دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آشنایی با چراغ EPC پشت آمپر خودرو 

جمعه، 15 دی 1402
چراغ هشدار epc یکی از سوالات رایج رانندگان خودروها است. اینکه چراغ epc در خودرو چیست؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

سیستم‌ها و حسگرهای خودروی شما به یک ولتاژ پایه (که بسته به سنسور می‌تواند متفاوت باشد) متکی هستند تا بتوانند به‌درستی کار کنند. هر نوع افت در آن ولتاژ پایه، از باتری ضعیف، دینام خراب یا حتی کابل خراب یا شل شده باتری، می‌تواند برای ایجاد مشکل در رانندگی کافی باشد یا فقط خودرو را به‌طور کامل خاموش کند و چراغ EPC را روشن کند.

چراغ هشدار EPC چیست؟


EPC مخفف Electronic Power Control است و در فارسی به آن چراغ هشدار دهنده کنترل الکترونیکی قدرت نیز می‌گویند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید هر خودرویی دارای یک سیستم کامپیوتری است که به عنوان مغز متفکر خودرو شناخته می‌شود و به آن ECU نیز می‌گویند. کامپیوترها همه چیز را در وسیله نقلیه شما در اختیار می‌گیرند. به‌طور سنتی، قطعاتی مانند فرمان، ترمز دستی و پدال گاز به اتصالات مکانیکی نیاز دارند اما امروزه کامپیوترها و موتورهای الکتریکی می‌توانند تمام این عملکردها و موارد دیگر را انجام دهند. وقتی مشکلی در این سیستم کامپیوتری به وجود می‌آید عملاً عملکرد خودرو تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. چراغ هشدار EPC نشان‌دهنده مشکلی در سیستم کامپیوتری خودروی شما است.

احتمالاً ممکن است در نتیجه روشن شدن این چراغ هشدار، قدرت و عملکرد خودروی شما ضعیف شود و یا حتی ممکن است دیگر نتوانید از آن استفاده نمایید. در مقابل ممکن است هیچ اتفاق ظاهری قابل مشاهده‌ای نیز وجود نداشته باشد و بتوانید به راحتی به رانندگی خود ادامه دهید.

سخن پایانی


چراغ EPC می‌تواند نشانگر طیف وسیعی از مشکلات باشد، برخی نسبتاً جزئی و برخی کاملاً جدی‌تر. اگر وسیله نقلیه شما دارای چراغ EPC روشن است و در حالت لنگی است، باید در اسرع وقت آن را برای تشخیص و تعمیر به نمایندگی ببرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پیشنهاد جالب و متفاوت معصومه ابتکار به پزشکیان درباره بانوی اول+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
نگاهی به استایل های خاص و فراموش نشدنی دیوید بکهام در هر شرایطی/ مهم نیست چند سالشه مهم اینه که در هر شرایطی بی رقیب ترینه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از سولماز، خواهر بزرگ و دست راستِ سردار آزمون+عکس/ حساب کتاب و مدیریت مجموعه های ستاره فوتبال دست ایشونه👌
بازیگران ایرانی و پولداری که برند عطر با نام خودشان دارند+عکس/ مهران مدیری، لیلا حاتمی و...
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت