دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

بازارها و مراکز خرید مسکو پایتخت روسیه 

پنجشنبه، 30 خرداد 1398
مسکو از مقاصد گردشگری پر رفت و آمد دنیا است که مراکز خرید مدرن و بسیار جذابی دارد. در این مقاله سعی شده تا بهترین مراکز خرید براساس برندها، فاصله از مرکز شهر، میزان دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی معرفی شوند.

متروپلیس (Metropolis)

وقتی نام متروپلیس به میان آورده می شود صفت شیک، مدرن و جذاب را در ذهن تداعی می کند. از جمله ویژگی های این مرکز خرید دسترسی راحت به ایستگاه مترو، مساحت زیاد مجموعه، وجود برندهای معروف مانند زارا، تامی هیلفیگر (Tommy Hillfiger) اسپیریت (Esprit)، منگو (Mango)، لویس (Levi’s) و غیره است. علاوه بر این مغازه های بزرگ مغازه های کوچکی چون اچ اند ام (H&M)، نیولوک (Newlook)، و ریور آیلند (River Island) وجود دارند که این مجموعه را کامل می کنند. از دیگر نکات مثبت متروپلیس وجود یک هایپرمارکت است که اراد می توانند انواع لوازم و خوراکی های مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تهیه کنند.

در کنار مغازه ها و بوتیک ها، رستوران های معروف و محبوبی چون تی. جی. آی فرایدیز (TGI Fridays)، سوشی پلنت (Sushi Planet)، و فست فود های زنجیره مانند مک دونالد، کی. اف. سی، برگر کینگ و غیره وجود دارند. این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز خرید در مسکو جدیدتر، وبرای جوانان جذاب تر است.

از طریق متروی گرین لاین یا Voikovskaya می توانید به متروپلیس بروید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

ماننایا پلوشاد (Manezhnaya Ploshad)

تنها دلیلی که این مرکز خرید را به عنوان دومین مرکز خرید معرفی کردیم موقعیت آن است. ماننتا درست در مرکز مسکو، کنار میدان سرخ مسکو، قرار دارد. در این میدان کاخ کرملین و کلیسای سنت باستیل قرار دارد پس علاوه بر خرید یک پیاده روی جذاب خواهید داشت. نکته منفی این مرکز خرید اسن است که نمی توانید مواد غذایی مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنید. اما اگر مجبور به تهیه خوراکی شدید یک سوپرمارکت در این خیابان وجود دارد. این مرکز خرید سه طبقه دارای معماری جالب و برندهای معروف داخلی و خارجی بوده و جایی بسیار مناسب برای جوانان و گردشگران خارجی است. بیش تر مغازه دارها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

مرکز خرید اوروپسکی (Evropeisky)

مرکز خرید اوروپسکی یکی از بهترین مراکز برای گشتن و دیدن ویترین ها است. نزدیک بودن مجموعه به ایستگاه مترو و مرکز شهر یکی از ویژگی های مثبت آن است. می توانید برندهای معتبر داخلی و خارجی و بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را از این مجموعه شیک تهیه کنید. یک هایپرمارکت در طبقه اول وجود دارد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

اوچان (Auchan)

اوچان یک هایپرمارکت بسیار بزرگ است که بیش تر اهالی مسکو مواد غذایی مورد نیاز خود را از این مکان تهیه می کنند. یکی از دلایل پر رفت و آمد بودن این مرکز خرید قیمت بسیار پایین اجناس است. لوازم خانگی، لوازم ورزشی، لوازم باغبانی، و هر آنچه را که نیازداشته باشید در این مکان پیدا می کنید. پس در یک کلام می توان گفت این مجموعه بزرگ بهشتی از تمام وسایلی است که به فکرتان می رسد.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب.

گوم (Gum) یا فروشگاه های زنجیره ای اصلی

فروشگاه زنجیره ای گام بخش وسیعی از شرق میدان سرخ را تشکیل می دهد. این مجموعه قدیمی نمای یک قصر سلطنتی را دارد و سبک معماری قرن ۱۹ را به نمایش می گذارد. طبقات این مرکز خرید سه طبقه به وسیله پل به یکدیگر متصل می شوند. علاوه بر طراحی شیک این مرکز خرید دارای برندهای معروف دنیا، اوت لت ها، فعالیت های فرهنگی جذاب، رستوران ها و کافه ها است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

مرکز خرید آویاپارک (Aviapark)

آویاپارک، مرکز خریدی تازه تاسیس واقع در قسمت شمال مسکو است که بزرگ ترین مرکز خرید در کشور و دنیا به شمار می رود. این فروشگاه زنجیره ای دارای ۸۰ رستوران، ۲۰ سینما، ۳۱ مرکز سرگرمی و صدها مغازه مختلف است. یک آکواریوم بزرگ، طراحی فوق العاده زیبای مرکز خرید، اجناس عالی همگی دست به دست هم داده اند تا یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید دنیا را بسازند.با این که ممکن است برخی از اجناس برای قشر متوسط جامعه گران باشد اما همچنان بهترین مکان برای سپری کردن اوقاتی خوش همراه با دوستان است.

فروشگاه زنجیره ای تی. اس. یو. ام (TSUM)

فروشگاه زنجیره ای TSUM واقع در خیابان پتروفکا، نزدیک میدان سرخ، تئاتر بولشوی، موزه تاریخ و دیگر جاذبه های گردشگری مسکو قرار دارد. این مرکز خرید مانند دیگر فروشگاه های سلطنتی دیگر مسکو به خاطر داشتن هزار برند معروف پوشاک، کفش، بدلیجات و لوازم آرایشی در بین بسیاری از مردم محبوب و جذاب است. علاوه بر این که این فروشگاه این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا پول خود را به بهترین و زیرکانه ترین شکل خرج کنید، بلکه یک طراحی کلاسیک روسی و فضایی بسیار آرام را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

مرکز خرید اوکاتنی راید (Okhotny Ryad)

مرک خرید اوکانتی یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین مراکز خرید در مسکو است. این فروشگاه علاوه بر عرضه تعداد بی شماری برندهای معروف پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره این فرصت را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا یک روز زیبا و آرام را در یکی از رستوران ها یا کافه های اوکاتنی سپری کنند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

خیابان آربات (Arbat Street)

خیابان آربات واقع در مرکز مسکو یکی از معروف ترین خیابان های شهر است که درواقع به خاطر قدمتی که دارد یکی از جنبه های هویت مسکو به شمار می رود. از سوغاتی های ارزان قیمت گرفته تا مغازه های شیک با برندهای معروف، و هرآنچه را بخواهید در این خیابان پیدا می کنید.

ساعت کار: مغازه های این خیابان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ یا ۱۰ شب مشغول کار هستند. برخی مغازه دار ها زودتر می آیند و دیرتر از بقیه هم تعطیل می کنند.

مرکز خرید ایزمیالوو (Izmailovo)

فروشگاه ایزمیالوو دقیقا در کنار ایستگاه مترو پارتیزانسکایا (Partizanskaya) قرار دارد و حتما در لیست مراکز خرید اهالی مسکو برای خرید کالاهای جذاب و به روز است. در این مرکز خرید کالاهای آنتیک و عجیب، نقاشی ، تمثال ، وسایل دست ساز، کتاب ، سکه ، پوشاک، کیف، اسباب خانه، و بسیاری چیزهای عجیب و غریب دیگر را می توانید خریداری کنید. اگر در ساعت های مشخص که خود پیشنهاد می کنند به ایزمیالوو بروید حتما آنچه را که مد نظرتان است را با قیمت بسیار مناسب پیدا می کنید.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر، البته برخی مغازه دارها دیرتر می آیند و زودتر هم می روند. بهترین موقع خرید آخر هفته ها است. برای خرید کالاهای خوب و مناسب بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر در فروشگاه باشید.

ساعت کار مغازه های آنتیک و هنر: شنبه و یک شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر. برای خرید مناسب و عالی بین ساعت ۱۰ تا ۳ در فروشگاه حاضر باشید.

فروشگاه های هنری

دو فروشگاه هنری نزدیک ایستگاه مترو Oktyabrksaya وجود دارد که یکی واقع در Moskva River Embankment و دیگری بین گوکی پارک و خانه هنرمندان قرار دارد. در هر دوی این مغازه ها که معمولا در هفت روز هفته باز هستند کالاهای هنری محلی و خاصی را پیدا می کنید که برای افرادی که به دنبال یک یادگاری منحصربه فرد از مسکو هستند کاملا مناسب است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ یا ۷ عصر. در تابستان هر دو مغازه ساعت بیش تری را پذیرای مشتریان هستند.

پتروسکی (Petrovsky):

این پاساژ بزرگ نیز در شهر مسکو قرار دارد و تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۰۶ بر می گردد. پتروسکی یکی از پاساژهایی است که گران ترین کالاهای دنیا در زمینه پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم آرایش را به فروش می رساند. این مکان نیز در نزدیکی میدان سرخ قرار گرفته و می توانید از گردش در این میدان لذت ببرید.

افی مال (AfiMall):

این مرکز خرید از مرکز شهر مسکو تا حدی دور است. افی مال نسبت به مجموعه های دیگر خلوت تر است و محیط آرام تری دارد. این مجموعه دارای ۴۰۰ فروشگاه، ۵۰ رستوران و سینما است. با رفتن به این مکان زیبا و هیجان انگیز، می توانید خاطره خوش و به یادماندنی ثبت کنید.

مانژنایا پلوشاد (Manezhnaya Ploshad):

مانژنایا پلوشاد یکی دیگر از مراکز خرید مسکو است که در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است. این پاساژ نیز در نزدیکی میدان سرخ قرار دارد و می توانید بعد از دید و بازدید از این مکان به خرید بپردازید. فقط به یاد داشته باشید که این مکان رستوران نداشته و بیشتر مخصوص خرید است.

گوستینی دی وور (Gostiny Dvor):

یکی از مراکز خرید روسیه که در شهر سن پترزبورگ واقع شده است، گوستینی دیوور است. این مجموعه ساختمانی دو طبقه با نمایی زیبا و شگفت انگیز است که بهترین و معتبرترین برندها در زمینه پوشاک، کیف و کفش و … را ارائه می دهد. یکی از بارزترین ویژگی های این مکان، وجود بوتیک های ارزان قیمتی است که به راحتی می توانید هدایا و یادگاری های دوستان و آشنایان خود را تهیه کنید. اگر به سن پترزبورگ می روید به بازارچه قدیمی سن پترزبورگ، مرکز خرید گالریا، ناوسکی و اوت لت سر بزنید.

کولتسو (Kol’tso):

یکی از زیباترین مراکز خرید کشور روسیه که در شهر کازان ساخته شده است. نمای بیرونی این مرکز خرید، خیره کننده و هیجان انگیز است و توریست های زیادی را به سمت خود کشانده است. این مکان از بوتیک و رستوران های معتبر و مشهور تشکیل شده که برای گشت و گذار مکانی مناسب خواهد بود. اگر به کازان سفر کردید، می توانید از مراکز خرید مگا، مگا کازان، مونایاسمی، پارک هاوس سیرت یستی و تی اس یو ام هم دیدن کنید.

مورمال (MoreMall)

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین مراکز خرید شهر سوچی که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، مورمال است. این مجموعه بزرگ برای کسانی که دوست دارند در آرامش خرید کنند، بهترین گزینه است. این مرکز خرید متشکل از کالاهای مقرون به صرفه، رستوران و کافه است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!