دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

با جنین خود چگونه حرف بزنیم؟ 

سه شنبه، 29 مهر 1399
گوش دادن به موسیقی، شعر خواندن، خواندن داستان و هر روشی که برای حرف زدن با جنین خود انتخاب می‌کنید، در حین آن شکم خود را ماساژ دهید. اگر صحبت کردن شما با جنین همراه با ماساژ دادن باشد می‌تواند باعث آرامش او شده و این مهم در آینده بر روی مهارت‌های یادگیری او نیز تأثیر قابل توجهی را می‌گذارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بارداری شروع لحظات عاشقانه مادر و فرزندی می باشد که هفته های اول آن کمی خسته کننده و استرس زاست و نمی توان رشد نوزاد را احساس کرد اما همان طور که بارداری شما پیش می رود و شکم تان بزرگ می شود، احساس نزدیکی مادر و فرزند نیز افزایش پیدا می کند.

برای اینکه خودتان را برای این زندگی جدید آماده کنید ، باید زمانی را با کودک متولد نشده تان صحبت کنید و در این قسمت از بخش بارداری راهکارهایی را برای شما آورده ایم که کمک می کند ارتباطی با این فرد کوچک برقرار کنید.

روش های برقراری ارتباط و حرف زدن با جنین

1. حرف زدن مداوم

شاید از نظر خودتان و یا اطرافیان صحبت کردن با جنین کار خنده داری به نظر برسد ولی برای اینکه بتوانید بهترین سطح ارتباطی را با فرزند خود برقرار کنید باید در مورد اتفاقات روزانه خود با او گفت وگویی داشته باشید. از رفتن به فروشگاه، صحبت کردن با یک دوست، لذت بردن از فیلمی که اخیراً دیده اید و... می تواند برای جنین شما لذت بخش باشد. در واقع او از شنیدن آوای صدا شما لذت می برد و آرام می شود.

در این زمینه زیاده روی نکنید. سعی کنید گاهی سکوت را به عنوان راهی برای صحبت کردن با جنین خود به کار ببرید. فرزند شما همانطور که عاشق آوای صدای شماست، گاهی هم به سکوت و آرامش نیاز دارد. در واقع صداهای درونی شما مانند تپش قلب می تواند آرامش خاصی را به جنین شما منتقل کند.

تعریف قصه

برای برخی از مادران صحبت کردن با جنین کار سختی است به همین دلیل نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید. می توانید برای جنین خود کتاب داستان بخوانید. کتاب داستان هایی که انتخاب می کنید باید شادی آور باشد، چون جنین این موضوع را از لحن و آوای صدای شما درک می کند.

پخش موسیقی از راه های حرف زدن با جنین

موسیقی یکی از روش های صحبت کردن با جنین است. شما مجبور نیستید که خود را محدود به حرف زدن کنید، گاهی شرایط مادر در وضعیت روحی خوبی نیست و برای اینکه بتواند ارتباط خود را با جنین بهبود ببخشد، باید از روش های دیگری استفاده کند. موسیقی یکی از آن ها است. بسته به علاقه خود و البته با توجه به وضعیتی که دارید باید از موسیقی های ملایم با لحن آرام استفاده کنید. یادتان باشد میزان صدای موسیقی خود را در حد پایینی نگه دارید چون اگر صدای آهنگ شما زیاد باشد ممکن است جنین را بترساند.

همیشه از یک موسیقی تکراری استفاده نکنید و مجموعه مختلفی از آهنگ ها را در سبک های مختلف گوش دهید. این مهم روی توانایی یادگیری و مهارت های آینده او تأثیر مثبت می گذارد.

شعر خواندن از راه های حرف زدن با جنین

برای جنین خود شعر بخوانید. می توانید به دیوان حافظ سری بزنید و برای جنین تان اشعاری نفیس و زیبایی را بخوانید. سعی کنید هر شعری که انتخاب کرده و آن را می خوانید با ریتم باشد و کمی آن را به آواز خواندن نیز نزدیک کنید. این مهم برای ارتقای توانایی های یادگیری فرزند شما مؤثر خواهد بود.

ماساژ شکم

گوش دادن به موسیقی، شعر خواندن، خواندن داستان و هر روشی که برای حرف زدن با جنین خود انتخاب می کنید، در حین آن شکم خود را ماساژ دهید. اگر صحبت کردن شما با جنین همراه با ماساژ دادن باشد می تواند باعث آرامش او شده و این مهم در آینده بر روی مهارت های یادگیری او نیز تأثیر قابل توجهی را می گذارد.

نکات مهم در حرف زدن با جنین

  • هنگام برخاستن از خواب با جنین خود سلام و احوال پرسی کنید.
  • مکالمات خیالی با جنین را فراموش نکنید که این مهم روی وابستگی شما به جنین تأثیر مثبت می گذارد.
  • در حین حرف زدن، استرس و عصبانیت را از خود دور کنید چرا که روی جنین تأثیر منفی می گذارد.
  • از سیگار کشیدن و خوردن الکل در این دوران خودداری کنید چرا که ضمن آسیب به خود و جنین نمی توانید با او حرف بزنید، چون هر دو آشفته هستید.
  • اگر فرزندان دیگری هم دارید آن ها را تشویق کنید تا با جنین حرف بزنند. با اینکار وقتی نوزاد متولد شد دیگران می توانند با او ارتباط خوبی برقرار کنند.
  • در حین حرف زدن با جنین افکار مثبتی داشته باشید، چون هر فکری که می کنید روی جنین تأثیر می گذارد.

چرا باید با جنین حرف زد؟

این کار فواید زیادی دارد که اهمیت انجام آن را دو چندان می کند. در ادامه به بررسی فواید آن خواهیم پرداخت.

_ حرف زدن با جنین باعث می شود حس شنوایی او تقویت شود.

_ حرف زدن با جنین می تواند مهارت های تکلم او را بهبود ببخشد.

_ وقتی با جنین حرف می زنید در او احساس آرامش و امنیت را ایجاد می کنید.

_ صحبت کردن با جنین مغز او را تحریک به یادگیری می کند.

_ صحبت با جنین می تواند استرس و اضطراب را از شما و پدر خانواده دور سازد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل اکسپت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب