آیا گلاب پوست را روشن می‌کند؟

  شنبه، 25 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آیا گلاب پوست را روشن می‌کند؟
بسیاری از افراد پیوسته سوال می‌کنند، آیا گلاب پوست را روشن می‌کند؟ در پاسخ باید گفت، بله. استفاده از گلاب به شما کمک می‌کند تا پوست بهتر و روشن تری داشته باشید. شاید به جرأت بتوان گفت، مصرف گلاب بر روی پوست می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند.

بسیاری از افراد پیوسته سوال می کنند، آیا گلاب پوست را روشن می کند؟ در پاسخ باید گفت، بله. استفاده از گلاب به شما کمک می کند تا پوست بهتر و روشن تری داشته باشید. شاید به جرأت بتوان گفت، مصرف گلاب بر روی پوست می تواند زیبایی شما را دو چندان کند. اگر پوست درخشان و یکدستی ندارید، پیشنهاد می کنیم گلاب را امتحان کنید. در صورتی که پوست زیبا و با طراوتی دارید هم توصیه ما این است که با مصرف این عصاره شگفت انگیز از شادابی آن محافظت کنید.

در حال حاضر، مراقبت و رسیدگی به پوست به روتینی دائمی برای بسیاری از افراد در سرتاسر جهان تبدیل شده است. امروزه، شاهد تولید انواع و اقسام محصولات زیبایی و بهداشتی مخصوص پوست هستیم. در عصر مدرن، موضوع نگه داری و رسیدگی به پوست به اندازه ای جدی شده که برخی آن را به عنوان یکی از شاخص ترین مولفه های تعیین شخصیت و کلاس اجتماعی افراد در نظر می گیرند. لازم است بدانید، مصرف مواد ارگانیک و طبیعی، بهترین راه برای مراقبت از پوست به حساب می آید.

گلاب بعنوان یک تونر پوستی

مواد لازم:

  • گلاب خالص
  • پنبه
  • دو دقیقه زمان

طریقه استفاده :

پنبه را درون گلاب خیس کنید و سپس روی صورت پاک شده، بمالید و اجازه دهید تا گلاب خشک شود. این کار را یک یا دوبار در طول روز، تکرار کنید.

گلاب برای درمان آفتاب سوختگی پوست

مواد لازم:

  • 10 تا 15 برگ چای هندی
  • 200 میلی لیتر گلاب خالص
  • و دو دقیقه زمان

روش استفاده :

  • برگ های چای هندی را خورد کنید و با گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را در بطری اسپری بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و سپس روی منطقه آسیب دیده ،اسپری کنید.
  • می توانید مخلوط باقیمانده را همچنان در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که پوست شما دوباره تشدید شد، از آن نیز استفاده کنید.

گلاب به عنوان یک رژلب برای نرم و صورتی کردن لب ها

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد چغندر کوچک
  • یک قاشق چایخوری گلاب خالص
  • و 10 تا 15 دقیقه زمان

روش استفاده:

چغندر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس آنها را به مدت 8 تا 10 ساعت ،در دمای 60 درجه قرار دهید، تا زمانی هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد.سپس آنها را پودر کنید و بعد مقداری گلاب را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر به دست آید. سپس این خمیر یا ماسک را روی لب هایتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد بشویید.

گلاب به عنوان یک مرطوب کننده پوست

مواد مورد نیاز:

  • سه قاشق غذاخوری گلاب خالص
  • یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل سرد
  • و دو دقیقه زمان

روش:

  • تمام مواد را در یک بطری کوچک با هم مخلوط کنید و تکان دهید، تا زمانی که به خوبی ترکیب شود . مقداری از مخلوط را بجوشانید و روی پوست خود بمالید.
  • این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

گلاب به عنوان یک پاک کننده پوست صورت

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد بطری اسپری
  • گلاب خالص
  • دستمال کاغذی
  • 2 دقیقه زمان

گلاب خالص را درون بطری اسپری بریزید و سپس روی پوست خود اسپری کنید تا زمانی که پوستتان تر شود. و اجازه دهید تا به مدت 20 ثانیه بر روی پوست بماند و بعد با دستمال کاغذی پاک کنید. این کار را می توانید بارها در طول روز تکرار کنید.

ماسک آب لیمو ترش و گلاب:

این دسته از ماسک های صورت برای از بین بردن جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه این ماسک می بایست ۱ قاشق گلاب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به خوبی مخلوط نمود و سپس بر روی پوست صورت اسپری نمود. این مورد برای پوست های چرب موجب می شود تا پاکسازی پوست کامل صورت گیرد. ماسک فوق می بایست به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند. پس از این مدت، می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک گلاب و خاک رس:

از این دسته از ماسک های صورت برای جلوگیری و درمان پوسته پوسته شدن صورت استفاده می نمایند. برای تهیه آن نیز می بایست تا ۱ قاشق غذاخوری خاک رس را به همراه ۲ قاشق غذاخوری گلاب به خوبی مخلوط نمایید و با نوک انگشتان به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید. پس از این مدت اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه این ماسک بر روی صورت باقی بماند. پس از این مدت می توانید صورت خود را با آب سرد شستشو داده و خشک نمایید.

ماسک زعفران و گلاب:

این نمونه از ماسک های صورت می توانند باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست شود. برای تهیه آن لازم است تا در نصف فنجان گلاب، مقداری زعفران ریخته و اجازه دهید تا رنگ زعفران به خوبی در گلاب پخش شود. پس از آن لازم از به مدت یک شب تا صبح آن را بر روی صورت خود به عنوان ماسک قرار دهید. البته باید توجه نمود که پس از استفاده از این ماسک، می بایست حتما از نرم کننده استفاده کرد. در نظر داشته باشید که تمام ماسک های خانگی که با گلاب به وجود می آیند، لازم است تا در یخچال نگهداری شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان