بهترین ماسک های گیاهی برای درمان پوست چرب 

  جمعه، 07 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین ماسک های گیاهی برای درمان پوست چرب 
پوست‌ها انواع مختلفی دارند: خشک، چرب، معمولی، مختلط و حساس. هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. شما به هیچ‌وجه نمی‌توانید نوع پوست‌تان را عوض کنید اما بدون شک می‌توانید با کمی جستجو و مطالعه، به بهترین نحو ممکن از پوست خود مراقبت کنید. بحث امروز ما درمورد پوست چرب است.

کسانی که پوست چرب دارند، بیشتر اوقات از دردسرهایی گله می کنند که این چربی برای آنها و پوست شان ایجاد می کند. از آکنه و جوش بگیرید تا جذب آلودگی های محیطی، همه و همه از این دردسرهاست. در این مقاله، تعدادی ماسک صورت برای پوست چرب به شما معرفی کرده ایم تا از شر این دردسرها خلاص شوید.

مراقبت از پوست چرب اهمیت زیادی دارد چون این نوع پوست، آلودگی را به آسانی از محیط خود جذب می کند و مستعد بروز جوش و آکنه می شود.در واقع، ترشح اضافی چربی، توجه بیشتری را می طلبد تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.ماسک های خانگی صورت می تواند مشکلات بسیاری را درمان کند که توسط پوست چرب ایجاد می شوند. این مشکلات شامل آکنه، لکه، جوش سرسیاه و خطوط چربی هستند. اگرچه این درمان های طبیعی، برخلاف دیگر درمان های زیبایی، به صورت تدریجی نتیجه می دهند، این درمان ها غیرشیمیایی هستند و اثر ملایمی روی پوست شما دارند.راهکارهای موثر برای درمان پوست چرب صورت را در اینجا بخوانید.اگر شما هم دارای پوستی چرب هستید و دنبال درمانی برای معضلات ناشی از آن، مقاله حاضر را مطالعه کنید. به احتمال زیاد، با استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب می توانید درمان مناسبی برای مشکلات تان پیدا کنید.

موثرترین ماسک های خانگی برای پوست چرب

نه تنها پوست چرب بسیار ناخوشایند است, بلکه احساس بدتری هم دارد. البته, شما مجبور نیستید به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید, و پوست شما به احتمال زیاد چروک نمی شود و یا پیری زودرس نمی گیرید , اما در برخی موارد, چربی پوست خیلی زیاد می شود. از این درمان های خانگی امتحان شده استفاده کنید:

آلوئه ورا مناسب برای پوست های چرب

ژل آلوئه ورا تقریبا در هر فروشگاهی در دسترس است. پس از شستن صورت خود, چند بار در روز ژل آلوئه ورا بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود. این کار نه تنها چربی اضافی را جذب می کند، بلکه حتی به پوست حس طراوت هم می دهد.

عنبر سائل مناسب برای پوست های چرب

بعد از شستن صورتتان کمی عنبر سائل بردارید و آن را روی صورتتان بزنید. دقت کنید که این کار را حداقل برای سه هفته، دو بار در روز انجام دهید. بعد از آن تعداد را به یک روز کاهش دهید. این کار به سفت کردن منفذهای پوست و خشک کردن آن ها کمک خواهد کرد.

ماسک روغن های اساسی مناسب برای پوست های چرب

در این مورد, روغن اسطخودوس و شکوفه پرتقال به شما کمک می کند. ترکیب این دو می توانند به عنوان تونر و پاک کننده پوست استفاده شوند و هر زمان که احساس چربی می کنید، روی پوستتان اسپری کنید.

نعناع فلفلی، مریم گلی و بومادرانمناسب برای پوست های چرب

این سه گیاه بسیار قوی هستند و می توانید با آن ها یک تونر پوست درست بکنید. آن ها چربی پوست شما را بهتر می کنند و به شما احساس راحتی بیشتری می دهند. یک قاشق سوپ خوری از هر گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید. پس از نیم ساعت آب ان را فشار دهید و به پوستتان بزنید. اگر باقی ماند می توانید آن را برای پنج روز نگه دارید.

جو خشک مناسب برای پوست های چرب

به جای ساخت تونر پوست خانگی, شما می توانید یک پک ماساژ صورت با پودر خوب برای جذب تمام چربی های پوستتان تهیه کنید و هم چنین از شر هر گونه پوست مرده راحت شوید. دو قاشق چای خوری جو خشک بردارید و خردشان کنید و سپس آنها را به عنبر سائل اضافه کنید.خمیر تهیه شده را به آرامی به پوست خود بزنید و با استفاده از نوک انگشتان خود ماساژ دهید. سپس با آب گرم پوستتان را بشورید.

ماسک باترمیلک مناسب برای پوست های چرب

استفاده از باترمیلک برای ماساژ و شستن صورت می تواند فواید زیادی داشته باشد, اما یکی از بهترین آن ها, بهبود قابل توجه چربی پوست است. باترمیلک همچنین شامل تعدادی اسید طبیعی است که به سفت کردن منافذ پوست و تمیز کردن کثیفی ها کمک می کنند به همین دلیل آن را یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای استفاده خانگی برای پوست چرب می سازد. حتما بعد از چند دقیقه بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ مناسب برای پوست های چرب

یک ماسک از سفیده تخم مرغ می تواند چربی را جذب کرده و پوست شما را سفت تر کند. برای بهترین نتایج, سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. با اضافه کردن آرد کافی خمیری درست کنید. این خمیر را به دور چشم هایتان نزنید و نخورید!باید اجازه دهید ده دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب

ماسک آب لیمو مناسب برای پوست های چرب

اسید سیتریک موجود در آب لیمو باعث کاهش چربی پوست می شود. شما می توانید صورت خود را با آن بشویید، یا با سیب له شده و یک قاشق چای خوری گیاهان دارویی خشک (مانند نعناع, اسطوخودوس یا مریم گلی) مخلوط کنید تا ماسک صورت تهیه کنید. بعد از پنج دقیقه با آب گرم بشویید.

انبه یک ماسک عالی برای پوست های چرب

انبه می تواند به عنوان تونر پوست خانگی یا پک صورت استفاده شود. مقداری انبه نرم را له کنید و به صورتتان بزنید و آرام ماساژ دهید. بعد از اینکه خشک شد پوستتان را بشورید. این کار منافذتان را تمیز کرده و روغن اضافی را می گیرد و پوستتان را نرم می کند.

ماسک های گل و لجن و رس برای پوست چرب

ماسک های لجن و گل می تواند برای پوست شما کار زیادی بکند, از جمله خلاص شدن از ناخالصی ها و کاهش آنها. اگر نمی توانید آنها را در داروخانه محلی خود پیدا کنید, می توانید با خاک رس یک ماسک خانگی خودتان درست کنید (از رس پاتر استفاده نکنید, لطفا) و آن را با عنبر سائل ترکیب کنید.

یک قاشق چای خوری از خاک رس صورت بردارید و با یک قاشق سوپ خوری عنبر سائل ترکیب کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن سرو و روغن لیمو نیز اضافه کنید. زمانی که ماسک صورت خشک شد, آن را بشویید.

تاثیرات ماسک روغن بذر کتان روی پوست چرب

به غیر از تونر پوست بودنش، ماسک صورت آن نیز عالی است, یک قاشق سوپ خوری روغن بذر کتان مصرف کنید و هر روز می تواند شرایط پوست شما را بهبود ببخشد. برای بهترین نتایج, صبح مصرفش کنید.

ماسک سرکه فوق العاده برای پوست چرب

شما می توانید پوست خود را با سرکه سم زدایی کنید, چه سرکه سیب باشد و چه سرکه سفید. بعد از اعمالش اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند و با آب سرد بشورید. آن را با آب رقیق کنید، اگر پوست حساسی دارید و حداقل دو هفته انجامش دهید تا نتیجه اش را ببینید.

یخ، بهترین راه برای خلاص شدن از پوست چرب

یخ برای پوست های چرب بسیار عالی است. زمانی که صورت خود را می شورید, منافذ پوست باز می شوند. برای این که منافذ را ببندید، استفاده از مکعب های یخی عالی است. این کار به حفظ الاستیسیته پوست کمک می کند.

علاوه بر این, یخ به کاهش ترشح چربی پوست کمک می کند. پس بلافاصله بعد از شستن صورتتان خود و درست قبل از استفاده از مرطوب کننده و کرم پودر, فوری یخ را روی پوستتان بمالید. این روش به خشکی پوست شما کمک می کند.

می توانید مقداری عصاره نعناع در آب مخلوط کنید. نعناع خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد که به از بین بردن جوش های پوست شما کمک می کند. نعناع اثر خنک کنندگی دارد که پوست شما را تسکین می دهد و ترشح روغن پوست را کنترل می کند. این کار را روزانه انجام دهید.

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد سیبوم ایجاد می شود. سیبوم ترشح چربی است که توسط غدد چربی آزاد می شود. در صورتی که سیبوم در مقادیر طبیعی تولید شود، به حفاظت و آبرسانی پوست کمک می کند. اما وقتی میزان بیش از حد سیبوم تولید شود، باعث انسداد منافذ پوست خواهد شد که در پی آن جوش های سر سیاه و سر سفید روی پوست دیده می شود، در این مطلب به چند نوع ماسک برای پوست چرب پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان