ساعدنیوز
ساعدنیوز

با 9 روش شگفت انگیز با پوست تیره و کدر خداحافظی کنید!

  یکشنبه، 30 بهمن 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه

چه عواملی باعث کدر و تیره شدن پوست می‌شود؟

پوست بزرگترین ارگان بدن است. این بخش بزرگ و وسیع، گاهی اوقات درخشش خود را از دست می‌دهد و بی‌حال و کدر می‌شود. در چنین مواقعی باید به دنبال کشف علت و انجام اقدامات موثری برای برطرف کردن آن باشید. در ادامه به برخی از رایج‌ترین دلایل کدر شدن پوست می‌پردازیم.

کم‌آبی (دهیدراتاسیون)

اگر به اندازه‌‌ کافی آب ننوشید، ظاهر پوست‌تان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام گرفته است؛ بین نوشیدن آب به اندازه‌ کافی و داشتن پوست سالم، ارتباطی قوی‌ وجود دارد. نوشیدن مقدار زیادی آب به افزایش آبرسانی به سطح پوست کمک می‌کند. استفاده از سرم‌های آبرسان صورت نیز می‌تواند در به دام انداختن رطوبت در لایه‌های فوقانی پوست مفید باشد.

پوستر خشکی پوست

استفاده‌ ناکافی از مرطوب‌کننده

استفاده‌ کم یا ناکافی از کرم مرطوب‌کننده، به‌ویژه اگر پوست‌ خشکی داشته باشید، می‌تواند سلامت و شادابی پوست‌تان‌ را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از مرطوب‌کننده دو بار در روز می‌تواند به آبرسانی پوست و محافظت از لایه‌ فوقانیِ ظریف آن کمک کند.

تجمع سلول‌های پوستی مرده

سلول‌های مرده‌ به طور طبیعی هر روز پوسته ریزی می‌کنند و سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شود. اما گاهی اوقات سلول‌های مرده آن‌ طور که باید با سرعت و روال طبیعی جدا نشده و روی سطح پوست جمع می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث خشک، فلس مانند شدن، کدر و تیرگی پوست و عدم یکنواختی رنگ آن خواهد شد.

خشکی پوست

پوست خشک می‌تواند به سرعت کدر و بی‌حال شود. این موضوع به‌ویژه در طول ماه‌های سرد زمستان که هوا خشک است، یا در صورت سکونت در شرایط آب‌ و هوایی با رطوبت کم، قابل ‌توجه‌تر است.

مصرف تنباکو (سیگار و قلیان)

بر اساس یک بررسی در سال 2010، استعمال دخانیات یک فاکتور محیطی مهم در پیری زودرس پوست است. این مطالعه مروری به این نتیجه رسید که استعمال دخانیات می‌تواند تولید کلاژن را مختل و فیبرهای الاستیک و بافت‌های پیوندی (همبند) پوست را تجزیه کند. همچنین می‌تواند استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها) را در سلول‌های پوستی افزایش دهد‌. تمام این عوامل می‌توانند سرعت فرایند پیری را افزایش داده و منجر به کدر شدن پوست شوند.

پوستر مصرف دخانیات

پیری

پیری بخش اجتناب‌ناپذیری از زندگی است. پیری پوست نیز یک امر طبیعی و گریزناپذیر‌ است. شما نمی‌توانید فرایند پیری را کنترل کنید و مانع آن شوید، اما می‌توانید یک روتین روزانه پوست را دنبال کنید که پوست‌تان را برای سالم و درخشان ماندن، تغذیه و آبرسانی کند.

استرس

استرس یک مشکل بسیار رایج در بین تمام افراد است و همه‌ ما بارها تجربه‌ آن را در محل کار یا زندگی شخصی‌مان داشته‌ایم. چیزی که بیشتر افراد اغلب از آن چشم‌پوشی می‌کنند، تاثیر استرس بر سلامت است. پوست شما نشانه‌های استرس را به شکل آکنه (جوش)، کورک و یا خسته و کدر شدن نشان می‌دهد.

خواب ناکافی

پوست ما این فرصت را دارد زمانی که خواب هستیم، خود را تجدید و بازسازی کند. اگر خواب کافی نداشته باشیم، علائم خستگی (نظیر کدر شدن) روی پوست ظاهر خواهد شد. پس اگر زیبایی و به سلامت خود اهمیت میدهید حتما برنامه خواب مناسب داشته باشید.

پوستر خواب کافی

رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل برای حفظ سلامت پوست ضروری است. مصرف مواد غذایی سرشار از مواد مغذی تضمین می‌کند که پوست‌تان به خوبی تغذیه ‌شود. سبک زندگی مدرن روی عادات غذایی ما تاثیر منفی می‌گذارد و ما را وادار می‌کند رژیم غذایی خود را نادیده بگیریم. این موضوع نیز می‌تواند باعث کدر شدن یا تیرگی پوست شود.

ویژگی‌های پوست تیره و کدر چیست؟

  • پیری پوست، پوست به مرور زمان دچار چین و چروک و خطوط ظریف می‌شود.

  • ناهمگونی رنگ پوست

  • بروز مشکلات پوستی آکنه و لک

  • از دست دادن درخشش طبیعی پوست

9 راهکار برای روشن شدن پوست

حتما شما هم تجربه‌ کدر شدن مقطعی پوست را داشته‌اید. اما اگر پوست‌تان همیشه کدر و خسته به نظر می‌آید، احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که چطور می‌توان رنگ پوست‌ را بهبود بخشید. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارد. در ادامه 9 روش برای خداحافظی با پوست کدر و تیره را با هم مرور می‌کنیم:

رفتار ملایم با پوست

حتما می‌دانید که باید هر شب آرایش و آلودگی‌هایی که باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود را به طور کامل پاک کنید. اما نکته‌ مهم در این باره این است که باید این کار را با ملایمت انجام دهید. از اسکراب‌های ناملایم و صابون‌های خشک‌کننده‌ پوست دوری کنید، این کار باعث تحریک، شکاف‌های ظریف، قرمزی، جراحت، سفت شدن و پوسته‌پوسته شدن [فلس مانند شدن] پوست می‌شود. همیشه در ابتدا با ملایمت و بدون آسیب رساندن به لایه‌ فوقانی پوست، از روغن‌های پاک‌کننده برای پاک کردن آرایش و ضدآفتاب خود استفاده کنید و در ادامه پوست‌تان را با یک پاک‌کننده‌ ملایم بشویید تا روغنی که از آن استفاده کرده‌اید، پاک شود.

عدم تماس پوست با آب داغ

رفتار ملایم با پوست همچنین شامل اجتناب از تماس پوست با آب داغ یا صابون‌های ناملایم نیز می‌شود. آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد؛ این موضوع می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. آب داغ همچنین باعث اتساع (گشاد شدن) رگ‌های سطحی پوست شده و منجر به قرمز شدن موقت آن می‌شود. به جای آب داغ، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. همچنین به دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده‌ نظیر روغن نارگیل، شی باتر یا روغن بادام هستند و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.

لایه‌ برداری کردن پوست

لایه‌ برداری منظم پوست، کلید داشتن پوستی درخشان است. جمع شدن سلول‌های مرده پوستی روی لایه‌های بیرونی، باعث کدر شدن و تیرگی پوست ، خشک شدن، فلس مانند شدن (به وجود آمدن تکه‌تکه های خشک) و حتی مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. لایه برداری منظم پوست می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. لایه ‌برداری همچنین به نرم و درخشان شدن پوست، کاهش ظاهر خطوط ظریف و یکنواخت کردن بافت آن کمک می‌کند. لایه‌ برداری به شما کمک می‌کند زمانی که از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، یک لایه‌ تازه از پوست، که در اثر لایه برداری روی سطح قرار گرفته، آماده‌ دریافت و حفظ رطوبت شود. در واقع این کار، به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک کرده و باعث جوان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود. لایه ‌برداری منظم به مرور زمان می‌تواند فرایند تولید سلول‌های جدید و جایگزین شدن آن‌ها با سلول‌های جدید را افزایش داده و تولید کلاژن را تحریک کند. برای اضافه کردن لایه‌ برداری به روتین مراقبت از پوست، توصیه می‌شود این کار را با روتین دو روز در هفته شروع کنید و به تدریج و با عادت کردن پوست به آن، تعداد دفعات لایه ‌برداری را افزایش یا کاهش دهید. اگر پوست‌تان خیلی خشک یا حساس است، در لایه‌ برداری خیلی احتیاط کنید.

استفاده از سرم صورت

سرم‌های صورت حاوی سطح بالایی از ترکیباتی هستند که به روشن شدن پوست، افزایش آبرسانی و کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. سرم‌ها به سرعت، جذب پوست می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توانید یک یا دوبار در روز و پس از شستشوی صورت از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌شود از سرم پوست صورتی که حاوی ترکیبات زیر هستند، استفاده کنید:

  • ویتامین C

  • ویتامین B3 (نیاسینامید)

  • فرولیک اسید

  • رِزوِراترول (فنول طبیعی گیاهی که در پوست انگور، بلوبری‌، تمشک‌ها و دانه‌های بادام زمینی وجود دارد)

این ترکیبات، اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی دارند و می‌توانند به جلوگیری و خنثی کردن آسیب رادیکال‌های آزاد (که کلاژن را تخریب می‌کنند) کمک کنند. ویتامین C همچنین به محو شدن تیرگی پوست یا لک‌های پوستی (هاپیرپیگمنتیشن) کمک کرده و به مرور زمان رنگ پوست را یکنواخت‌تر می‌کند. یکی دیگر از عناصر کلیدی در سرم‌های صورت هیالورونیک اسید است که به طور موقت با آب پیوند برقرار کرده و آن را در لایه‌های سطحی پوست به دام می اندازد.

استفاده از ماسک صورت

به طور کلی می‌توانید یک تا سه بار در هفته برای رفع تیرگی پوست از ماسک صورت استفاده کنید، البته این موضوع به ماسک و نوع پوست شما نیز بستگی دارد. حتما قبل از استفاده از ماسک صورت، دستورالعمل استفاده از آن را مطالعه کنید. استفاده‌ هفتگی از ماسک صورت، یک ابزار عالی دیگر برای درخشان کردن پوست است. به دنبال ماسک‌هایی باشید که حاوی ترکیبات زیر هستند:

  • آنتی‌اکسیدان‌ها

  • هیالورونیک اسید

  • شی باتر

  • سایر ترکیبات آبرسان و روشن‌کننده‌ پوست

استفاده از مرطوب کننده

بر اساس یک تحقیق در سال 2017، مرطوب کردن پوست دو بار در روز و با یک محصول مناسب، می‌تواند به حفظ سلامت پوست و درمان انواع مختلف درماتیت (نوعی بیماری پوستی) کمک کند. فواید استفاده‌ منظم از مرطوب‌کننده روی صورت شامل موارد زیر می‌شود: مرطوب‌کننده می‌تواند سد دفاعی پوست را ترمیم و از آن محافظت کند. هنگام خرید مرطوب‌کننده در ترکیبات آن، به دنبال”سرامیدها” باشید‌. مرطوب کننده می‌تواند باعث به دام انداختن آب در اپیدرم (لایه بالایی پوست) و کمک به شادابی و جوانسازی پوست ‌شود. در مرطوب‌کننده‌ها به دنبال هیالورونیک اسید و گلیسیرین باشید‌. مرطوب کننده می‌تواند از پوست شما در مقابل از دست دادن رطوبت محافظت کند. در مرطوب‌کننده‌ها به دنبال دایمتیکون و وازلین (پترولاتوم) باشید‌.

تحریک رتینوئید با رشد کلاژن

از لحاظ علمی رتینوئید‌ها، که از مشتقات ویتامین A هستند، رشد کلاژن را تحریک و جایگزین شدن سلول‌های پوستی مرده با سلول‌های جدید را متعادل می‌کنند. رتینوئیدها به لایه‌برداری سلول‌های پوستی پیرتر و ظاهر شدن سلول‌های پوستی جدید و تازه روی سطح پوست کمک می‌کنند. این ترکیبات همچنین لایه‌ فوقانی سلول‌ها را صاف و تعداد آن‌ها را کاهش می‌دهند. نور از سطح صاف پوست، بهتر منعکس می‌شود و درخشش طبیعی‌تری به پوست‌تان می‌دهد. در ابتدا توصیه می‌شود محصولات حاوی رتینوئید را دو شب در هفته استفاده کنید. سپس به تدریج و با عادت کردن پوست به آن، تعداد دفعات استفاده را افزایش دهید.

به فکر درمان‌های تخصصی‌تر در مطب پزشک باشید

با انجام اقدامات ذکرشده در بالا، به رفع تیرگی پوست و روشن شدن پوست خود کمک کنید. اما انجام برخی فرایندها را باید به عهده‌ متخصصان پوست بگذارید؛ چرا که آن‌ها تخصص این کار را دارند:

  • فرایند‌هایی همچون فتوفیشال IPL: پالس شدید نور یا IPL نوعی درمان با لیزر غیر تخریبی (non-ablative) یا فرکشنال است. درمان IPL همچنین با نام فوتوفیشیال نیز شناخته می‌شود و باعث تحریک تولید کلاژن در لایه درم پوست می‌شود. این شیوه معمولاً به چندین جلسه درمان نیاز دارد و در آن پرتوهای شدید نوری به پوست تابانده می‌شوند؛ این روش ظاهر لک‌های قهوه‌ای را به حداقل رسانده، رنگ پوست را یکنواخت می‌کند و بازتاب نور به پوست را بهبود می‌بخشد. برای به دست آوردن بهترین نتایج، توصیه می‌شود روش‌های درمانی که به تازگی و شادابی شدن پوست‌ کمک می‌کنند را یک بار در سال انجام دهید.

  • لیزرهای فراکسل FRAXEL LASERS: یکی دیگر از روش‌های درمانی است که می‌توانید با مراجعه به متخصص پوست آن را انجام دهید؛ این نوع لیزر که به لایه های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و روی تغییر شکل کلاژن موثر است تا سلول‌های پوستی تازه روی لایه‌ فوقانی قرار بگیرند. این روش درمانی علاوه بر کاهش خطوط ظریف،‌ پوست را نرم‌تر و رنگدانه‌های پوستی را یکنواخت‌تر می‌کند. در واقع این کار، می‌تواند پوست شما را درخشان‌تر کند.

استفاده روزانه از ضدآفتاب

روش آخر برای درخشان کردن پوست کدر، استفاده‌ روزانه از کرم ضد آفتاب است. این موضوع به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌ فرابنفش خورشید (از جمله اختلال در رنگدانه‌ها یا دیس‌پیگمنتیشن)، لک‌های پیری و زبر و کدر شدن بافت پوست کمک می‌کند.

انواع لایه برداری پوست

  • لایه ‌برداری مکانیکی/فیزیکی: در لایه‌برداری مکانیکی از برس، اسفنج، دستکش لایه‌بردار یا اسکراب استفاده می‌شود.

  • لایه ‌برداری شیمیایی: در این نوع لایه‌ برداری از آلفا هیدروکسی اسیدها مانند گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید، تارتاریک اسید و سیتریک اسید، یا بتا هیدروکسی اسیدها مانند سالیسیلیک اسید استفاده می‌شود. بعد از انجام لایه ‌برداری، بلافاصله مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت در پوست‌تان حبس شده و از سلول‌های پوستی تازه ظاهرشده محافظت شود.

سخن پایانی

بنابراین پوست ما می‌تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله کم‌آبی، سبک زندگی اشتباه یا انتخاب آسان‌ترین و ارزان‌ترین روتین‌های مراقبت از پوست، کدر شود. خوشبختانه با انجام برخی اقدامات ساده می‌توانید درخشندگی طبیعی پوست‌تان را افزایش دهید. لایه‌برداری پوست، مرطوب کردن آن دو بار در روز، استفاده از سرم آبرسان و ماسک صورت و مصرف محصولات حاوی رتینوئید، می‌تواند پوست کدر و تیره‌ را سالم‌تر و درخشان‌تر کند. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (502 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (296 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (157 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (114 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (90 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (57 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پران حسن یزدانی، قهرمان کشتی ایران/ این ماشین نیست هواپیماست+ویدیو (54 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (52 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (47 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و هوش‌پران محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (46 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (45 نظر) خلاقیت و هوش بالای نصاب در وصل کردن سینک ظرفشویی حماسه ساز شد +عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 (35 نظر) کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس (32 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
غوغای صدای بهشتی و اجرای عاشقانه بی‌نظیر امیرحسین مدرس با آهنگ شجریان/ غلام نرگس مست تو تاجدارانند😍+ویدیو مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس نگاهی به خانه لوکس و باکلاس ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها با چیدمان شیک و منحصر به فرد+عکس کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس شام مفصل و سفره غذای رنگی خواهر ساره بیات برای خانواده پر جمعیت رضا قوچان نژاد/ چه ضیافتی برای خانواده شوهر به پا کرده فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم حضور جالب خانم معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس/ این لحظه تا ابد برای دانش آموزاش خاطره شد+عکس (تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن/ با این ویوی جذاب غذا چه میچسبه! (ویدئو) شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد (تصاویر) تغییر چهره حیرت انگیز فرزانه سریال "بزنگاه" بعد 16 سال/ کلا یه نفر دیگه شده که! شباهت متحیرکننده و خارق‌العاده آنجلینا جولی و دخترش! (فیلم) آشنایی با یاقوت ارغوانی میلیون دلاری از اعماق تاریخ / سنگ آمتیست 26 تنی ژستهای بی ملاحظه ی زنان حرمسرا همگان گرفتن عکس در حضور ناصرالدین شاه قاجار سوژه کاربران مجازی شد برند خاص و شوکه کننده کیف آرایشی ناصرالدین شاه/ باورت میشه ناصرالدین شاه کیف آرایشی داشته؟ (فیلم) در پشت آبشار نیاگارا چه چیزی پنهان شده؟ / اسرار پشت پنهان آبشار نیاگارا چیست؟! نگاهی به ماشین‌های لوکس و هوش‌پران علی دایی، ثروتمندترین فوتبالیست ایران+عکس/ از لندکروز و پورشه تا بی ام وی😍 ارزانترین خانه در دبی | معرفی 10 گزینه مخصوص ایرانیان (عکس) ماشینهای شیک و مدرن یکتا ناصر و منوچهر هادی/ زوج پرحاشیه و جنجالی اینروزهای سینمای ایران مزیت های استفاده از چراغ های خیابانی در نورپردازی شهری تولد باورنکردنی یک حیوان بامزه به سفیدی برف و 6 گوش صورتی در دریا/ چقدر این موجود ناز و گوگولیه+عکس شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! 3روش معجزه آسا برای برق انداختن زیورآلات طلا واکنش بانمک احسان علیخانی با یک سلفی زورکی و یوهویی به عکس فتوشاپ شده ای که از او در فضای مجازی منتشر شده نگاهی به ماشین‌های لاکچری و هوش پران امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی +عکس/ اینا ماشین نیست هواپیماست! مدل مانتو خاص و جذاب گلوریا هاردی، بازیگر سریال کیمیا/ نگاهی به طراحی مانتو همسر فرانسوی ساعد سهیلی+عکس
تیتر امروز   
کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس آیا رهبر معظم انقلاب موبایل دارند؟ دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو+فیلم رئیس‌جمهور وارد سمنان شد زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟ پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟