بهترین موسسه رسمی چاپ مقاله در ایران

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین موسسه رسمی چاپ مقاله در ایران
یقینا شما نیز موسسات بسیاری را سراغ دارید که در راستای انشتار مقاله در ژورنالهای داخلی و خارجی خدمات ارائه میکند اما مانند همه زمینه های دیگر در این حوزه نیز متاسفانه شاهد وقوع اتفاقات غیراخلاقی بوده ایم و این مطلب را با هدف آشنایی شما با بهترین موسسات معتبر ایران در راستای انتشار تولیدات علمی ارائه کرده ایم.

امروزه انگیزه تولید و انتشار مقالات علمی در بین دانشجویان افزایش یافته است و تقریبا همه دانشجویان بنابر شرایط به وجود آمده مجبور به ارائه مقاله میباشند و افزایش اهمیت مقالات علمی و تحقیقات باعث ایجاد رقابت تنگاتنگی بین دانشجویان شده است و همه در پی راههای برای انتشار سریع مقاله و تولیدات علمی خود در ژورنالها میباشند و تمایل به ارائه هر چه سریعر مقاله دارند و با توجه با اینکه اغلب زمان و فرصت کافی برای انتشار تولیدات علمی خود ندارند سعی دارند انتشار آنرا به موسسات و مجموعه های رسمی و معتبر واگذار نمایند. موسساتی که در حوزه انتشار مقالات علمی فعالیت دارند به هیچ عنوان غیر قانونی نیستند مگر اینکه خدمات نگجارش نیز ارائه کنند که در این صورت فعالیت آنها بدون مجوز و غیر قانونی میباشند. اما این قابت ها و خبرهایی که متاسفانه در سالهای اخیر از کلاهبرداری ها و انتشار مقالات غیر قاونی به گوش میرسد باعث شده است نویسندگان به این موسسات اعتماد نکند و دچار تنش و استرس شوند و همین موضوع انگیزه تولید و انتشار مقالات علمی را از بسیاری نوسندگان اخذ کرده است اما در این مطلب میخواهیم بهترین موسسات را برای شما معرفی کنیم و همچنین نحوه کسب اطمینان از معتبر بودن ژورنالها و موسسات را به شما توضیح دهیم تابا اطمینان خاطر بیشتری در جهت انتشار تولیدات علمی خود گام بردارید.

تصویر

موسسات معتبر برای چاپ مقاله

اولین راهی که میتوانید به سادگی از اعتبار موسسه انتخابی خود مطمعن شوید این است که بدانید موسسه در زمینه نگارش مقاله فعالیت دارد یا خیر موسسه ای که نگارش مقاله را برعهده میگیرد به هیچ عنوان قانونی و معتبر نمیباشد و توصیه میکنیم از چنین موسساتی دوری کنید. تولید علم و نگارش مقاله برعهده خود دانشجو میباشد و واگذاری ان به هر شخص دیگری تخلف علمی و اخلاقی میباشد و حتما توسط مراجع مربوطه پیگیری خواهد شد. این گونه موسسات باید با هدف کمک و همکاری با دانشجو و ارائه خدمات قانونی تشکیل شوند و نباید به هیچ عنوان خدمات غیر قانونی ارائه کنند از طرفی همه خدماتی که ارائه میکنند باید شامل گارانتی معتبر باشد و در چنانچه مقاله ریجکت شد مسئولیت آنرا برعهده بگیردند. موسساتی که خدمات تضمینی ارائه نمیکنند و هیچ گونه ضمانتی در قبال هزینه دریافتی به شما ارائه نمیدهند اعتبار چندانی ندارند.

نکته:" البته قابل ذکر است که برخی از ژورنالهای شامل ژورنالهای داخلی و ژورنالهای ایمپکت در پذیرش تضمینی ندارند و هیچ موسسه ای نمیتواند پذیرش مقاله در این ژورنالها را ضمانت کند اما مابقی ژورنالها پذیرش تمضمینی دارند."

دومین راهی که باعث افزایش اطمینان واگذاری انتشار مقاله به موسسه میشود این است که موسسه و کارشناس مربوطه باید مقاله شما را بررسی و اعتبار سنجی کند و لیست ژورنالهای مناسب و قابل پذیرش را برای مقاله ارائه کند. شما باید مجلاتی که از طرف موسسه به شما ارسال میشود را اعتبار سنجی کنید و کیفیت آنها را تایید نهایید موسساتی که اصرار به انتشار مقاله در یک ژورنالها خاص دارند و تضمینی در قبال پذیرش آن ارائه نمیکنند قابل اطمینان نیستند. موسسه باید ژورنال را به شما معرفی کند تا شما بتواند آنرا اعتبار سنجی کنید و از کیفیت آن مطمعن شوید.

تصویر

راههای اعتبار سنجی مجلات

با توجه به اینکه هر مجله ممکن است فقط یکسال دارای اعتبار باشد و در بررسی های مجدد از اعتبار ساقط شود توصیه میکنیم به بررسی هایی که قبلا انجام داده اید متکی نباشید و مجله را همان حین سابمیت اعتبار سنجی کنید.

نشریات از لحاظ اعتبار به سه دسته تقسیم می گردند.

  • مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم
  • مجلات نامعتبر
  • مجلات جعلی

برای تشخیص اعتبار ژورنالهای تخصصی می توانید با مراجعه به سایت آنها و دریافت لیست انتشار یافته توسط آنها از اعتبار مجله اطمینان حاصل فرمایید. فقط دقت داشته باشید که لیست ها هر سال به روز رسانی می‍ شوند. دقت فرمایید که مراجعه به سایت های جعلی و نامعتبر نیز ممکن است باعث اشتباه شود و نتوانید ژورنال مناسبی را انتخاب کنید. حتما به آدرس سایت هایی مراجعه فرمایید که توسط نهادهای زیر تایید شوند و توسط آنها انتشار یابند.

  • مرکز برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات فناوری (https://rppc.msrt.ir/fa)
  • دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی (http://rvp.iau.ir/sp/)
  • مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی (http://blacklist.research.ac.ir/)

تصویر

راههای تشخیص

چگونه مجلات جعلی و نامعتبر را شناسایی نماییم؟

  • نام مجله را به طور کامل در گوگل جستجو کنید. یعنی فقط یک یا چند کلمه اصلی را جستجو نکنید بلکه تک تک لغات اسم و عنوان مجله را به صورت کامل در گوگل درج کنید.
  • اگر اسم ادیتور مجله را می دانید، اسم ادیتور را نیز در گوگل جستجو کنید.
  • وبسایت این گونه مجلات معمولا خیلی شبیه به مجلات اصلی طراحی می شوند و فقط ممکن است در یک حرف متفاوت از هم باشند، پس وبسایت این گونه مجلات را با دقت زیاد بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • برخی از مجلات جعلی و نامعتبر، انواع مقالات علمی و تخصصی را در حوزه های مختلف می پذیرند در حالی که مجلات معتبر معمولا در یک حوزه اختصاصی فعالیت می کنند.
  • این گونه مجلات معمولا در بخش آرشیو خود، انبوهی از مقالات چاپ شده را دارند تا به نوعی اثبات کنند که جزو مقالات جعلی نیستند ولی شما می توانید عنوان یکی از مقالات را جستجو کنید و مطمئن شوید که قبلا در مجله ای به چاپ رسیده است یا نه. این نشان می دهد که این گونه مجلات حتی مقالات را نیز می توانند از ژورنال های معتبر کپی کرده و یا به بیان بهتر سرقت نموده و تلاش می کنند که خود را معتبر جلوه دهند.
  • قدمت تاسیس وب سایت مجلات نشانه بارز جعلی بودن یا نبودن آن ها می باشد.تاریخ تاسیس وب سایت مجلات جعلی یا نامعتبر معمولا به چند سال گذشته برمی گردد.
  • بسیاری از این مجلات به منظور جذب پژوهشگران، ایمیل خود را به آن ها می دهند، در حالی که مجلات معتبر به هیچ عنوان به کسی ایمیل خود را نمی دهند.
  • برخی از این گونه مجلات ISSN ندارند.

آدرس بررسی و اعتبار سنجی مجلات معتبر از طریق مراجعه به سایتهای زیر امکان پذیر می باشد که طبق روال فوق می توانید با مراجعه به آدرس سایت مورد نظرتان بررسی را انجام دهید.

برای جستجوی مجلات معتبر می توانید از نشانه های اینترنتی زیر برای هر یک از مجلات استفاده کنید:

با شیوه های اعتبار سنجی مجلات آشنا شدید ومتوجه شدید که باید حتما قبل از انجام سابمیت مجله مد نظرتان را اعتبار سنجی کنید اما برخی ویژگی های دیگری که موسسه های معتبر باید داشته باشند به ترتیب زیر میباشد:

  • سابقه فعالیت طولانی داشته باشد.
  • خدمات انتشار ویرایش و ترجمه مقاله را به صورت تضمینی انجام دهد.
  • لیست ژورنالهای معتبر را در اختیار نویسنده قرار دهد تا بررسی انجام شود.
  • هزینه و زمان دقیق پذیرش را به صورت دقیق به نویسنده اطلاع دهد.
  • ارائه خدمات به صورت آنلاین و 24 ساعته باشد و نویسنده بتواند روند پیشرفت کار را پیگیری کند.
  • کارشناسان موسسه با صبر و حوصله کلیه روند کار را به نویسنده اطلاع دهند و عجله ای برای دریافت مقاله نداشته باشند.
  • مورد تایید سازمانها و موسسات رسمی باشند.

امیدواریم این مطلب در انتخاب موسسه مناسب برای انتشار مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بهترین موسسه ایران را در زمینه خدمات دانشگاهی انتخاب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (7 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو (ویدئو) حضور یک زن ترکیه ای در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور/ این زن بعد از ساعتها عبور از جنگل های ارسباران به بالگرد رسید! ویدئو منتشر نشده از حضور آیت‌الله آل‌هاشم در یگان‌های ارتش/ از درختکاری تا کلنگ زنی ویدیویی از ورود پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به فرودگاه مهرآباد در تهران اظهارات نیما نکیسا درباره رفتار سیدابراهیم رئیسی با ورزشکاران+ویدیو/ پاداش و جایزه های بچه ها رو سریع پرداخت میکردند حال و هوای منزل شهید حسین امیر عبداللهیان و سردار موسوی بعد از سانحه دلخراش+عکس (عکس) صندلی رئیس جمهور در هواپیما که سیاه پوش شد/ دسته گل عزای شهیدجمهور بغض ها را می ترکاند محافظت از جان و دل و ارادت سرتیم محافظ سیدابراهیم رئیسی به ایشان+ویدیو/ از مرتب کردن شال رئیس جمهور تا سایه به سایه مراقب بودن رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) لباس خادمی حضرت را بر تن کند که … ویدیویی دیده نشده از استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی درحال آشپزی و پخت نذری/ حیف شما شهید بزرگوار+ویدیو تعریف و تمجید مژده لواسانی از آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+عکس پدری که دخترش را ندید و شهید شد منزل خواهر شهید سید ابراهیم رئیسی و گریه های تلخ خواهر در سوگ برادر+عکس واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس شب یلدای متفاوت آیت الله آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز در بین مردم+عکس بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی خاطره اینستاگرامیِ جالب شهید آیت‌الله آل‌هاشم‌ از فردی که با رفتار ایشان متحول شد+ویدیو/ از امروز خودم و خانواده ام سرباز رهبری هستیم واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی صحبت های علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانشان در تبریز+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
تیتر امروز   
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»