آشنایی با پلتفرم رادیو کاکا (Radio Caca) و توکن Raca

  چهارشنبه، 30 آذر 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با پلتفرم رادیو کاکا (Radio Caca) و توکن Raca
یکی از پلتفرم هایی که رویای ساخت متاورسی عظیم دارد و بازی، NFT و دیفای را بهم آمیخته است، پلتفرم Radio Caca است. توکن بومی این پلتفرم، توکن RACA نام دارد. امروز به معرفی این پلتفرم متاورسی و توکن بومی آن می پردازیم تا با ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید. پس تا انتها همراه ما باشید.

فعالین بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۱، چندین موج صعودی در حوزه های مختلف این صنعت تجربه کرده اند. اما عمده آن ها ترندهای زودگذری بود که تحت تاثیر هیجیات ناشی از ترندهای شبکه های اجتماعی شکل گرفته بودند. یکی از حوزهای پر سود حوزه متاورس است. شروع رونق این حوزه با تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا همراه بود و بعد از فیسبوک، کمپانی های بزرگ دنیا به فکر ورود به این حوزه افتادند تا از رقبای خود فاصله نگیرند و همگام با تکنولوژی حرکت کنند.پروژه Radio Caca نیز یکی از فعالین حوزه متاورس است، البته این پروژه بسیار فراتر از یک پروژه متاورسی ساده است و بسیاری از حوزه های محبوب نظیر دیفای، بازی های بلاکچینی و NFT را نیز مورد هدف قرار داده است. در این مقاله می خواهیم به بررسی ارز دیجیتال رادیوکاکا بپردازیم، با ما همراه باشید.

پلتفرم Radio Caca چیست؟

رادیو کاکا یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) است که توسط افراد مختلف در جهان اداره می شود. این افراد دیدگاهی مشترک برای ساختن یک دنیای مجازی در فرمی جدید برای همه علاقه مندان به حوزه تکنولوژی و بلاک چین دارند. Radio Caca قصد دارد چندین موضوع داغ این روزها شامل NFTها، Defiها و بازی های بلاک چینی با مدل کسب درآمد در حین بازی (P2E) را با هم در یک پلتفرم ترکیب کند.

Radio Caca با مشارکت یک شرکت بزرگ در صنعت NFT به نام Maye Musk Mystery BOX و مجموعه بازی های USM Metaverse این پلتفرم را ساخته و مدیریت آن را بر عهده دارد. شرکت Maye Musk Mystery متعلق به مادر Elon Musk یکی از افراد تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال و مالک کارخانه Tesla است. مای ماسک (Maye Musk) مدل و متخصص تغذیه کانادایی-آفریقایی است و تا کنون روی جلد بسیاری از مجلات مثل مجله تایم ظاهر شده است. شرکت او توکن های غیرمثلی را می سازد و رادیوکاکا مدیریت و فروش آن ها را به عهده دارد. ارزشمند ترین NFTهای فروخته شده در پلتفرم رادیو کاکا Matrix Plus Box نام دارد که تنها ۲۰ عدد از آن ها وجود دارد.

USM دنیایی متشکل از بازی های متاورس برای گیمرها است. زیرساخت این بازی ها توسط دو شرکت Tencent و Roblox ساخته می شود. این دو شرکت بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت بازی های حرفه ای را دارند. زنجیره USM یک زنجیره لایه دوم است که به منظور ایجاد بازی های متاورس با کارایی بالا توسعه یافته است. این بازی ها شبیه به دنیای واقعی است و در آن بازیکن ها می توانند به سفر بروند، خرید کنند، با شخصیت ها و کاراکترهای بازی صحبت کنند و قرار بگذارند، به کنسرت بروند، از مراکز خرید جدید در بازی بهره مند شوند و در دنیای بازی همچون دنیای واقعی عمل کنند.

پلتفرم Radio Caca

تاریخچه و بنیان گذار پلتفرم رادیو کاکا Radio Caca

پلتفرم رادیو کاکا Radio Caca با حمایت دو نهاد OKX Blockdream Ventures و Tachyon Accelerator توسط Consensys Mesh در سال 2021 ایجاد شد. اولین محصول این پلتفرم یک کالکشن Nft از Maye Musk مادر Musk Elon بود. از این رو بسیاری مادر Musk Elon را یکی از حامیان و سرمایه گذاران بزرگ این پلتفرم می دانند.از نکات مبهم این پلتفرم مشخص نبودن افراد تیم توسعه دهنده و پشتیبان این پلتفرم است. با ورود به بخش تیم این پروژه فقط چند عکس می توان دید و هیچ اسم و سابقه و ردیف شغلی موجود نمی باشد. و در توضیحات گفته شده تیم این پروژه متشکل از چندین متخصص است که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنند.خوب است بدانید توسعه دهنده معروف پروژه تورنادوکش را پلیس آمریکا دستگیر کرد. جرم او را استفاده خلافکاران از تورنادوکش قلمداد کردند. اما این پلتفرم تنها یک بازی بلاکچینی می باشد پس با هیچ دولت و سازمانی تداخل منافع ندارد پس چرا باید تیم آن نامشخص باشد. اگر روزی این پلتفرم از بین برود چه کسی پاسخ گو مالباختگان خواهد بود؟!

هدف و ایده پلتفرم Radio Caca چیست؟

رادیو کاکا پلتفرمی متشکل از بازی های مدل کسب درآمد، NFT و دیفای است. هدف این پلتفرم ترکیب حوزه های مختلف کریپتو با هم در قالب یک پلتفرم است. کاربران در این پلتفرم می توانند توکن های بی همتا از مجموعه NFTهای MPB را خریداری کنند، به فروش برسانند و با استیک کردن آن ها به کسب درآمد بپردازند. در کنار لذت بردن از دنیای هنر در بازی های سبک نقش آفرینی آن شرکت کنند و در کنار بازی کردن کسب درآمد داشته باشند. پلتفرم Radio Caca در نظر دارد تا با عرضه توکن های NFT ارزشمند بتواند با ارزشمندترین توکن های غیر مثلی موجود، مثل CryptoPunks ،Hashmasks و Bored Ape Yacht Club به رقابت بپردازد.

عملکرد پلتفرم رادیو کاکا Radio Caca

این پلتفرم دارای یک اکوسیستم فعال روی زنجیره اسمارت چین می باشد. در ادامه بخش های مختلف این اکوسیستم را به طور کامل برای شما شرح می دهیم:“قبل از هرچیزی خوب است بدانید وایت پیپر این پروژه از دسترس خارج شده است و مطالب این بخش از وب سایت رسمی این پروژه استخراج شده است.”

Metamon

Metamon ها شخصیت های بازی این پلتفرم هستند. این شخصیت ها تماما منحصر به فرد و در قالب Nft هستند. کاربران کنترل این شخصیت ها را بر عهده دارند. علاقه مندان به این پلتفرم می توانند این Nft ها را از بازار Nft های این مجموعه خریداری کنند و یا با خرید تخم های شانس، شانس خود را برای به دست آوردن این Nft ها امتحان کنند.این بازی به همراه Nft های آن روی بلاکچین اسمارت چین ایجاد شده است.

USM Metaverse

Usm مخفف United States Of Mars می باشد. این دنیای مجازی از ایالت های خاصی ساخته شده که کاربران می توانند زمین هایی را در آن داشته باشند. کاربران می توانند به ایالت های دیگر بروند و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. کمپین های مختلفی در این دنیای متاورس برگذار می شود و کاربران می توانند در آن ها شرکت کنند و پاداش هایی را دریافت کنند. خوب است بدانید ارز داخلی این دنیای مجازی U-RACA نام دارد. این ارز معادل RACA می باشد. از این ارز می توان برای خرید دارایی های مختلف به صورت NFT یا لوازم در USM مانند زمین ها، ساختمان ها، وسایل نقلیه، بلیط های کنسرت استفاده کرد. همچنین از این ارز به عنوان هزینه تراکنش در این دنیای مجازی نیز استفاده می شود. کاربران می توانند این ارز را به RACA و برعکس تبدیل کنند.

NFT Market

این بازار محلی برای خرید و فروش NFT های این پلتفرم است. همچنین زمین های دنیای متاورس این پروژه و NFT های مربوط به آن و ارز RACA در قسمتی از این بازار به صورت ایردراپ به کاربران پاداش داده می شد. تمامی محصولات در این بازار با استفاده از ارز RACA خرید و فروش می شوند.بنابراین این قسمت برای خرید و فروش آثار هنری NFT، شخصیت های بازی های USM و Metamon و ایردراپ توکن های NFT در پلتفرم رادیو کاکا استفاده می شود.

Earn

در این بخش کاربران می تواند دارایی خود را قفل کرده و در ازای آن سودی کسب کنند که شامل بخش های زیر می شود:

  1. Staking: کاربران می توانند ارز RACA را در استخرهای مختلفی که ایجاد شده قفل کنند و سود مشخصی دریافت کنند. این استخرها بنا به مدت زمان قفل شدن دارایی، سودهای متفاوتی می دهد.
  2. LP Farm: کاربران می توانند جفت ارزه RACA/BUSD را در صرافی پنکیک سواپ تامین کنند و سود مشخصی دریافت کنند. این بخش نیز دارای چندین استخر متفاوت است.
  3. NFT: این بخش برای کسانی ایجاد شده که مایل هستند با NFT های خود درآمد کسب کنند و یا در ازای قفل کردن ارز RACA یک NFT پاداش دریافت کنند. این بخش شامل استخرها با مشخصات مختلف می باشد.
  4. V1:V2: همچنین این قسمت پلی برای تبدیل توکن های ورژن قدیمی RACA به نسخه جدید تر می باشد.

امنیت پلتفرم رادیو کاکا Radio Caca

این پلتفرم از دیدگاه امنیت و اداره پلتفرم به صورت غیرمتمرکز و توسط رای اعضای جامعه اداره می شود. همچنین تمامی قراردادهای هوشمند این پروژه توسط بنیاد CERTIK بررسی و تایید شده است. در گزارش منتشر شده از این بنیاد امتیاز 86 از 100 به این پروژه داده شده است. که باعث شده این پلتفرم در رتبه 50 که رتبه مناسبی است قرار بگیرد.

توکن RACA چیست؟

توکن RACA توکن پلتفرم Radio Caca است. این توکن در شبکه اتریوم بر اساس استاندارد ERC-20 و در شبکه بایننس اسمارت چین بر اساس استاندارد BEP20 ساخته شده است. همچنین تیم توسعه دهنده این توکن اعلام داشته است که این توکن را روی شبکه سولانا و OEC نیز ارائه خواهد داد. از این توکن برای خرید انواع توکن های NFT و کاراکترهای بازی های پلتفرم رادیو کاکا استفاده می شود. تعداد کل توکن های RACA در گردش حدودا ۴۴۴ بیلیون واحد است که به شرح زیر توزیع می شود:

  • ۶۴ درصد برای راه اندازی نقدینگی اولیه
  • ۱۰ درصد برای توکن سوزی
  • ۴ درصد برای شرکای تجاری
  • ۸ درصد برای سرمایه گذار های آینده
  • ۶ درصد برای بازاریابی و توسعه
  • ۶ درصد برای اعضای تیم توسعه
  • ۲ درصد برای فارمینگ

کاربرد توکن RACA

برای توکن های ارز دیجیتال راکا درون محصولات پروژه ۳ کاربرد در نظر گرفته شده است. این توکن در بازی متامون برای خرید و فروش آیتم ها همچنین تقویت آنها مورد استفاده قرار می گیرد.در متاورس USM، توکن راکا برای توزیع قدرت مدیریت پروژه و رای دادن در امور پروژه استفاده می شود.آخرین کاربرد توکن راکا، فراهم کردن امکان خرید Maye Musk Mystery است که شما می توانید درون بازار NFT، با توکن راکا این آیتم ها را خرید و فروش کنید.

آینده ارز دیجیتال رادیو کاکا

حوزه وب ۳.۰ یکی از حوزه هایی خواهد بود که در آینده با رشد عظیمی مواجه می شود و خدمات جدیدی را در قالب دنیای وب به کاربران ارائه خواهد داد. اهمیت حوزه وب ۳.۰ از ورود شرکت های سرمایه گذاری نظیر A16Z، به این حوزه مشخص می شود و می توان گفت آنها تقریبا از آینده پروژه مطمئن شده اند. بنابراین، پروژه رادیو راکا در حوزه وب ۳.۰ فعالیت می کند و محصولات نوینی را در امور سیستم خود جمع آوری کرده و می تواند خود را به صدر لیست پروژه های بلاک چینی برساند.در صورتی که پروژه یک برنامه مهندسی شده برای عرضه باقی توکن ها و مدیریت توکن های فعلی داشته باشد، خطری از جانب بخش عرضه، ریزش قیمت توکن های راکا را تهدید نمی کند. البته تاریخ های عرضه توکن راکا در حال بروزرسانی است و مشخص شدن زمان بندی آن، یکی از معیارهای مناسب سرمایه گذاری روی این پروژه است.

سرمایه گذاری در ارز رادیو کاکا

این توکن در حال حاضر در صرافی های بسیاری در دسترس است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره شده است:

  • صرافی گیت
  • صرافی هیوبی
  • صرافی یونی سواپ
  • صرافی پنکیک سواپ
  • صرافی کوینکس

بعد از خرید و سرمایه گذاری در ارز Radio Caca می توان آن را در کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری مختلف نگهداری کرد. فقط باید توجه داشته باشید که توکن شما بر روی کدام بلاک چین است و آیا کیف پولی که انتخاب میکند از شبکه ارز RACA پشتیبانی میکند یا خیر. بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی و نگهداری ارز راکا عبارتند از:

  • کیف پول تراست
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول بایننس اسمارت چین

جمع بندی

ارز رادیو کاکا با فروش متوالی NFT های خود، حقوق انحصاری NFT های Maye Musk، تجربه هیجان انگیز متاورس USM، بازی مبنی بر کسب درآمد متامون، یک تیم بزرگ و با تجربه، به موفقیت خود به عنوان یکی از داغ ترین پروژه ها در صنعت GameFi و متاورس ادامه می دهد. همچنین این پروژه پایگاه هواداران خشمگین و فداکار و مهمتر از همه، کنترل مداوم بازار ثانویه در بایننس NFT را داراست. همه این عوامل می تواند این پلتفرم را به سمت پیشرفت و گسترش بیشتر سوق دهند. توسعه GameFi و متاورس در آینده انکار ناپذیر است و ما مشتاقانه منتظر تثبیت پروژه های بزرگ در سال های آینده هستیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (36 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز