آیا هايما S7 ارزش خرید دارد؟

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آیا هايما S7 ارزش خرید دارد؟
هایما اس7 توربو توانسته 3 ستاره از 5 ستاره استاندارد ایران را کسب کند؛ به این معنی که کیفیتی متوسط دارد و نمی توان آن را در سطح عالی به حساب آورد. یکی از مشکلاتی که دارندگان هایما جدید با آن روبرو هستند، کیفیت پایین مونتاژ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هايما S7 خودرو شاسي بلند جديد، با ظاهر و تجهيزات مناسب است. اين خودروي شاسي بلند داراي طراحي مدرن ، اتاق جادار براي سرنشينان و تجهيزات رفاهي و ايمني كامل مي باشد كه برگرفته از فن آوري مزدا است. S7 يكي از پرفروش ترين محصولات شركت هايما درسال 2013 است كه توانسته با بهره‏ گيري از امكانات و تجهيزات به‏روز، جايگاه مناسبي را در بازار رقابتي به خود اختصاص دهد.
هايما در سال 1992 توسط بخش خصوصی و با همکاری و مشارکت شرکت مزدا تاسیس گردید و در سال 2006 سهم مزدا به شرکت خودرو سازي FAW انتقال يافت كه سومين شركت برتر در سال 2013 به لحاظ تعداد توليد در كشور چين است. اين خودرو با مشاركت شركت هايما در ايران خودرو خراسان به توليد رسيده است.
با توجه به استقبال مشتريان از اين خودرو، گروه صنعتي ايران‏خودرو براي احترام به سلايق مشتريان، اقدام به عرضه هايما S7 با موتور پرقدرت توربوشارژ نموده كه تجهيزات كامل تري نيز نسبت به مدل S7 با موتور 2 ليتر دارد. براي انتخاب يك شاسي بلند پرقدرت و چابك، اين خودرو انتخاب بسيار مناسبي خواهد بود.

اگرچه هایما توربو از مدل قبلی خود بسیار قوی تر است، اما معایبی دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشید. در این مطلب از مجله سپند خودرو به بررسی این معایب می پردازیم و به شما می گوییم که آیا هایما S7 توربو را بخرید یا نه؟

تصویر
طراحی ظاهری هایما s7

موتور ضعیف هایما s7؛ یک ایراد غیر قابل قبول از موتور توربو

با وجود اینکه هایما توربو نسبت به هایما معمولی موتوری کاملا پیشرفته و پرقدرت دارد، اما هرگز نمی توان گفت کیفیت موتور توربو قابل رقابت با همتاهای خارجی آن است.

مهم ترین مزیتی که این موتور پیشرفته بر هایمای جدید دارد، این است که بی صداست و همچنین مصرف سوخت را بهینه تر می کند. اما این مزیت ها هرگز نمی تواند ضعیف بودن قدرت موتور نسبت به قیمت و مدل ماشین را بپوشاند. با این حال اگر قصد خرید هایما را دارید، بهتر است با کمک طرح های فروش خودرو اقساطی، مدل توربو را به جای مدل معمولی آن انتخاب کنید.

وزن بالا و شتاب پایین؛ از مهم ترین مشکلات هایما توربو

یکی از مهم ترین مشکلاتی که خریداران هایما s7 توربو از آن ناراضی هستند، شتاب پایین خودرو است. هایمای جدید با وزنی بیشتر از 1500 کیلوگرم نمی تواند شتاب خوبی داشته باشد. البته این موضوع با توجه به ضعیف بودن موتور خودرو مشکلی طبیعی برای این ماشین شاسی بلند است.

حداکثر سرعت این ماشین حدود 165 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و میزان شتاب صفر تا صد آن، حدود 10 ثانیه زمان می برد که عددی غیرقابل قبول برای یک موتور توربو است.

کیفیت پایین لوازم داخل کابین نسبت به همتایان خارجی

چرم ها و پلاستیک های به کاربرده شده در کابین هایما نه آنقدر مرغوب هستند که شما را شیفته خود کنند و نه آنقدر بی کیفیت که بعد از استفاده از آن ها احساس ناراحتی کنید. با این حال اگر بعد از رانندگی با ماشین های خارجی و به ویژه ژاپنی، هایما توربو را انتخاب کنید، حتما در مقایسه با خودرو قبلی از کیفیت لوازم داخلی این خودرو ناراضی خواهید بود.

از طرفی طراحی داخلی این خودرو نسبت به دیگر ماشین های هم قیمت و مشابه در شرایط فروش ایران خودرو، کمی مناسب تر است. دلیل اینکه کیفیت لوازم کابین را به عنوان ضعف می شمرند، این است که نمی توان به این ماشین درجه عالی را داد.

مونتاژ ضعیف هایما شاسی بلند؛ مشکلی که به شانس شما بستگی دارد!

هایما اس7 توربو توانسته 3 ستاره از 5 ستاره استاندارد ایران را کسب کند؛ به این معنی که کیفیتی متوسط دارد و نمی توان آن را در سطح عالی به حساب آورد. یکی از مشکلاتی که دارندگان هایما جدید با آن روبرو هستند، کیفیت پایین مونتاژ است.

مشکلی که البته در اکثر خودروهای تولید داخل می توان آن را دید. با این حال بسیاری از افراد این مشکل را ندارند و از کیفیت مونتاژ راضی هستند. بنابراین می توان گفت این ضعف، به شانس و البته دقت شما در خرید بستگی دارد. زیرا ممکن است هایمای انتخابی شما هرگز دچار چنین ضعفی نباشد.

خدمات پس از فروش هایما اس 7؛ محصول تنهای ایران خودرو

اگر شرایط فروش هایما را با شرایط فروش دیگر محصولات ایران خودرو مقایسه کنیم، تفاوت چندانی نخواهیم دید. برای مثال شرایط فروش کوییک در نحوه خرید و مراحل پرداخت تقریبا با هایما مشابه است. با این حال هرگز نمی توان خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو را مشابه یکدیگر دانست.

یکی از مهم ترین ضعف های هایما توربو، خدمات پس از فروش آن است. البته نمایندگی های بسیار ایران خودرو می توانند در صورت بروز مشکل راهنمای شما باشند، اما تامین قطعات این ماشین بسیار سخت است و ممکن است زمان و هزینه شما را تا حد زیادی هدر بدهد.

افت قیمت شدید هایما در بازار دسته دوم خودرو

یکی از مهم ترین مشکلاتی که صاحبان S7 دارند، شرایط فروش این خودرو در بازار دست دوم ماشین است. خریداران ترجیح می دهند که با پرداختن پول بیشتر، خودوریی با کیفیت تر در این بازار برای خود پیدا کنند.

اما هایما اس 7 به سختی می تواند مشتری را قانع کند تا در بازار دست دوم، این اندازه پول برای خرید این شاسی بلند، با کیفیت متوسط بپردازند. به همین دلیل دارندگان این خودرو باید هنگام فروش، روی تخفیف های میلیونی فکر کنند.

آیا هایما توربو ارزش خرید دارد؟

با وجود همه معایبی که از هایما اس 7 گفتیم، این خودرو مزایایی هم دارد که می توان از آن ها گیربکس اتوماتیک، زیبایی و مصرف سوخت مناسب را نام برد. این ماشین می تواند برای افرادی که کمتر به سفرهای جاده ای می روند، خودروی نسبتا مناسبی باشد.

با این وجود اگر شاسی ماشین برایتان کمتر اهمیت دارد، می توانید با هزینه کمتر خودروی با کیفیت تری مانند برلیانس را انتخاب کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (47 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...