دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض قطع ناگهانی قرص اعصاب 

سه شنبه، 24 بهمن 1402
قطع کردن قرص های اعصاب به طور ناگهانی کار آسانی نیست. در این مطلب از ساعدنیوز در مورد عوارض قطع ناگهانی داروهای اعصاب صحبت می کنیم. همراه ما باشید.

قرص های اعصاب، که به عنوان داروهای اعصاب یا داروهای ضد اضطراب نیز شناخته می شوند، معمولاً برای افرادی تجویز می شوند که علائم مربوط به اضطراب، افسردگی یا سایر بیماری های مرتبط با اعصاب را تجربه می کنند. این داروها با هدف قرار دادن سیستم عصبی مرکزی و کمک به تنظیم مواد شیمیایی در مغز مسئول خلق و خو و اضطراب عمل می کنند. آن‌ها می‌توانند برای کسانی که از این شرایط رنج می‌برند تسکین دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند زندگی متعادل‌تری و سازنده‌تری داشته باشند.

تاثیر داروهای اعصاب بر بدن


داروهای اعصاب به تعادل مواد شیمیایی مغز موسوم به انتقال دهنده‌های عصبی کمک می‌کنند. این مواد شیمیایی بر احساسات و روحیه شما تاثیر می‌گذارند و عدم تعادل در آنها موجب افسردگی و اختلالات عصبی می‌شود. مصرف داروهای ضد افسردگی سبب می‌شود تا به رفع عدم تعادل در مغز کمک شود اما ممکن است 4 هفته یا بیشتر طول بکشد تا این داروها اثرگذاری خود را به طور مطلوب نشان دهند.

گاه افراد به دلایل متعددی تصمیم می‌گیرند تا داروی اعصاب خود را قطع نمایند؛ مثلا عوارض این داروها آزارشان می‌دهد یا فکر می‌کنند که دیگر بهبود یافته‌اند و چه نیازی است که خود را گرفتار دارو کنند. در برخی موارد نیز دارو آن طور که مصرف کننده انتظار دارد ممکن است جوابگو نباشد و در این مورد هم فرد تصمیم به قطع دارو بگیرد. باید بدانید که مصرف داروهای ضد افسردگی و اعصاب نیاز به آزمون و خطا دارد؛ به این معنا که چنانچه مدتی پس از شروع مصرف اثرگذاری مناسبی نداشته باشد و یا شخص را درگیر عوارض جانبی کند، می‌توان با تجویز پزشک داروی دیگری را جایگزین آن نمود. اما دقت کنید که این موارد تنها باید با نظارت پزشک باشد تا عوارض قطع ناگهانی قرص اعصاب گریبان‌گیر فرد نشود.

عوارض قطع ناگهانی قرص اعصاب


  • سندرم ترک دارو: هنگامی که تحت درمان با یک داروی خاص ماننده داروهای ضد افسردگی و اعصاب هستید، طی دوران مصرف دارو، ممکن است بدن به آن وابستگی پیدا کند. بنابراین هنگامی که شما یک دفعه به بدن شوک وارد کرده و آن دارو را کنار می‌گذارید، ممکن است دچار سندرم ترک دارو شوید و احساس بیمار بودن می‌کنید. مثلا حس می‌کنید آنفلوانزا دارید یا مشکل معده پیدا کرده‌اید. همچنین ممکن است افکار منفی به ذهن شما خطور کنند یا تصاویر عجیب و غریبی را مشاهده نمایید.

  • به تعویق افتادن درمان: با قطع مصرف داروهای اعصاب و افسردگی، برنامه درمانی شما به طور کلی عقب می‌افتد زیرا به احتمال زیاد مجبور می‌شوید درمان را دوباره و از نو آغاز نمایید. به این ترتیب پروسه درمان طولانی‌تر شده و در ضمن علائم بیماری شما نیز تشدید می‌شوند.

  • افکار خودکشی: چنانچه درمان به شکل صحیح صورت نگیرد و داروی مورد مصرف ناگهان قطع شود، افزایش افکار مرتبط با خودکشی یکی از نامطلوب‌ترین عوارض قطع ناگهانی قرص اعصاب خواهد بود. بر اساس این افکار منفی احتمال اینکه فرد به شکل واقعی به سراغ اقدام برای خودکشی برود، افزایش خواهد یافت.

  • تشدید بیماری: با متوقف کردن مصرف داروهای اعصاب، علائم مرتبط با بیماری شما مانند سردرد و بی‌خوابی تشدید خواهد شد. علاوه بر این هر نوع بیماری روانی اگر درمان نشود، مشکلات جسمی را نیز ایجاد خواهد کرد و سلامتی فرد به خطر خواهد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ترجمه تخصصی متن
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه