از خواص عجیب آرد سنجد چه می دانید؟

  شنبه، 13 آذر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
از خواص عجیب آرد سنجد چه می دانید؟
اگر دچار بیماری پوکی استخوان هستید و یا می‌خواهید از ابتلا به این بیماری شایع جلوگیری کنید می توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی به آسانی بیماری خود را درمان کنید.در اینجا به خواص جالب این پودر می پردازیم با ما همراه باشید.

سنجد یک میوه بسیار مفید و پرخاصیت است. نام علمی سنجد Elaeagnusan gastifolial است. سه نوع درخت سنجد در دنیا وجود دارد. بر اساس طب سنتی طبیعت سنجد سرد و خشک است و از همین رو برای افراد با طبع گرم و تر مناسب است. سنجد دمای بدن افراد گرم مزاج را پایین آورده و رطوبت بدن آن ها را نیز می گیرد. مصلح سنجد موادی از جمله عسل، شکر قهوه ای و نبات هستند.برای تهیه پودر سنجد باید میوه سنجد را به طور سالم یعنی با پوست، هسته و گوشت آسیاب کنید. از پودر سنجد می توانید برای تهیه یک میان وعده بسیار مفید از پودر سنجد برای بهره مندی از خواص پودر سنجد استفاده کنید؛ به این صورت که یک قاشق غذا خوری از سویق را با یک لیوان شیر مخلوط کتید و برای شیرین شدن به آن یک قاشق غذا خوری عسل هم اضافه کنید. از خواص پودر سنجد که از طریق این ترکیب می توانید از آن ها بهره مند شوید به مواردی مانند درمان پوکی استخوان و درمان درد مفاصل بویژه درمان درد مفاصل زانو و آرتروز می توان اشاره کرد.

پودر سنجد را چگونه تهیه و مصرف کنیم

اگر می توانید، خودتان تعدادی سنجد تازه را با پوست و گوشت و هسته آسیاب کنید اما اگر آسیاب ندارید یا نگران هستید، هسته سنجد، آسیاب شما را خراب کند، می توانید پودر سنجد آماده تهیه کنید.یک قاشق غذا خوری پودر را در یک لیوان شیر، بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین کنید و روزانه یک وعده از آن را با غذا یا میان وعده میل کنید.با 14 روز خوردن این معجون ساده، معجزه آن را مشاهده کنید؛ 70 یا 72 روز مصرف آن، مکمل درمانی بسیار مناسبی برای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر است.

سنجد

خواص درمانی پودر سنجد

پودر سنجد حاوی مواد مغذی و ویتامین های فراوان مثل ویتامین k، ویتامین c و آنتی اکسیدان های طبیعی است؛ خواص پودر سنجد و فواید درمانی آن بسیار زیاد است. از جمله مهم ترین خواص پودر سنجد درمان پوکی استخوان، آرتروز و شکستگی استخوان است. در این بخش به بررسی برخی از خواص پودر سنجد می پردازیم. از ائمه اطهار(ع) روایت شده که "سنجد" گوشتش گوشت می آورد، استخوانش، استخوان و پوستش، پوست می رویاند.

پودر سنجد یک آنتی اکسیدان طبیعی

پودر سنجد هم مانند چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد؛ از این نظر غذایی بسیار ارزشمند است. پودر سنجد یک ماده ضد سرطان بسیار قوی است؛ با استفاده از این ماده مغذی می توانید به جنگ سلول های سرطانی بروید.

فواید پودر سنجد در پاکسازی روده

پودر سنجد مثل همیشه گرد و خاک به پا می کند. این ماده مغذی مثل یک جاروبرقی معده و روده شما را پاکسازی و ویتامین K موجود در آن از خونریزی جلوگیری می کند. این ویتامین باعث دفع سموم روده و معده ( کرم روده ) می شود. پودر سنجد مثل آب زرشک اسهال را درمان می کند. البته برای این منظور باید از برگ های تازه درخت سنجد استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با پودر سنجد

سنجد و پودر آن سرباز دفاعی بدن هستند. پودر سنجد ویتامین C فراوانی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اگر به صورت روزانه از پودر سنجد استفاده کنید، دیگر بیمار نخواهید شد.

خواص پودر سنجد برای چاقی

یکی از خواص پودر سنجد کمک به چاقی صورت است. در رژیم های کاهش وزن افراد با چالش لاغری صورت مواجه می شوند. بسیاری از افراد از لاغری صورت خود ناراضی هستند و بر این باورند که از زیبایی آن ها کاسته شده است. یکی از مواد غذایی گیاهی که می تواند موجب چاقی صورت شود، پودر سنجد است. برای بهره مندی از این خاصیت پودر سنجد می توانید به صورت موضعی از این پودر برای صورت استفاده کنید و به کمک آن به پر شدن گونه و سایر قسمت های صورت شده و در نهایت چهره شما مجددا زیبایی و جذابیت خود را بدست بیاورد.

طریقه مصرف پودر سنجد برای چاقی صورت

ابتدا باید پودر سنجد را تهیه کنیم. برای تهیه پودر سنجد، میوه سنجد تازه را به صورت کامل(با پوست و هسته) آسیاب می کنیم یا از پودر سنجد آماده که نام آن سویق سنجد است می توانیم استفاده کنیم. به مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از سویق سنجد را با یک لیوان شیرتازه پر چرب مخلوط می کنیم و برای شیرین کردن آن می توان از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنیم. از این ترکیب می توانیم به صورت میان وعده و یا هر روز صبح ناشتا استفاده کنیم. سنجد علاوه بر چاقی صورت برای چاقی تمام بدن و کمک به افزایش وزن فوری نیز مفید است.

خواص پودر سنجد برای معده

سنجد یک ماده غذایی مفید برای دستگاه گوارش است. پودر سنجد یا سویق، معده را تقویت و مکانیسم صفرا را مهار می کند و از این طریق موجب جلوگیری از تهوع و استفراغ می شود. سنجد سموم معده و روده را رفع می کند. سنجد حاوی کارتینوئید ها و پلی فنول ها است که این مواد برای درمان زخم معده مفید و موثر هستند. پودر سنجد حاوی فیبر بالایی است و گرسنگی را کاهش می دهد و برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند مفید است.

خواص پودر سنجد برای کودکان

یکی دیگر از خواص پودر سنجد تقویت سیستم ایمنی است. سیستن ایمنی کودکان ضعیف و آسیب پذیر است و پودر سنجد می تواند آن را تقویت کند. از مهم ترین خواص پودر سنجد برای کودکان رفع کمبود ویتامین C در آن ها و ممانعت از حضور و ورود عفونت به بدن کودکان است. با ترکیب شیر و پودر سنجد می توان به استحکام استخوان کودکان در حال رشد کمک کند و علاوه بر این این ترکیب می تواند در رفع سکسکه در کودکان نیز نقش مفیدی داشته باشد. پودر سنجد غنی از کلسیم است و می تواند از ابتلای کودکان به پوکی استخوان جلوگیری کند؛ همجنین پودر سنجد دارای انواع آمینو اسید ها و پروتئین است و به عضله سازی کودکان کمک می کند. پودر سنجد برای درمان تکرر ادرار در کودکان نیز موثر است. پودر سنجد علاوه بر کلسیم، غنی از فسفر نیز هست و از این طریق به رشد قد کودکان کمک می کند.

خواص پودر سنجد برای ریزش مو

گفتیم که پودر سنجد غنی از فسفر و کلسیم است و این دو ماده می توانند موجب تقویت فولیکول های مو شوند و از این طریق از ریزش مو ها جلوگیری کنند. از دیگر خواص پودر سنجد این است که می توانید آن را به صورت ماسک روی مو های خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را شسته و آب کشی کنید و نتیجه این کار داشتن مو هایی درخشان است.

درمان پوکی استخوان با پودر سنجد

پوکی استخوان یکی از کشنده ترین بیماری های جهان است که بیشتر بانوان را درگیر خود می کند. این بیماری چهارمین عامل مرگ در جهان به شمار می رود اما با تغییرات کوچک اما تاثیرگذار در رژیم غذایی خود میتوانید نیاز بدن خود به کلسیم را برطرف کنید. یکی از مهم ترین خواص سنجد غنی بودن آن از کلسیم است.اگر دچار شکستگی و یا نرمی استخوان هستید هماین میوه می تواند به تسریع روند بهبود شما کمک شایانی کند. بهترین نحوه مصرف سنجد برای پیشگیری و درمان پوکی و بیماری های مرتبط با استخوان این است که پودر سنجد ( به همراه هسته و پوست) را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و در ابتدای روز میل کنید.

پوکی استخوان

مضرات مصرف پودر سنجد

فواید و خواص پودر سنجد بی شمار است اما مصرف این پودر پر خاصیت ممکن است در برخی افراد که بیناری های خاصی دارند ایجاد مشکل کنند مثلا مصرف پودر سنجد برای افرادی که مبتلا به یبوست هستند مضر است. در برخی موارد ممکن است در افراد ایجاد حساسیت و آلرژی داشته باشد. مصرف سنجد برای افرهدی که مزاج سرد دارند مضر است و می تواند موجب ضعف اعصاب آن ها شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403