ازدواج با دختر پولدار چه مزایا و معایبی دارد؟

  چهارشنبه، 30 شهریور 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
ازدواج با دختر پولدار چه مزایا و معایبی دارد؟
یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب همسر سطح فرهنگی و دارایی اقتصادی که این دو عامل بهترین شیوه نگرش در ازدواج می باشد ما در این راستا به موضوع ازدواج با دختر پولدار می پردازیم باشد که مورد رضایت شما همراهان گرامی قرار بگیرد.

ازدواج با دختر پولدار می تواند چالش های بسیاری در زندگی مشترک ایجاد نماید. خصوصا اگر دختر قدرت سازگاری کمتری نسبت به شرایط مالی داشته باشد. باید بدانید وجود تفاوت های مالی بین زن و مرد یکی از دلایل ایجاد تنش در سال های پس از ازدواج محسوب می شود. در واقع زوجین با شرایط مالی متفاوت، نیازها و انتظارات متفاوتی از زندگی دارند که همه این ها می تواند منجر به تعارض های زیادی شود و حتی منجر به مشکلات روحی و روانی گردد. برای تصمیم گیری درست در مورد شرایط ازدواج خاص، لازم است سطح آگاهی از پیامدهای چنین ازدواج هایی کاملا مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا پولدار بودن، نشانه با شخصیت و خوب بودن شخص است؟

افراد چه پولدار باشند و چه فقیر، ویژگی های شخصیتی متفاوتی دارند و نباید از روی میزان مال و اموال شان قضاوت کنید، بلکه باید خودشان را بشناسید و بعد برای ازدواج تصمیم گیری کنید. شاید در دوران نامزدی و آشنایی، پول بسیار خوب و شیرین به نظر برسد، اما بعد از ازدواج قرار است با خودِ شخص هر روز زیر یک سقف باشید، بنابراین اینجا پول آنقدر نقش ندارد و نمی تواند مشکلات و اختلافات زناشویی را حل کند یا از آنها جلوگیری کند، بلکه مهارت هایی که دارید و ویژگی هایی شخصیتی تان مشخص می کنند که زندگی آرام و خوبی خواهید داشت یا زندگی پرتنش. پول، تضمین کننده خوشبختی نیست.

خوشبختی یک احساسی است که شخص در ذهن و درون خود نسبت به خود و زندگی اش دارد. پول تضمین کننده سلامت روانی و جسمانی نیست. چیزی که تعیین می کنند او سالم است، میزان توجهی است که نسبت به روان و جسم خود دارد. بنابراین پول ملاکی برای سنجش شخصیت افراد نیست. یک شخص پولدار ممکن است خلاف کار باشد، اما دیگری ممکن است شخص خوبی باشدکه با تلاش های شخصی خود به این میزان از درآمد رسیده است. بنابراین در زمینه ازدواج، به دلیل اینکه موضوع جدی است و نباید ساده لوحانه انتخاب کرد، معیار اول تان نباید پول باشد، بلکه ابتدا با آن شخص و خانواده اش معاشرت کنید، درباره شان تحقیق کنید و اطلاعات کسب کنید و بعد اگر شخصیت هایتان با هم هم خوانی داشت و خانواده ها نیز راضی بودند، برای ازدواج تصمیم گیری کنید. نکته ای را هم در نظر داشته باشید که پولدار بودن نشانه این نیست که تا ابد زندگی تان تامین شده خواهد بود. افراد پولداری بودند که در یک ورشکستگی سنگین، تمام دارایی خود را از دست دادند. بنابراین پول ماندگار نیست و ممکن است روزی از بین برود. پس انتخاب درست شما مهم تر است.

دختر پولدار

مزایای ازدواج با دختر پولدار

عروسی با دختری که یک حساب بانکی پر از پول دارد هیچ اشکالی ندارد اما به شرطی که تنها معیار شما برای انتخاب همین موضوع تنها نباشد، اگر شما با دختری ازدواج کنید که به او علاقه دارید، او هم به شما علاقه دارد و همچنین آن دختر وضع مالی خوبی دارد در این صورت مزیت هایی برای شما خواهد داشت که در بخش هایی از مقاله در مورد آن توضیحاتی می دهیم.

زندگی در رفاه و راحتی

اگر با زنی ازدواج کنید که پولدار باشد، زندگی راحت و خوبی را تجربه خواهید کرد و نمی توانید این قضیه را انکار کنید، چون شما دیگر نگران بدهی های خود نخواهید بود و اقساط شما به کمک همسرتان پرداخت می شود.در گذشته ممکن است استرس زیادی برای پرداخت اقساط داشته باشید و بیشتر پیام های تلفن همراه شما از طرف بانک بوده اما الان به خاطر داشتن همسر پولدار می توانید یک نفس راحت بکشید و دغدغه قسط ها را نداشته باشید.

پشتوانه مالی

چند بار برای شما اتفاق افتاده است که حسرت پول را خورده باشید و با خود گفته باشید اگر پول داشتم در این کار سرمایه گذاری می کردم و می توانستم سود هنگفتی را به دست آورم.در صورتی که شما با یک زن پولدار ازدواج کنید می توانید به رویاهای خود برسید و مشکل مالی نداشته باشید در این هنگام شما سرمایه بسیاری خواهید داشت تا بتوانید یه شغل پردرآمد را شروع کنید و سرمایه خود را چند برابر کنید.

آشنا شدن با افراد با نفوذ

اگر تا پیش از ازدواج با زن پولدار با دوستان تان در مورد ماشین های چند میلیونی صحبت می کردید، حالا باید خود را برای مکالمات دیگر آماده کنید که در آن درباره زمین و کارخانه و شرکت های چند صد میلیاردی بحث می شود.بعد از ازدواج اگر با اطرافیان همسرتان دیدار داشتید آن ها هم احتمالا پولدار خواهند بود و به همین دلیل اشخاص بانفوذی در جمع آن ها خواهد بود، شما می توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید تا در پیشرفت و موفقیت شما در زندگی کمک کنند.

تامین آینده فرزندان

اگر شما یک زن پولدار داشته باشید دیگر دغدغه ای برای آینده فرزندان خود ندارید، زندگی در خانواده ای که ثروتمند هستند بسیار لذت بخش است و فرزندان در آن احساس رضایت می کنند هر چند ثروت از جانب مادر باشد.یادتان باشد پولدار یا فقیر بودن دختر تعیین نمی کند که ازدواج تان موفق خواهد بود یا خیر. آنچه که تعیین کننده و تضمین کننده ازدواج موفق است، شناخت عمیق از یکدیگر و میزان هم خوانی شخصیت ها و انتظارات با هم است.

اطمینان از علاقه همسر

یک موضوع بسیار کلیشه ای که در فیلم ها وجود دارد به این صورت است که یک شاهزاده یا فرد ثروتمند، در مقابل دختر مورد علاقه اش خود را یک فرد بی پول و فقیر جا می زند تا مطمئن شود که دختر او را به خاطر پولش نمی خواهد و خودش مورد نظر دختر می باشد.در این صورت اگر مرد با زن پولدار ازدواج کند مطمئن خواهد بود که همسرش او را فقط به خاطر شخصیتش انتخاب کرده است و شیفته واقعی خودش شده است و پول در این انتخاب نقشی ندارد، در این صورت بسیار راضی و خوش حال خواهد بود.

معایب ازدواج با دختران ثروتمند

وقتی دو نفر که از نظر اقتصادی زندگی متفاوتی داشته اند و دو سر انتهایی طیف اقتصادی – اجتماعی هستند با یکدیگر ازدواج می کنند، با اختلافات و چالش های زیادی رو به رو خواهند شد.زیرا آن ها دیدگاه ها، نیاز ها و سبک زندگی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. در این مقاله می خواهیم معایب ازدواج با دختری که در ناز و نعمت و پول فراوان بزرگ شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

دخالت همیشگی خانواده دختر

در ازدواج هایی که کمک مالی از جانب خانواده دختر می شود مردان به عنوان نوکر یا کارگر خانواده زن شناخته می شوند. در این شکل از زندگی ها منبع مالی متعلق به پدر زن است که او این اختیار را به خود می دهد تا در همه امور بزرگ و کوچک دامادش دخالت کند. پس می گوییم در قبال پولی که پرداخت می کند فرمانبری محض دارد و تعیین و تکلیف می کند.

انتظارات بسیار بالا

شاید برند هایی که همسر شما استفاده می کند براحتی نشنیده باشد ولی برای او مهم است که همان مارک لباس را انتخاب نماید. پس شما در این جا مجبور به خرید هنگفتی از هزینه ها می شوید که اگر خانواده دختر از او توقع مجلس عروسی آن چنانی داشته باشند باید تا آخر عمر بدهکار بماند. در این ازدواج این قدر خرج تراشی ها زیاد است که کمرتان زیر بار هزینه ها خم می شود مثل: رستوران و مسافرت و آرایشگاه و خریدهایی که فشار زیادی برای شما خواهد داشت.

قضاوت و پیشداوری اطرافیان

یکی دیگر از معایب ازدواج با دختر پولدار قضاوت دیگر افراد است که حتی اگر بدون هیچ چشم داشتی به وضع مالی خوب دختر با وی ازدواج کرده باشید و فقط به خاطر عشق و علاقه تان بوده باز هم مورد پیشداوری قرار خواهید گرفت. به احتمال زیاد در موردتان حرف می زنند و نیاز به ثابت کردن خود به آن ها نیست. ولی باید صبر و تحمل شنیدن همچین توهین ها و قضاوت هایی را داشته باشید.

از دست رفتن اعتماد به نفس

شاید بودن در کنار زن مایه دار جذاب و شیک به نظر برسد ولی با گذشت زمان خواهید دید که از دید اطرافیان یک وصله بد و ناجور به شمار می آیید. به مرور همین حس موجب کم شدن اعتماد به نفس شما می شود چون فکر می کنید توان براورده کردن نیاز های همسرتان را ندارید و او را خیلی در سطح بالا تر از خود می بینید.

بیشتر شدن خیانت زوجین

در همین رو با افزایش مشاجرات و جرو بحث های میان زن و شوهر احتمال به خیانت بالا می رود. پسر با هدف برگشتن اعتماد به نفسش به زن های دیگر جذب می شود به ویژه اگر آن ها توجه بیشتری به او کنند. زنی که نیاز به تکیه کردن یک مرد دارد و احساس می کند از زن خودش خسته شده است و به طرف مرد هایی قوی جذب می شود.

استفاده از واژه پول من پول تو

از دیگر عیب های ازدواج با دختر پولدار می توان به این نکته اشاره کرد که زن و مرد برای تعریف پول هر دو با هم در حال تلاش هستند. می توانیم بگوییم برای هر ریال از درامدی که به دست می آورند تصمیم گیری می کنند که متعلق به کدام یک می باشد. در اینجا نمی توانند به جای استفاده از کلمه من و تو از کلمه ما استفاده نمایند پس از هر طرفی برای خرج کردن پول شان تصمیم گرفته و به مشکل می خورند.

بالارفتن سطح طلاق

تمام مراحل هایی که در بالا ذکر شد مثل: دخالت خانواده دختر، کم شدن اعتماد به نفس پسر، انتظارات خانواده دختر و جداکردن پول هم می تواند خطر افزایش طلاق را در پیش رو داشته باشد. از طرفی هم وقتی که زن منبع مالی زیادی داشته باشد قدرت و جسارت مرد از بین می رود و این باعث می شود طلاق زودتر شکل گیرد.

راهکارهایی برای رفع مشکل ازدواج با خانم پولدار

اگر به دختر خانمی علاقه مند شدید که از لحاظ دارایی و مایه داری خانواده ثروتمندی است و نگران مشکلات و مسائل بعدش هستید با راه حل اساسی می توانید این مشکل را رفع نمایید. شما با داشتن یک مکالمه شفاف و صادقانه می توانید از بروز این مشکل پیشگیری نمایید که به شرح ذیل میباشد؛

  1. شما با صحبت کردن درباره تخصص و سرمایه گذاری می توانید مشکل را حل نمایید.
  2. با گفتگو درباره انتظارات و نقش ها و اشتغال بیشتر حرف بزنید.
  3. راجع به تمام مشکلات احتمالی صحبت کنید که چگونه هم اکنون و هم در آینده می توانید رابطه تان را تحت تاثیر قرار دهید.
  4. با در نظر گرفتن هزینه و بودجه و کمک های مالی خیر خواهانه بیشتر صحبت کنید.
  5. در مورد چگونه به توافق رسیدن هنگام مشکلات و رسیدن به بن بست سخن بگویید که از چه کسی کمک بگیرید.

اختلاف مالی در زندگی مشترک تا چه حد می تواند باشد؟

نمی توان پاسخ دقیقی برای این سوال ارائه کرد، اما اختلاف مالی باید در حدی باشد که دختر و پسر بتوانند در کنار هم در آرامش زندگی کنند و در دعواها و بحث ها، مدام این اختلاف را به رخ یکدیگر نکشند و شخصیت و اعتماد به نفس یکدیگر را تضعیف نکنند. اگر هم اختلاف زیاد است، باید طرفین رابطه و خانواده ها، جنبه و ظرفیت پذیرش و کنار آمدن با این اختلاف را داشته باشند.

کلام آخر برای داشتن ازدواج موفق

ازدواج با دختر پولدار یکسری معایب و مشکلاتی داشت که با ارائه راهکار برای ازدواجی موفق تر به آن پرداختیم. باید توجه داشته باشید قبل از هر چیزی باید به بلوغ و ماهیت فکری رسیده باشید و تنها چیزی که شخص می تواند هدف درستی از ازدواج داشته باشد معیار های صحیح برای انتخاب همسر دقیق تر در نظر بگیرد و بر پایه آن معیار درستی داشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب همسر اگر از روی هیجان باشد امکان دارد بسیاری از مشکلات را ایجاد کند. پس با مراقبت هیجانی تلاش کنید پس از رسیدن به شناخت تصمیم گیری نمایید. ازدواج به خاطر پول به دلیل اختلاف طبقاتی هر زندگی را با مشکل و چالش روبرو می سازد این در صورتی است که به خاطر مسائل گفته شده تصمیم به همچنین ازدواجی گرفته اید. وقتی را به آشنایی اختصاص داده و سعی نمایید در باره انتظارات و ارتباط و برخورد های اجتماعی یکدیگر اطلاعاتی کسب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 4 ثانیه "جوجه کوچولو" را در میان "گوسفندان" پیدا کنند
مدل موی انتخابی ساده زهرا گونش در هر موقعیت و با هر استایلی/ حدس میزنید چی باشه؟ این سبک رو هر دختر اسپرتی میپسنده +عکس
ویدیو/ 10 اختراع دوران باستان با ظاهر متفاوت امروزی/ آپدیت ورژن جدید از اختراعات بشر اولیه
استایل کردن مونا نیکی همسر علیرضا نیکبخت با دامن بلند جین و کت کوتاه/ خانوم های خاص توی تابستون اینطوری تیپ میزنن +عکس
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان