دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ایران، بهشت متقاضیان عمل زیبایی در دنیا / هم ارزان، هم باکیفیت 

چهارشنبه، 06 تیر 1403
کد خبر: 394320
ساعدنیوز: طبق آمار انجام جراحی‌های زیبایی در تمام دنیا افزایش پیدا کرده، این درحالیست که انتخاب ده‌ها هزار نفر از زیباجویان، کشور ایران است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

«من و یک دوست دیگرم آمدیم ایران تا جراحی زیبایی انجام دهیم. عمل جراحی در ایران ارزانتر است و کمتر از 2 هزار دلار هزینه دادیم. دکترهای آمریکایی در ماه 2 تا 3 عمل انجام می‌دهند و در نهایت هم نمی‌توانند فرم دلخواه را به وجود آورند اما من از نتیجه عملم راضی‌ام». این را کیانا توسلی، دختر 19ساله ایرانی-آمریکایی، می‌گوید.

ایران جزء 10 کشور اولِ موفقِ دنیا در حوزه جراحی زیبایی و پلاستیک است. رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بابک نیکومرام 3 تیر گفت که در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه «اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم، بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم».

جراحی پلاستیک در ایران سابقه تاریخی دارد. زکریا رازی 100 سال قبل از ابن‌سینا، پزشک ایرانی، در دائره المعارفی به نام «الحاوی» از جراحی پلاستیک صحبت کرده و در این کتاب حتی نحوه صحیح برش زدن بینی نیز آمده است.

طبق آمار انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی (ISAPS) هر سال 5 درصد به تقاضای انواع جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان اضافه می‌شود.آمار دقیقی در زمینه جراحی زیبایی در کشور وجود ندارد، اما «سالانه 20 تا 30 هزار جراحی زیبایی در کشور انجام می‌شود». بر اساس آمارهای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، حدود 8.5 درصد مشتریان جراحی‌های پلاستیک در سال 2022 از کشورهای دیگر بودند.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه متعلق به ایران است. طبق آمار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، 20 درصد از کل گردشگرانی که به کشور سفر می کنند، گردشگر سلامت هستند. سالانه یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود. در سال گذشته از 64 ملیت گوناگون یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت به کشور مراجعه کرده‌اند.

دکتر علیرضا فدایی نائینی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، می‌گوید که اکنون 420 جراح فوق تخصص پلاستیک داریم که «این تعداد جراحان زیبایی، نمی‌توانند پاسخگوی سیل انبوه متقاضیان انجام عمل‌های زیبایی در ایران باشند. همین عامل باعث شده تا بخشی از بار انجام عمل‌های زیبایی بر دوش همکاران پزشک عمومی قرار گیرد.»اما دکتر صابری، دبیر انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک ایران، می‌گوید که «بسیاری از اعمال جراحی زیبایی‌ها فاقد ضرورت بوده است، متقاضیان باید برای انجام این اعمال بدون عجله و با مشورت کافی با متخصصین مربوطه تصمیم گیری کنند. ما در زمینه دانش و تجربه پزشکی در انواع جراحی‌های زیبایی و سایر کارهای درمانی، کمبودی نداریم.»

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران دکتر عبدالجلیل کلانترهرمزی معتقد است که «با توجه به افزایش فعالیت پزشک نماها، نظارت معاونت‌های درمان وزارت بهداشت بر مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستانها در حوزه جراحی زیبایی بایستی تشدید شود».


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
ویراستاری تخصصی مقاله
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...