دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

عوارض رقیق و آبکی شدن روغن موتور 

چهارشنبه، 20 دی 1402
روغن موتور وظیفه‌ی روانکاری قطعات متحرک موتور ماشین را بر عهده دارد. ما در این مطلب از ساعد نیوز خطرات آبکی شدن روغن موتور را بیان می کنیم.

روغن موتور ماشین صرفاً یک روغن نیست،‌ بلکه ترکیبی از روان کننده های اصطکاک، عوامل حمایت کننده ویسکوزیته و بازدارنده های خوردگی است که همه این ها در حرکت یکپارچه موتور نقش حیاتی دارند.

عوارض شل شدن روغن موتور


در صورتی که روغن موتور آبکی شود، نمی تواند به طور موثر وظیفه خود را برای محافظت از قطعات متحرک موتور انجام دهد که در نتیجه باعث ایجاد آسیب های جدی به موتور می شود. مشکلاتی که در این شرایط می تواند ایجاد شود شامل آسیب در رینگ های پیستون، خرابی محفظه احتراق، آسیب به سوپاپ های سرسیلندر و غیره می باشد.

آبکی شدن روغن موتور نه تنها باعث خوردگی می شود، بلکه ترکیبات روغن را نیز تغییر می دهد. در واقع به این صورت که خواص محافظتی روغن موتور دیگر کار نمی کند و دیگر مزایایی ندارد. عواقب آبکی شدن روغن برای موتور بد است؛ این اتفاق باعث می شود روغن کانال ها را مسدود کند و باعث چسبیدن به رینگ های پیستون شود و در نتیجه دیواره های سیلندر اولین چیزی هستند که آسیب ببینند.

سخن پایانی


شل شدن روغن موتور دیر یا زود منجر به تعمیرات موتور می شود، به خصوص آن قسمت هایی که تحت فشار روغن کاری قرار دارند مانند میل لنگ، میل بادامک و پین های پیستون.به همین دلیل بسیار مهم است که علت های آبکی شدن روغن موتور را بدانید و از آن جلوگیری کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
کنایه ی شهربانو منصوریان : یه گونی مدال دارم همه رو میدم کاری کنید منم دانشگاه قبول کنید خانم دکتر شم ! / دختر ایرانی بازم غوغا کرد + ویدیو
علی دایی: من فقط یکبار ازدواج کرده‌ام و اینکه می‌گویند من دو بار ازدواج کرده‌ام به هیچ عنوان درست نیست+ویدیو
جواب دندان شکن و هوشمندانه مقام معظم رهبری به گستاخی یک افسر جوان: سال‌ها بود که چانه خودم را ندیده بودم و حالا الحمدلله می‌بینم!
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
کنایه طعنه‌آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت‌زاده؛ می‌خواهم دندانپزشک شوم!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی