آشنایی با ارز دیجیتال دیکرد Decred

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال دیکرد Decred
توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال و جامعه کاربران آن باور دارند که پروتکل شبکه دیکرد (Decred) برای ادغام بهینه‌سازی‌ها و تغییرات به آن اجازه می‌دهد در بلندمدت تبدیل به یک ارز دیجیتال بهینه در بازار شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فعالیت دیکرد مربوط به ساخت یک ارز دیجیتال سورس باز و جلو رونده است. هدف اصلی آن استفاده از یک مدل دولتی برای کمک به جامعه است که بر اساس تکنولوژی بلاک چین ساخته شده است. همچنین این ارز دیجیتال از مدل proof-of-working (اثبات کار و دریافت پاداش) استفاده می کند که همه افراد می توانند استخراج کننده باشند.

در سیستم Decred همه نسبت به نوع سخت افزار خود می توانند استخراج کننده باشند

این پروژه با استفاده از یک سیستم هیبریدی منحصر به فرد و مدل PoW (اثبات کار) همراه با PoS (اثبات سهام) کمک می کند تا یک ارز قوی ایجاد شود. صرفه نظر از نوع سخت افزارهای افراد مختلف، اینکه تمام افراد می توانند استخراج کننده باشند بسیار جذاب است.

دیکرد اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۵ راه اندازی شد و شهرت زیادی در زمینه ارز پیدا کرده است. این موضوع به دلیل ویژگی های فنی هوشمندانه این سیستم منحصر به فرد است. به عنوان مثال، سیستم نظر سنجی Decred توجه کاربران را به خود جلب کرده است که روش مناسبی برای بهتر شدن این شرکت در آینده ارز های مبتنی بر بلاک چین است.

ارز دیجیتال Decred قرار است چه مشکلاتی را حل کند؟

توسعه دهندگان ارز دیجیتال دیکرد (Decred) از فعالان این صنعت و از اولین استفاده کنندگان بیت کوین هستند و بر سر عدم کفایت بیت کوین، به خاطر روش کاری که دارد، به توافق رسیده اند. با رشد استخراج، فرآیند تصمیم گیری بیت کوین بیشتر جنبه متمرکز به خود گرفت؛ چراکه بزرگ ترین شرکت های استخراج، سهم زیادی از قدرت را در مورد فرآیند بهبود بیت کوین به دست آوردند. علاوه بر این، در حالی که بعضی از بهینه سازی های بیت کوین از طریق یک فورک نرم قابل اجرا هستند، تقریباً تمام بهینه سازی هایی که نیاز به تغییر گسترده در نرم افزار بیت کوین داشته باشند، به یک فورک سخت یا هارد فورک از بلاکچین قدیمی بیت کوین احتیاج دارند.

این موضوع از سال 2017 و با هارد فورک سگویت 2 روی بلاکچین بیت کوین مورد توجه عموم قرار گرفته است. در آن برهه، بحث های زیادی مطرح شد و جامعه کاربران در مورد آینده شبکه تردید داشت. در نهایت، این فورک سخت کنار گذاشته شد؛ چراکه پشتیبانی کافی از طرف ماینرها، کاربران مؤسسه ای و صرافی ها به دست نیاورد. مطابق نظر تیم توسعه ارز دیجیتال Decred این نوع از قدرت که ماینرها و کاربران مؤسسه ای علیه بهینه سازی بلاکچین به کار می برند، تخریب کننده است.

سیستم تصمیم گیری در رمزارز Decred

در صورتی که جامعه کاربران بر سر یک فورک توافق نداشته باشد، گروه های مستقل نیز می توانند هارد فورک خود را روی بلاکچین منبع باز بیت کوین ایجاد کنند. این موضوع را تا به حال در مورد بیت کوین کش، بیت کوین گلد، و بیت کوین دیاموند (Bitcoin Diamond) مشاهده کرده ایم. این سیستم ها بهبودهای مختلفی را به شکل ها و سرعت های گوناگون کار گذاشته و هر گاه که به یک توافق عمومی در مورد یک بهبود نرسیده اند، جامعه کاربران بیت کوین را ترک کرده اند.

ارز دیجیتال Decred قصد دارد هارد فورک را کاهش دهد یا حذف کند؛ به خصوص فورک هایی را که باعث تقسیم جامعه کاربران می شوند.

با وجود اینکه هارد فورک روی این سیستم امکان پذیر است و در واقع این پروژه اخیراً از اولین هارد فورک خود خارج شد، اما پروتکل رأی دادن باعث می شود کاربران بتوانند قبل از تغییرات به آنها رأی بدهند؛ سپس وقتی رأی ها داده شد، تغییرات نیز اجرایی می شوند.

گواهی دوگانۀ اثبات کار و اثبات سهام Decred

پروتکل رأی دادن ارز دیجیتال Decred در بلاکچین، با استفاده از یک طراحی دوگانه (Hybrid) که گواهی اثبات کار را با گواهی اثبات سهام ترکیب می کند کامل می شود. اصل پایه ای در پشت این سیستم دوگانه این است که هر بلاک باید توسط حداقل سه تأییدگر استخراج شود. این سیستم دوگانه، ضعف های گواهی اثبات کار و گواهی اثبات سهام به تنهایی را برطرف می کند. ماینرها در آن همچنان پاداش می گیرند و تأییدگرانی که سهم دارند نیز پاداش کوچکی دریافت می کنند.

استخراج در این شبکه، شبیه بیت کوین با پردازش گرانی انجام می شود که برای پیدا کردن نتیجه رقابت می کنند.

سیستم گواهی اثبات سهام به روی همه افرادی که توکن DCR داشته باشند باز است. با استفاده از توکن DCR، می توانید بلیط هایی بخرید که به شما اجازه می دهد در سیستم گواهی سهام مشارکت کنید.

لازم است که یک ماینر بلیط شما را به عنوان بخشی از یک بلاک تایید کند.

گواهی اثبات سهام Decred

بعد از این بلیط شما وارد استخر می شود و شما باید منتظر انتخاب شدن آن باشید. ارز دیجیتال Decred به نحوی طراحی شده که 50% شانس انتخاب شدن در 28 روز و 99.5% شانس انتخاب شدن قبل از انقضای بلیط (حدود 4 ماه) را داشته باشید. همین که انتخاب شوید، به معتبر ساختن یک بلاک کمک خواهید کرد و بعد مبلغ بلیط را به علاوه پاداش سهم گذاشتن در مشارکت، دریافت می کنید.

فرآیند سهم گذاشتن، به ترغیب سرمایه گذاری بلند مدت در پروژه ارز دیجیتال Decred می پردازد؛ چراکه موجودی شما در طول چند هفته ای که سهم گذاشته اید، در داخل سیستم قفل می شود.

خوشبختانه، بر خلاف سیستم های گواهی سهام دیگر، لازم نیست کامپیوتر خود را در تمام مدت روشن بگذارید. به جای این کار، می توانید وارد یک استخر سهم گذاری (استخر استیکینگ) شوید که از طرف شما رأی می دهد.

از کجا می توان ارز دیجیتال Decred خرید؟

بهترین انتخاب شما خرید ارز دیجیتال Decred از صرافی های Binance و Bittrex است. در هر دوی این صرافی ها می توانید با ارائه بیت کوین آن را دریافت کنید. در بعضی از صرافی های دیگر نیز می توانید این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت Decred با نام اختصاری DCR، به این صفحه بروید.

ارز دیجیتال Decred را کجا باید ذخیره کرد؟

فضای ایدئال برای نگهداری ارز دیجیتال دیکرد (Decred)، کیف پول دیکردیتون (Decrediton) است که آن را از سایت دیکرد می توانید دانلود کنید. این کیف پول یک رابط کاربری گرافیکی دارد که استفاده از آن را به نسبت استفاده از سایر کیف پول ها، ساده تر کرده و می توانید آن را روی سیستم های مک، لینوکس و ویندوز نصب کنید.

همچنین می توانید از کیف پول های اکسودوس، کوینومی و اتمیک در هنگام استفاده از گزینه های ثالث استفاده کنید. مثل همیشه، اگر اولویت اول شما امنیت باشد، یک کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه است. در حال حاضر محصولات شرکت لجر از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، و قرار است به زودی شرکت ترزور هم از آن پشتیبانی کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (558 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان