آشنایی با خاصیت درمانی گیاه کندر

  شنبه، 11 آبان 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
آشنایی با خاصیت درمانی گیاه کندر
کندر و روغن کندر از خواص فوق العاده ای برخودار هستند، کندر برای پوست و مو، سلامت قلب، کمر درد، مبارزه با سرطان و ...... بسیار مفید است که البته نحوه مصرف آن هم مهم است.

خواص درمانی کندر

خواص کندر و روغن کندر برای پوست:

1.نرم کننده پوست:

استفاده منظم و مداوم از این روغن، پوست را نرم و صاف می کند.

2.کندر برای کاهش و از بین بردن جای زخم ها:

یک پوست عاری از جوش، مورد علاقه همه است.این روغن می تواند آکنه، جای عمل های جراحی، جای زخم ها و حتی ترک های پوستی را از بین ببرد و پوستی صاف ایجاد کند.

3.روغن کندر برای بازسازی و ترمیم پوست:

این روغن با ترمیم سلول های مرده پوست و کاهش خطوط و چین و چروک آن ، پوست را ترمیم و جوان کند ؛ این یکی از بهترین خواص کندر است.

4.تقویت ناخن ها از خواص روغن کندر:

این روغن ، ناخن های ضعیف یا شکننده و ظریف را تقویت می کند.

5.روغن کندر ضد عفونت است:

این روغن یک ماده ضدعفونی کننده است و برای از بین بردن زخم ها و بریدگی ها کاربرد دارد و روند بهبود زخم ها را تسریع می بخشد.

6.درمان زگیل از خواص روغن کندر:

این روغن را دو بار در روز و به مدت چندین هفته روی زگیل بزنید و درمان آنرا نظاره گر باشید.

7.درمان گزش حشرات با روغن کندر:

یک قطره روغن کندر را برای کاهش ورم ناشی اغز گزش حشرات استفاده کنید . این روغن به درمان سریعتر آنها کمک میکند.

مزایای استفاده از روغن کندر برای مو:

اگر از مو های خود ناراضی هستید کندر میتواند بسیار مناسب باشد.

8.درمان شوره سر با روغن کندر:

تقریبا تمام روغن های معطر مانند روغن کندر ، اگر به طور منظم استفاده شود به رفع شوره سر کمک میکند.

9.روغن کندر برای داشتن موهای براق:

برای داشتن موهای براق و سالم میتوانید روغن کندر را به تنهایی یا با مقداری صمغ درخت مر ، ترکیب کنید و استفاده نمایید. از این 2 ماده به عنوان ژل حالت دهنده مو نیز میتوان استفاده کرد.

10. روغن کندر برای کاهش و یا توقف ریزش مو و داشتن موهای سالم:

روغن کندر باعث تقویت ریشه مو و متوقف کردن ریزش مو میشود و در کل به سلامت موها کمک میکند.

خواص کندر و روغن کندر برای سلامتی:

11. تسکین درد:

دردهای ناشی از التهاب را میتوان با استفاده از روغن کندر

12. کاهش استرس از خواص کندر:

همانطور که میدانید امروزه استرس و فشار بخشی جدا نشدنی از زندگی است؛ میتوانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا آن را روی شقیقه هایتان بمالید و از استرس خلاص شوید.

13. کاهش دردهای عضلانی با کندر:

کندر باعث افزایش گردش خون در قسمت های آسیب دیده میشود و دردهای عظلانی را تسکین میدهد. کندر برای افراد مبتلا به رماتیسم فوق العاده است.

14. کاهش خارش از خواص کندر:

استفاده مستقیم کندر بر ناحیه آسیب دیده به رفع تدریجی خارش کمک میکند.

15. تسکین درد کمر با روغن کندر:

مسائل زیادی مانند بلند کردن وزنه های سنگین ، ایستادن و نشستن های اشتباه و بارداری میتوانند باعث کمر درد شوند.اگر کمر درد دارید میتوانید این روغن را به صورت موضعی استفاده کنید.

16.روغن کندر برای کاهش التهاب:

استفاده از روغن کندر به صورت موضعی و یا مصرف کپسول آن می تواند در کاهش التهاب بسیار تاثیرگذار باشد.

17.روغن کندر برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، باعث بیمار شدن مکرر شما می شود.مصرف کپسول کندر و یا قرار دادن این روغن در کف پا، سیستم ایمنی را تقویت می کند و به فرد برای داشتن زندگی سالم تر کمک می کند.

18. روغن کندر برای رفع و کاهش مشکلات بینایی:

روغن کندر را در اطراف چشم ها، گونه ها و استخوانهای ابرو به مدت چند ماه بمالید. البته ممکن است باعث ایجاد اشک شود. اما در نهایت به تقویت بینایی کمک شایانی می کند.مالیدن یک قطره روغن کندر در کف دست ها و قرار دادن آنها روی چشم هی باز به مدت پنج دقیقه در روز می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بینایی را حل و رفع کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت