه یک باید صبر کنید، درصورتیکه شاید خواست قلبی شما اینطور نباشد. گاهی اوقات نیز سخت گیری خانواده ها روی فرزندان اول و آخر بیشتر است چرا که نسبت به آنها احساس تعلق و وابستگی بیشتری می کنند و تصور می کنند با ازدواج آن ها را از دست می دهند و باید کسی پیدا شود که واقعا لیاقت زندگی با آن ها را داشته باشد.

شغل مناسب ندارید

بعضی از پسرها هم از لحاظ روحی آمادگی ازدواج کردن دارند اما هنوز نتوانسته اند علیرغم تحصیلات دانشگاهی شغل مناسبی پیدا کنند که حقوقش بتواند کفاف تشکیل خانواده را بدهد. به همین دلیل این افراد نیز علیرغم علاقه و تلاش هایی که می کنند باز هم ناخواسته سن ازدواجشان بالا می رود.

خواستگار ندارید

از بین مواردی که در بالا مطرح شد، نداشتن خواستگار تنها موردی است که شاید تا حدودی از اختیارات شما خارج است. زمانیکه شما آمادگی ازدواج کردن را دارید اما خواستگار مناسب ندارید احتمالا مجبور می شوید تا پیدا شدن مورد مناسب صبر کنید. یادتان باشد که معمولا همه دختران حداقل یک یا دو خواستگار دارند اما مسئله سر سخت گیری و احتمالا مخالفت های خانواده شما است که بعد از مدتی سبب می شود از تعداد خواستگاران شما کاسته شود.

ازدواج نکردن

عواقب دیر ازدواج کردن

این روزها که سن ازدواج بالا رفته است، ازدواج در سن پایین محاسن زیادی دارد که نمی توان منکر آن شد. به طور مثال زن در کنار همسر و با درک شرایط رشد می کند.امروزه دیگر کسی با دیدن یک دختر 27 ساله و مجرد تعجب نمی کند .دختران همپای پسرها کار می کنند و درس می خوانند و زندگی خود را کم و بیش اداره می کنند. با این حال آسیب ها و مشکلات روحی و روانی بسیاری که ناشی از افزایش سن ازدواج است گریبانگیر نسل امروز شده که در این مختصر اشاره ای به هر یک از این آسیب ها داریم.

ازدواج و استقلال

هر دختر و پسری به مرور زمان یک موقعیت اجتماعی، شغلی یا تحصیلی برای خود فراهم می کند و به استقلال می رسد. همین حس استقلال باعث می شود که آنها نخواهند زیر یوغ کسی حتی همسر باشند. در موارد زیادی زندگی انفرادی باعث می شود بی خیال تر شوند و نخواهند یا نتوانند زیر بار مسئولیت زندگی مشترک بروند.بدترین قسمت ماجرا این است که با افزایش سن، شخصیت افراد شکل می گیرد و انعطاف پذیری شان به حداقل می رسد. این افراد وقتی در سن بالا ازدواج می کنند دیگر قادر به درک مفاهیمی مثل گذشت، صبر، محبت و... نیستند، بنابراین زندگی بادوامی ندارند و در نهایت زندگی شان به طلاق و جدایی منجر می شود.

ازدواج در سن پایین محاسن زیادی دارد که نمی توان منکر آن شد. به طور مثال زن در کنار همسر و با درک شرایط رشد می کند، در حالی که دخترانی که در سن بالاتر ازدواج می کنند، شخصیت آنها شکل گرفته است و ناسازگاری در آنها بیشتر و انعطاف کمتر است. هر چند از سوی دیگر دیگر زوج هایی که در سن بالا زندگی مشترک را آغاز کرده اند به خاطر شناخت بهتر از خود و نیازهای درونی یکدیگر، مشکلات عاطفی کمتری دارند.

اشتیاقی که خاموش می شود

افزایش سن باعث می شود نشاط و شادی اولیه انسان ها تحلیل برود، به خصوص اگر همچنان مجرد مانده باشند منزوی و گوشه گیر خواهند شد. مسلما یک جوان 36 ساله نمی تواند صبر و حوصله یک جوان 26 ساله را برای یک نفر به عنوان همسر داشته باشد. در واقع این افراد تا این سن و سال هنوز نتوانسته اند یک نفر را به صورت دائم کنار خود داشته باشند که تنهایی خود را با او پر کنند و به قول معروف محرم رازشان باشند.همین موضوع باعث می شود امنیت درونی شان کاهش یابد و اعتماد به نفس پایینی داشته باشند.

احساس پوچی و تنهایی این افراد در مواردی آنقدر سیر صعودی دارد که گاهی منجر به خودکشی می شود.»وقتی سن افراد بالا می رود و از 60سال می گذرد نداشتن همسر و بچه یا به اصطلاح سر و سامان گرفتن به شکل یک حسرت درمی آید، به خصوص وقتی پیر و ناتوان می شوند خلأ بچه یا به قول معروف عصای پیری را بیشتر از نبود همسر احساس می کنند.

کاهش اعتماد به نفس

با وجود این مسئله امنیت درونی آن ها کم شده و دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند که در آن ها احساس شدید تنهایی و پوچی رخ خواهد داد. در برخی مواقع این افراد دست به خود کشی می زنند و تمام آرزو های خود را نادیده می گیرند. این ها هنگامی که به سن بالاتر یعنی ۵۰ یا ۶۰ سال می رسند از زندگی خود ناراضی بوده و حسرت زن و بچه و زندگی دیگران را می خورند و زمانی که سالخورده و ناتوان می شوند دنبال کسی می گردند که همدم تنهایی ها و عصای دستشان باشد.

استانداردهای بالا

انتظارات افراد از استانداردهای زندگی تغییر کرده است. دختران مجرد به خصوص کسانی که تحصیلات بالایی دارند یا از طبقات بالای جامعه هستند با این اعتقاد که هزینه های ازدواج بیش از فایده های آن است و این امر باعث می شود فرصت های زندگی مثل پیشرفت در تحصیل، کار و شغل را از دست بدهند از ازدواج خودداری می کنند. داشتن معیارهای دست نیافتنی و به دنبال همسر رۆیایی بودن، داشتن آزادی به مفهوم غربی و ایجاد هنجارهای فرهنگی مسائلی هستند که ازدواج را به تأخیر می اندازند. در واقع ازدواج های بعد از 35 سالگی برای مردان و زنان، ازدواج دیرهنگام محسوب می شود. از نظر پزشکی ازدواج دیر هنگام خطر کاهش باروری، به دنیا آوردن فرزندانی با نقایص ژنتیک و نیز عوارض حاملگی و زایمان را افزایش می دهد.

از سوی دیگر وقتی فاصله سنی والد با فرزند زیاد باشد والدین نمی توانند ارتباط فکری و عاطفی خوبی با فرزند خود برقرار کنند و آمادگی تحول و به روز شدن کمتری در قبال فرزندشان دارند، چرا که معمولا سن یائسگی مادر با سن بلوغ فرزند همزمان می شود و در واقع دو موجود که هر دو در یک بحران هویتی به سر می برند و گرفتار بی ثباتی خلقی هستند و به حمایت عاطفی و روانی نیاز دارند در کنار هم قرار می گیرند.

تنهایی و ناکامی نتیجه دیر ازدواج کردن

هنگامی که انگیزه های قوی تشکیل خانواده به وسیله موانع غیرقابل قبول یا موانعی که فرد برای رفع آنها ناتوان است، سرکوب شوند یا معطل بمانند، احساس ناکامی رخ می دهد. احساس ناکامی یکی از الگوهای قدرتمند ناهنجاری رفتاری، ارزشی و نگرشی است که شخصیت و هویت فرد را زیرسلطه می گیرد.افرادی که ازدواج به هنگام ندارند، معمولا از ثمرات یک زندگی رضایت بخش، ایمن، لذت بخش، توام با شادکامی و بهزیستی روانی برخوردار نبوده و همیشه یک نوع بلاتکلیفی و فاقد هویت و به نوعی سردرگمی را تجربه می کنند و در صورت عدم پایبندی به اصول اخلاقی، اکثرا با لذت طلبی ها و کام جویی های بدلی به دنبال تکیه گاه های غیر حقیقی هستند تا از فشارهای روانی آسوده شوند، یا به نوعی آن را تعدیل کنند.

مشکلات جنسی

یکی دیگر از عواقب و عوارض دیر ازدواج کردن که اکثر زوجین به آن مبتلا هستند مشکل و ناتوانی جنسی است. در این شرایط به دلیل گذشتن از سن زیاد و گذشت از بلوغ جنسی به مشکل درک نکردن همدیگر با رفتار متقابل که از لحاظ احساسی سرکوب شده سرد مزاج می شوند. مشکل واژینیسم خطراتی از جمله سرطان دهانه رحم را دارد که نیاز جنسی سرکوب می شود. اگر هم طرف مقابل تجربه ای در رابطه با تحریک جنسی داشته باشد در برخورد اول خود را نشان داده و موجب بدبینی زوج می گردد. اختلاف جنسیتی در زن و مرد زیاد می باشد به طوری که زن ۳۰ ساله با مرد ۴۳ ساله از شدت تفاوت جنسیتی زیادی به مشکل بر خواهند خورد. به این صورت که مردان در دهه ۵ خود و زنان در دهه ۴ با اختلاف تضاد جنسی مواجه می شوند. در سنین بالا تر با تفاوت سنی زیاد نزول از هفته ای ۴ بار به هفته ای ۱ مرتبه رو به کاهش می باشد که آن هم دلیل ناتوانی جسمی و بدنی در آقایان می باشد که همین مسئله باعث مشکل روحی در زن و مرد می شود.

انعطاف پذیری کم

در ازدواج با سن پایین بسیار مزیت ها وجود دارد که بنا به درک و شناخت در کنار همسر به شرایط وفق داده می شوند و رشد می کنند. عوارض دیر ازدواج کردن به ناسازگاری و شرایط دشوار منجر می شود ولی در عوض با این که از خودشان شناخت کافی دارند نیاز های درونی خود و همسر را بهتر می شناسند.

فاصله سنی زیاد والد با فرزند

از سوی دیگر وقتی فاصله سنی والد با فرزند زیاد باشد والدین نمی توانند ارتباط فکری و عاطفی خوبی با فرزند خود برقرار کنند و آمادگی تحول و به روز شدن کمتری در قبال فرزندشان دارند، چرا که معمولا سن یائسگی مادر با سن بلوغ فرزند همزمان می شود و در واقع دو موجود که هر دو در یک بحران هویتی به سر می برند و گرفتار بی ثباتی خلقی هستند و به حمایت عاطفی و روانی نیاز دارند در کنار هم قرار می گیرند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (163 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (30 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...