آیا کامپوزیت خوب است یا خیر؟

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آیا کامپوزیت خوب است یا خیر؟
نصب کامپوزیت دندان با شکل دهی رزین کامپوزیت روی دندان های جلویی و سفت کردن آن با یک لیزر مخصوص که موجب پیوند خوردن آن با مینای دندان می شود؛ انجام می گیرد. در نهایت، دندانپزشک کامپوزیت ونیرها را روی دندان های شما پولیش می کند تا شکل نهایی و درخشان خود را به دست بیاورند.

نصب کامپوزیت دندان با شکل دهی رزین کامپوزیت روی دندان های جلویی و سفت کردن آن با یک لیزر مخصوص که موجب پیوند خوردن آن با مینای دندان می شود؛ انجام می گیرد. در نهایت، دندانپزشک کامپوزیت ونیرها را روی دندان های شما پولیش می کند تا شکل نهایی و درخشان خود را به دست بیاورند. کامپوزیت دندان، ظاهر بسیار زیبایی دارد و کاملا شبیه دندان طبیعی به نظر می رسد. کامپوزیت ها می توانند عیوب ظاهری دندان ها را به نحوی برطرف کنند که شما از ظاهر زیبا و جذاب لبخند خود لذت ببرید. با وجود این که مزایای کامپوزیت ونیر بسیار زیاد است و از جمله آن می توان به غیر تهاجمی بودن، عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان و ارزان تر بودن نسبت به لمینت سرامیکی اشاره کرد اما گاهی اوقات افراد نسبت به اینکه کاندید مناسبی برای کاشت ونیر کامپوزیت باشند تردید دارند و تصور می کنند کامپوزیت دندان ارزش هزینه کردن ندارد.

یک روکش کامپوزیت دندان از ماده پر کننده رزین کامپوزیت ساخته شده است. مواد کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بر روی کل سطح جلوی دندان قرار داده می شود تا زشتی های دندان را بپوشاند و یک لبخند زیبا و درخشان را بدست دهد.

مشابه با روکش لمینت دندان ، از روکشهای کامپوزیت دندان نیز می توان در بهبود بسیاری از مشکلات دندانپزشکی استفاده می شود:

  • دندانهای خرد شده می توانند با روکشهای کامپوزیت اصلاح شوند
  • کامپوزیت ونیر می تواند دندانهایی با شکل نادرست را اصلاح کند و زشتی دندان ها را بپوشاند
  • اگر دندانها خارج از خط و یا خیلی نزدیک به هم باشند و به اصطلاع شلوغ باشند، کامپوزیت دندان می تواند جایگزینی برای ارتودنسی باشد.
  • کامپوزیت دندان در بستن شکاف و فاصله بین دندانها بسیار عالی هستند. نسبت دندان ها در این روش می تواند کامل شود.

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

  • اكثريت مردم لبخند خود را در صورت امكان بهبود مي بخشند.
  • در حقیقت 76٪ مردم از لبخند خود احساس اعتماد به نفس نمی کنند.
  • 48٪ از مردم در مورد لبخند و ظاهر دندانهای خود رضایت ندارند.
  • 77٪ از مردم بر این باورند که داشتن لبخند عالی به لحاظ روحی و جسمی به آنها کمک می کند.
  • 67٪ از مردم احساس می كنند كه داشتن لبخند زیبا به آنها کمک می کند تا روابطشان بهتر شود.

کامپوزیت ونیر روش مناسبی برای سفید کردن دندان ها است.

اصلی ترین دلیلی که بیماران برای نصب کامپوزیت ونیر به دندانپزشک مراجعه می کند؛ روشن تر و سفیدتر کردن دندان هاست. با نصب کامپوزیت ونیر، دندان هایی که پر شدگی داشته باشند و یا به دلایل مختلفی مثل سیگار کشیدن، زرد شده باشند و نتوان تا حد مطلوبی آنها را با روش هایی مانند بلیچینگ سفید کرد به خوبی پوشش داده شده و تا چند سال سفید و درخشان به نظر می رسند. معمولا افرادی که چندین دندان آنها زرد شده و تغییر رنگ داده، کاندید مناسب برای کامپوزیت ونیر هستند. این افراد با روشهای ساده مانند بلیچینگ و سفید کردن دندان به نتیجه مطلوب خود نمی رسند و یا نتیجه سفید کردن دندانهای آنها، دوام زیادی ندارد و بعد از چند ماه دندانهایشان به سرعت زرد می شود. نصب کامپوزیت دندان به این افراد کمک می کند که مدت طولانی تری از لبخند سفید و درخشان خود لذت ببرند.

مزایای پرسلن لمینیت ونیر یا به اصطلاح لمینیت

با وجود مزایای زیادی که کامپوزیت ونیر دارد نکته مهم لمینیت نسبت به کامپوزیت دوام لمینیت می باشد. می توان گفت پرسلن ماده قوی تری از کامپوزیت رزین است. (حتی با وجود پیشرفت های زیادی که رزین کامپوزیت ها در سال های اخیر کرده اند.)عمر لمینیت ها بین ۱۰تا۱۵ سال است در حالی که کامپوزیت ها ۵تا۷سال عمر میکنند.درست است که قیمت کامپوزیت نصف قیمت پرسلن می باشد، ولی نیمه عمر آن ها تقریبا نصف پرسلن است.اکثر دندانپزشکان معتقدند که لمینیت طبیعی تر و بیشتر مشابه دندان طبیعی است که این به دلیل خاصیت جذب و انعکاس نوری مشابه پرسلن با مینای دندان است. همین طور پرسلن مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ و پریدگی دارد که این به خاطر استحکام ماده و گلیز آن می باشد.به علاوه کامپوزیت به دلیل تخلخل بیشتر نسبت به لمینیت بیشتر مستعد تغییر رنگ می باشد و شما مجبورید رژیم غذایی خود را جهت کاهش تغییر رنگ های ناشی از مواد غذایی اصلاح کنید که با این حال باز هم کامپوزیت هرزگاهی نیاز به پالیش دارد.درمان لمینیت زمان برتر است و نیاز به قرار دادن روکش موقت روی دندان ها تا زمان ساخته شدن پرسلن در لابراتوار دارد.در موارد با نقایص شدید دندانی، تغییر رنگ های شدید و یا فضا های خیلی زیاد پرسلن انتخاب بهتری خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (36 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز