بهترین ماسک برای جوش های سر سیاه

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین ماسک برای جوش های سر سیاه
جوش های سر سیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند. این جوش های کوچک پوستی، به ویژه در منطقه T صورت انسان (پیشانی، بینی، و چانه) پدیدار می شوند. خوشبختانه روش های طبیعی بسیاری برای مقابله با جوش های سر سیاه در دسترس هستند، بدون این که به پوست آسیبی برسد و یا نیاز به درمان های پر هزینه باشد.

جوش های سر سیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند. این جوش های کوچک پوستی، به ویژه در منطقه T صورت انسان (پیشانی، بینی، و چانه) پدیدار می شوند. خوشبختانه روش های طبیعی بسیاری برای مقابله با جوش های سر سیاه در دسترس هستند، بدون این که به پوست آسیبی برسد و یا نیاز به درمان های پر هزینه باشد. جوش های سر سیاه زمانی شکل می گیرند که منافذ پوست به واسطه تولید چربی بیش از اندازه، ذرات موجود در هوا و سلول های مرده ی پوست مسدود شوند. هنگامی که منافذ پوست مسدود شوند، چربی طبیعی پوست نمی تواند به سطح آن جاری شود و با گذشت زمان سخت تر شده و به واسطه قرار گرفتن در معرض اکسیژن هوا به رنگ سیاه در می آید.اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب یک تونر طبیعی عالی برای مبارزه با جوش های سر سیاه صورت و بینی است. سرکه سیبی که در فروشگاه ها یافت می شود غلظت بسیار زیادی دارد و برای همین باید آن را با آب مخلوط کنید تا خاصیت اسیدی آن کمتر شود. این ترکیب یک تونر موثر برای از بین بردن جوش های سر سیاه صورت و بینی خواهد بود.

جوش های سرسیاه روی لب ها

اگر جوش های سرسیاه روی مناطق دور دهان و لب ها بروز می کند ممکن است به مشکلات گوارشی، معده درد و بیماری سلیاک مربوط باشد. اگر فست فود زیادی مصرف می گنید فورا این کار را ترک کنید و یا مصرف تان را به حداقل برسانید. علاوه بر این حتما مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی روزمره تان بکنید.

جوش های سرسیاه روی چانه

جوش های سرسیاه روی چانه به مشکلات تخمدان و به طور روشن تر به مشکلات دستگاه تولید مثل مربوط می شود. دلیل دیگر آن نیز می تواند به اختلالات هورمونی مربوط شود. برای ارزیابی اهمیت مشکل باید به میزان و همچنین شدت بروز جوش های سرسیاه دقت کنید. بهتر است ابتدا به پزشک زنان مراجعه کنید تا مشکل تان از درون بررسی شود. استفاده از کرم هایی که به خشک شدن جوش های سرسیاه کمک می کنند نیز کمک کننده است.

ماسک ژلاتین و شیر برای درمان جوش

هنگامی که این ماسک خشک شود، مانند یک لایه محافظ برای پوست شما خواهد بود بعد، هنگامی که آن را برمیدارید، بعضی از جوش ها را نیز از بین می برد.

مواد تشکیل دهنده:

- 1 قاشق غذاخوری شیر (15 میلی لیتر)

- 1 قاشق غذاخوری از ژلاتین بدون چربی (10 گرم)

آماده سازی :

ابتدا پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته، سپس شیر را اضافه کنید و هر دو مواد را خوب مخلوط کنید.در مایکروویو، به مدت 10 ثانیه حرارت دهی کنید، صورت خود را بشویید و ماسک (مراقب باشید که خیلی زیاد نیست)، را با استفاده از یک قلم مو یا پنبه، بر صورت خود بپوشانید.بیشتر، در ناحیه هایی با جوش های سرسیاه قرار دهید، 15 دقیقه صبر کنید و با دقت آن را با دست خود بردارید.با آب سرد، به طوری که منافذ منقبض و بسته شوند،شستشو دهید.

ماسک خاک رس برای زیبایی پوست

شما می توانید این محصول را در فروشگاه های طبیعی پیدا کنید و برای درمان های زیبایی نیز بسیار موثر است.

عناصر:

- 1 قاشق غذاخوری از خاک رس (20 گرم)

- 1 قاشق غذا خوری آب یا سرکه سیب (15 میلی لیتر)

آماده سازی؛

خاک رس بنتونیت را با مایع مخلوط کنید.با استفاده از حرکات دایره ای آن را بر روی چهره که از قبل شستشو دادید، پخش کنید.15 دقیقه (یا تا زمانی که خشک شود)، منتظر بمانید.سپس با آب گرم و یک پارچه شستشو دهید.

ماسک آناناس و عسل برای درمان جوش ها

آناناس نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه، همچنین دارای عناصر و خواص لازم برای کرم های خانگی و ماسک های ما است ؛ این میوه، پوست شما را آبرسانی و چربی زدایی می کند در عین حال، عسل به عنوان یک عصاره پاکسازی کننده و همچنین عامل ضد التهابی و ضد باکتری کار می کند.

مواد لازم :

- 1 پیمانه آب آناناس طبیعی (250 میلی لیتر)

- 2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)

آماده سازی:

اگر آب آناناس نداشته باشید، می توانید چند تکه ی آناناس را ریز ریز کنید.با عسل مخلوط کنید، تا یک خمیر شفاف با بافت تا حدودی همگن ایجاد کنید.آن را در مناطقی که در آن جوش سرسیاه دارید، (و قبلا شسته شده) پخش کنید.20 دقیقه منتظر مانده و سپس با یک پارچه گرم و مرطوب بشوید.

ماسک سفیده ی تخم مرغ برای رفع جوش سر سیاه

تخم مرغ ها ،دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند و به همین دلیل آنها در بسیاری از درمان های زیبایی استفاده می شود.در این مورد، سفید تخم مرغ، می تواند به جوش های سرسیاه کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:

- 2 عدد سفیده تخم مرغ

آماده سازی:

سفیدی تخم مرغ را به آرامی (با دست یا با همزن برقی)هم بزنید.حوله کاغذی آشپزخانه را برش داده و آن برش ها را در سطح منطقه ای که می خواهید برای درمان (به عنوان مثال، بینی خود) قرار دهید.با استفاده از یک قلم مو، کمی از سفیدی تخم مرغ را بردارید و آن را روی نوار برش خورده، قرار دهید.ایده، این است که برش به عنوان یک باند کار کند.اطمینان حاصل کنید که تخم مرغ خشک شده و سپس آن را پاک کنید.کاغذ را به آرامی بردارید ،هر چند بار که لازم باشد این عمل را تکرار کنید.

نمک دانه درشت و گوجه فرنگی برای درمان جوش

گوجه فرنگی، برای پوست شما بسیار مفید است، زیرا آنها دارای عناصر ضد التهابی هستند، آنها خاصیت پاکسازی و آبرسانی دارند ، در مورد نمک درشت، شایان ذکر است که آن به عنوان یک عنصر قدرتمند کار می کند.

مواد تشکیل دهنده:

- 2 قاشق غذا خوری پوره گوجه فرنگی خام و طبیعی

- 1 قاشق غذا خوری نمک درشت (12 گرم)

آماده سازی:

اگر پوره گوجه فرنگی نداشته باشید، می توانید یک گوجه فرنگی کوچک رنده کنید.سپس با نمک مخلوط کنید.با استفاده از حرکات دایره ای روی منطقه مورد نظر استعمال کنید.اجازه دهید 5 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک دارچین و عسل موثر در پاکسازی پوست

هر دو مواد تشکیل دهنده، می توانند به عنوان پاکسازی کننده بسیار موثر، کار کنند ما توصیه می کنیم که این ماسک را در شب استفاده کنید.

مواد لازم:

- 2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)

- 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین (10 گرم)

آماده سازی:

عسل را ،در یک کاسه قرار دهید و دارچین را اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید و هنگامی که یک خمیر همگن به دست آوردید، آن را بر روی پوست بینی و هر جای دیگر که دارای جوش سرسیاه است، استعمال کنید.بگذارید،تا این محلول 2 ساعت بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (378 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (269 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (130 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (118 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (49 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (30 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....