آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

  یکشنبه، 07 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟
دو سه روز بعد از لیزر، ممکن است پوست ناحیه‌ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می‌گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می‌شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

آشنایی با عوارض لیزر موهای زائد، به خاطر افزایش تقاضای لیزر موهای زائد بدن خصوصا لیزر بیکینی در کشورهای مختلف از جمله در ایران، امری ضروری است. عمل لیزر برای برداشتن موهای زائد نواحی مختلف بدن ، از جمله صورت ، پا ، چانه ، پشت و بازو انجام می شود.

در این روش، نور و اشعه متراکم لیزر به فولیکول های مو تابانیده می شود ، رنگدانه های موجود در فولیکول ها نور را جذب می کنند، در نتیجه، موها تخریب می شوند. لیزر موهای زائد علاوه بر اینکه مزیت هایی مانند دقت و سرعت عمل بالا دارد، در عین حال اگر توسط متخصص اینکار انجام نشود ، می تواند عوارض متعددی نیز داشته باشد. بنابراین، قبل از تصمیم به انجام این عمل زیبایی، لازم است که اطلاعات کافی از عوارض مختلف لیزر موهای زائد داشته باشید.

عوارض لیزر موهای زائد

اغلب افرادی که عمل لیزر موهای زائد انجام می دهند معمولا آن را سالم و بی خطر ارزیابی می کنند. بعد از لیزر موهای زائد ظاهرا هیچ خطری در بلند مدت وجود ندارد. در عین حال، تعداد معدودی از افراد، عوارض جانبی مختصری بعد از این عمل را تجربه می کنند.

بیشتر این عوارض جانبی به این دلیل رخ می دهد که افراد در انتخاب کلینیک زیبایی معتبر و متخصصی که اینکار را انجام می دهد تحقیق نمی کنند. برخی از مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد آقایان و خانمها به شرح هستند:

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

دو سه روز بعد از لیزر، ممکن است پوست ناحیه ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد

عوارض روش های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می شوند.برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می شوند.

درد، قرمزی و التهاب

لیزر موهای زائد به طور خاص پیاز مو و فولیکول های مو که ارگان های موساز بدن هستند را مورد هدف قرار می دهد. آسیب زدن به هر بافتی، واکنش بدن را به همراه خواهد داشت. به همین جهت تخریب انتخابی فولیکول ها می تواند باعث بروز واکنش هایی مانند قرمزی و التهاب پوست در محل های تحت درمان با لیزر شود. ممکن است بعد از لیزر کمی احساس ذوق زدن پوست یا حساس شدن آن نسبت به لمس را تجربه کنید. تورم هم ممکن است دیده شود. البته همه ی افراد این علایم را تجربه نمی کنند.

قرمزی و التهاب معمولاً موقت بوده و خیلی زود ناپدید می شوند. نواحی پوست که دچار این عارضه می شوند، ظاهری مشابه پوستی خواهند داشت که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده باشد. گاهی برای کاهش واکنش پوست به فرآیند لیزر، از داروهای بی حسی موضعی استفاده می شود.

قرمزی و التهاب قابل پیشگیری نیستند و از عوارض طبیعی لیزر موهای زائد محسوب می شوند. در مورد درمان، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از لیزر و استفاده از استروئیدهای موضعی (در صورت نیاز) می توانند باعث بهبود این عوارض شوند.

فرآیند لیزر موهای زائد نباید دردناک باشد. گاهی به دلیل حساسیت بالای پوست یا عدم استفاده از تکنیک های خنک سازی در طی درمان، بیمار دچار درد و سوزش پوست می شود. در صورت حساس بودن پوست، ممکن است متخصص لیزردرمانی از بی حسی موضعی استفاده کند. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از درمان نیز باعث کاهش درد می شود. توجه داشته باشید که التهاب، قرمزی و درد معمولاً چند ساعت تا نهایتاً دو روز بعد از لیزر درمانی برطرف می شوند. علاوه بر کمپرس سرد، این عوارض لیزر معمولاً پاسخ خوبی به حمام با آب سرد می دهند.

پوسته پوسته شدن

همانطور که گفتیم، پوسته پوسته شدن از جمله عوارض محتمل لیزر موهای زائد است و در صورتی که مراقبت های لازم را به درستی انجام دهید، نگران کننده یا خطرناک نیست. این عارضه در درصد کمی از متقاضیان مشاهده می شود و معمولاً عارضه ای خفیف به حساب می آید.

پوسته پوسته شدن باعث خشک و آسیب پذیر شدن پوست می شود. به همین دلیل ممکن است منجر به ایجاد زخم و اسکارهای پوستی شود. مراقبت های صحیح مانند استفاده از کرم های مرطوب کننده، می توانند ایجاد زخم ها جلوگیری کنند.

عفونت پوست

مانند تمام روش های دیگر حذف موهای زائد که به فولیکول های مو آسیب می رساند؛ لیزر کندلا الکس نیز خطر عفونت را به همراه دارد. به همین علت اگر در ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ تب خال، جوش چرکی یا هر نوع مشکل پوستی ناشی از عفونت وجود داشته باشد و علائم آن توسط متخصص پوست و مو تشخیص داده شود باید تا بهبودی کامل عفونت، جلسات لیزر مو به تعویق بیفتد.

سوختگی و تاول

احتمال ایجاد سوختگی و تاول در صورتی که حذف موهای زائد با لیزر کندلا الکس در کلینیک تخصصی و توسط متخصص لیزر انجام گیرد؛ بسیار ناچیز است. اما گاهی اوقات در سالن های آرایشی، لیزر مو توسط تکنسین های بی تجربه که دوره های لازم را نگذرانده اند؛ انجام می شود و تنظیمات نادرست دستگاه لیزر، عوارض جانبی وحشتناک لیزر مو مانند سوختگی، جای زخم و تاول ها را ایجاد می کند.متخصصین پوست و مو می توانند پوست های حساس را تشخیص داده و پیش از شروع جلسات لیزر مو، پوست بیمار را با استفاده از سیستم های خنک کننده لیزر کندلا الکس خنک کنند تا از ایجاد سوختگی روی پوست جلوگیری شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم (214 نظر) روایت جالب شهید سید ابراهیم رئیسی از درس خواندن نوه هایشان در مدرسه دولتی/ رئیس جمهور ساده زیست و مردمی+ویدیو (147 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: ما تا 13 سالگی اجاره نشین بودیم+ویدئو (128 نظر) تابلو نقاشی چهره دلنشین سیدابراهیم رئیسی در خانه رئیس جمهور شهید+عکس (103 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (79 نظر) ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (65 نظر) سبک چیدمان وسایل دکوری برای ورودی خانه به سبک مینا مختاری همسر خوش سلیقه بهرام رادان+عکس/ به رخ کشیدن طراحی خانه به سبک اروپایی (60 نظر) گردنبند و دستبند طلای هادی چوپان با طرح نقشه ایران/ هادی چوپان و زرق و برق جواهراتش +عکس (51 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (44 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس بزرگ آن شهید روی دیوار+عکس/ ساده زیستی سید محرومان ... (42 نظر) انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس (27 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (24 نظر) دکوراسیون شیک و اروپایی خانه شبنم قلی خانی با چیدمان مدرن و امروزی/ ماشاءالله چقدر خوش سلیقه+عکس (22 نظر) خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل (21 نظر) رونمایی از برادر خوش تیپ و هیکلی آیسان آقاخانی در جشن تولد محمدرضا گلزار+ویدیو/ رقابت تنگاتنگ داماد و برادر زن در جنتلمنی👌 (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای درگذشت همسر بشار اسد چیست؟ سوءاستفاده از دختر 20 ساله زنی که کشته شده بود ؛ کشف بقایای جسد در کوره زغال‌سازی/ مرد مخوف دستگیر شد حرکات جنون‌آمیز راننده پژو؛ حرکت روی دو چرخ!+ فیلم نوشته های نقی معمولی برای دل شکسته های استقلالی/ محسن تنابنده: از حقتان نگذرید وسواس و شیوه خاص ستاره سادات قطبی برای خرید روسری های باحجاب و شیکش/ بیچاره فروشنده!! +عکس کار عجیب مادر شوهر برای انتقام از عروسش نگاهی به کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر فرناز رهنما، نسرین سریال هشت و نیم دقیقه برای تولد 2 سالگیش/ خانوم بازیگر چه کیکی پخته+ عکس فال ابجد روزانه سه‌شنبه 15 خرداد 1403 نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پژمان بازغی ، امیرتاجیک سریال هشت‌ونیم دقیقه با چیدمان شیک و لاکچری +عکس/چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فال حافظ با تفسیر سه شنبه 15 خرداد 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403 تفریحات لاکچری سردار آزمون بازیکن تیم ملی ایران در استرالیا+عکس / چشم انداز زیبایش خیره تان می کند فوتبال حرفه ای منوچهر هادی و سیدجواد هاشمی با لباس مخصوص ورزشی در استادیوم فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس رونمایی از همسر و پسران محمود احمدی نژاد / یکی از پسرها کپی برابر اصل باباشه ظاهر متفاوت ستاره قطبی در اتاق گریم + عکس دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…... دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت نگاهی به حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع امام خمینی(ره)+عکس 2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سلفی جذاب و دلنشین احمدرضا عابدزاده و پسرش در آمریکا+عکس تصویری از قبا و نعلین امام خمینی (ره) در جماران +عکس خانم بازیگر جنجالی عاشق شد ؛ عاشق شدم، واویلا ! +عکس چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر سر زدن به علی انصاریان به سبک حسین سلیمانی +عکس/ جای خالی رفیق صمیمیش هیچوقت پر نمیشه حضور تازه عروس و داماد سینما در منزل سروش رفیعی بابت تبریک قهرمانی پرسپولیس+عکس جای خالی شهید رئیسی در جایگاه مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره)+عکس بغض رهبر معظم انقلاب هنگام صحبت از تلاش‌های شهید جمهور+ویدیو احوالپرسی کوتاه اما گرم رهبر معظم انقلاب با سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد پدربزرگشان امام خمینی+ویدیو اسحاق جهانگیری با این استوری کاندیداتوری اش را تایید کرد؟ +عکس استوری غم انگیز و تلخ حسین سلیمانی، تازه داماد سینمای ایران/ مرد نکونام نمیرد هرگز+عکس عکس های فرازمینی از بناهای تاریخی ایران بر روی مریخ! رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس خلاقیت جالب علی پروین برای خروج از استادیوم با آمبولانس در شب قهرمانی پرسپولیس+ویدیو سفر به تهران قدیم؛ تصویری جالب و تاریخی از بانک ملی ایران در 60 سال پیش اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس
تیتر امروز   
ماجرای درگذشت همسر بشار اسد چیست؟
سوءاستفاده از دختر 20 ساله زنی که کشته شده بود ؛ کشف بقایای جسد در کوره زغال‌سازی/ مرد مخوف دستگیر شد
فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403
دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…...
دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم
رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 15 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 15 خرداد 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403
چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر
رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند
اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس
ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس
نامه جالب دختر رضا خان برای امام خمینی(ره)/ به من شناسنامه ندادند چون بیسواد هستم+عکس
منتخب روز   
2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سیر تحولات تیپ و استایل محمود احمدی نژاد در روز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از سال 1384 تا 1403+عکس جایزه بزرگ خودرو اتومات و لوازم برقی دولت به مردم در صورت رعایت یک چیز+فیلم آشنایی با چهره 4 فرزند علی لاریجانی+عکس/ از پسر آخوند تا دختر پزشک حضور خبرنگار صداوسیما با کت و دامن کرم قهوه ‌ای در وزارت کشور برای پوشش اخبار انتخابات +عکس تفریحات سالم امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی؛ از شکستن چوب هیزم تا دوستی با حیوانات و تیراندازی+ فیلم تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان...