بررسی مشخصات فنی خودروی لکسوس ES

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بررسی مشخصات فنی خودروی لکسوس ES
لکسوس ES از نقاط قوتی همچون کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، دوام فنی مطلوب، امکانات رفاهی مناسب و عملکرد رضایت‌بخش سیستم تعلیق سود می‌برد. از طرف دیگر چالاکی و مصرف سوخت آن در قیاس با برخی مدل‌های آلمانی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، لکسوس ES یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1989 میلادی معرفی شد و در حال حاضر در ششمین نسل خود به تولید می رسد. این خودرو از نسل پنجم در ایران حضور پیدا کرد و نسل ششم آن هم وارد بازار کشورمان شد.

در اینجا در مورد نسل ششم لکسوس ES صحبت می کنیم که در سال 2012 معرفی شد و در سال 2015 یک فیس لیفت را تجربه کرد. لکسوس ES در مدل اولیه در سال 2013 وارد ایران شد ولی برخلاف گذشته که موتورهای 6 سیلندر آن در دسترس خریداران ایرانی قرار می گرفت، این مدل تنها در مدل ES250 وارد شد و خبری از مدل 6 سیلندر نبود.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس ES

طراحی ظاهری جذاب لکسوس ES

محصولات کمپانی لکسوس همواره سعی در ارائه نوعی پرستیژ ظاهری خاص و شخصیتی والاتر از سایر خودروهای رقیب دارند تا بدین وسیله بتوانند مشتریان متمول و سخت پسند را به سوی خود جلب کنند. لکسوس ES نیز از همان ابتدا خود را به عنوان تافته ای جدا بافته در کلاس سدان های لوکس متوسط به بازار معرفی کرد. چراغ های جلو در اندازه بزرگ و زوایای تیز طراحی شده اند تا نگاه نافذ این خودرو را به دل های عاشقان اتومبیل های لوکس رسوخ دهند.

بدنه کشیده و عضلانی لکسوس ای اس نوعی ابهت و جلال خاص را به نمایش می گذارد؛ به ویژه هنگامی که از نزدیک با لکسوس ES ملاقات می کنیم، به خوبی متوجه هیبت و جبروت دلنواز این سدان ژاپنی خواهید شد. نسل ششم لکسوس ES نیز تقریبا همان سبک و سیاق کلی طراحی نسل پنجم را ادامه داده با این تفاوت که طراحی چراغ ها کمی کشیده تر شده و از یک جلوپنجره دوکی شکل که امروزه به نماد اصلی محصولات لکسوس تبدیل شده، در این خودرو بهره گرفته شده است. انتهای فریم پنجره ها در حوالی ستون C نیز در قیاس با نسل پنجم کمی به سمت بالا متمایل شده است. طرح چراغ های عقب به همراه حالت کلی نمای پشت لکسوس ES250 2015 نیز تا حدودی شما را به یاد تویوتا کمری ۲۰۱۶ خواهد انداخت. شمایل ساده اما حجیم سپر به همراه دیفیوزر جذاب و سراگزوزهای کروم رنگ برآمده از آن هم جلوه مطلوبی را به نمای عقب لکسوس ESنسل ششم بخشیده است.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس ES

کابین نه چندان زیبای نسل پنجم در برابر طراحی داخلی متفاوت نسل ششم

بر خلاف طراحی بدنه نسل پنجم و ششم لکسوس ES که به طور کلی مشابه یکدیگر به نظر می رسند، فضای داخلی کابین این دو نسل از لکسوس ای اس کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و سبک طراحی آنها ۱۸۰ درجه با یکدیگر تفاوت دارد. درون کابین لکسوس ای اس ۲۵۰ نسل پنجم با محیط لوکس و باکیفیت مواجه خواهید شد که صرفاً می تواند رضایت مشتریان مسن تر را از لحاظ ظاهری کسب کند و برای جوانان امروزی جذابیت بصری خاصی ندارد. به خصوص طراحی قسمت میانی داشبورد با آن حالت شبه بیضی در چشم مشتریان جوان خیلی خوشایند جلوه نمی کند.

از طرف دیگر درون کابین لکسوس ES250 نسل ششم با محیطی نسبتا مدرن و منحصر به فرد مواجه هستید که مشابه آن را می توان تنها در محصولات جدیدتر لکسوس نظیر کراس اوور لکسوس NX200 مشاهده کرد. این سبک طراحی نیز گرچه نوین و آینده نگرانه جلوه می کند، اما شاید نتواند سلیقه تمامی مشتریان به ویژه افراد کلاسیک پسند را با خود همراه سازد. به هر حال ویژگی مشترک کابین این خودروها، کیفیت بالای متریال به کار رفته در ساخت آن ها، صندلی های راحت، کابین جادار به خصوص در ردیف عقب و امکانات رفاهی مطلوب است که تمامی این موارد جزو شاخصه های مشترک اکثر محصولات لکسوس به شمار می روند.

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس ES

تجهیزات رفاهی ایمنی لکسوس ES

مهمترین آپشن ها و امکانات لکسوس ES350 به عنوان نسخه فول آپشن شامل موارد زیر می شود: کروز کنترل تطبیق پذیر، سامانه های کنترل کشش و پایداری، حالات رانندگی اکو نرمال و اسپرت، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، سیستم های ایمنی هشدار تصادف از جلو – تغییر مسیر و هشدار نقطه کور، ABS وEBD ، ترمز اضطراری، دیلایت و اتولایت، نوربالای اتوماتیک، چراغ های مه شکن، چراغ چرخشی در سر پیچ، فرمان چرمی حساس به سرعت، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۵ اسپیکر و چنجر شش تایی، نمایشگر هشت اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث و USB، نمایشگر ۳.۵ اینچی کیلومتر شمار، ۱۰ عدد کیسه هوا شامل ایربگ راننده و سرنشین به همراه کیسه هوای زانویی و پرده ای و جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، استارت دکمه ای و کیلس، تهویه اتوماتیک دو یا سه گانه، کنترل کیفیت هوا، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات ۱۰ حرکته برقی + تنظیم گودی کمر به علاوه حافظه، کنسول دیجیتالی تاشونده صندلی عقب، گرمکن و سردکن صندلی ها، روکش صندلی چرمی، صندوق برقی، تریم چوبی، ساعت آنالوگ داشبورد، آینه های جانبی برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، پرده برقی عقب.

پیشرانه و مشخصات فنی لکسوس ES

همانطور که اشاره شد لکسوس ES در قالب دو مدل ۲۵۰ و ۳۵۰ به بازار ایران وارد شده است. مدل Lexus ES250 یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲.۵ لیتر را در نیمه جلوی خود جای داده است. این موتور تنفس طبیعی حدود ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که توسط یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به سوی محور جلو ارسال می شود. این سدان ۱۶۱۰ کیلوگرمی ظرف مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و در این بین ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط سوخت مصرف می کند. از طرف دیگر مدل لکسوس es350 مجهز به موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قادر است ۲۶۸ اسب بخار را با ۳۳۶ نیوتن متر گشتاور در هم آمیزد و شتاب صفر تا صد ۷.۳ ثانیه برای مالک خود به ارمغان بیاورد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت آن ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می شود.

مزایا و معایب لکسوس ES

لکسوس ES از نقاط قوتی همچون کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، دوام فنی مطلوب، امکانات رفاهی مناسب و عملکرد رضایت بخش سیستم تعلیق سود می برد. از طرف دیگر چالاکی و مصرف سوخت آن در قیاس با برخی مدل های آلمانی ضعیف تر به نظر می رسد.

بررسی بازار خرید و فروش لکسوس ES در ایران

محصولات لکسوس در ایران همواره مورد توجه قرار داشته و جزو محبوب ترین خودروهای لوکس بازار به شما رفته اند؛ با این حال به دلیل عرضه نسبتا محدودتر لکسوس ای اس و همچنین چالاکی ضعیف تر ان باید گفت که محصولات آلمانی نظیر ب ام و سری ۵ از لحاظ فروش در سطح بالاتری نسبت به این خودرو قرار داشته و آن را به رتبه های پایین تر جدول فروش سوق داده اند. با این تفاسیر می توان وضعیت فروش لکسوس ES در بازار ایران را در سطوح متوسط رو به پایین ارزیابی کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان