بهترین روغن برای ماساژ پوست صورت چیست؟

  شنبه، 07 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین روغن برای ماساژ پوست صورت چیست؟
قبل از اعمال هر نوع روغنی به پوست، توصیه می شود با پزشک خود دریافت کنید. اما برای شروع، برخی از محبوب ترین انواع روغن های طبیعی به شرح زیر است:

تاریخچه ماساژ صورت

ماساژ جوان سازی پوست از آیورودا که یک سیستم درمانی سنتی است از حدود ۴۰۰۰ سال پیش به وجود آمده است. این درمان قدیمی که به علم زندگی مشهور است بر روی همه جنبه های سلامتی Health یعنی سلامت فیزیکی، عاطفی و روحی متمرکز است. یکی از جنبه های اصلی این نوع درمان، ماساژ بوده که از آن به عنوان یک موضوع حیاتی در سلامت و زیبایی یاد می شود. ماساژ جوانسازی پوست خواص گوناگونی دارد که ازجمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود رنگ چهره
  • از بین بردن آلودگی های پوست
  • جلوگیری و کاهش خطوط چهره و چین و چروک صورت
  • کاهش استرس
  • بهبود علائم بیماری هایی مانند بی خوابی، سردرد و خستگی چشم

اگر شما تاکنون ماساژ صورت را امتحان نکرده اید، باید یک سری تکنیک های مهم در این رابطه را بدانید. همان گونه که می دانید، ماساژ نوع خاصی از لمس است که مخصوصا برای افزایش جریان خون در ماهیچه ها انجام می شود و می تواند در کنار ویژگی سم زدایی، تنش را در انسان کاهش دهد. اگر تاکنون یوگا را به صورت حرفه ای تجربه کرده باشید باید درباره پاسخ گالوانیک پوست شنیده باشید. ماساژ باعث ایجاد طبیعی آناین پاسخ می شود که نتیجه آن تولید مجدد سلول هاست.

فواید ماساژ صورت با روغن های گیاهی و ویژگی این روغن ها

  • ماساژ پوست صورت با روغن های گیاهی عضلات صورت را تقویت می کند.
  • ماساژ پوست صورت با روغن های گیاهی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک موثر است.
  • ماساژ پوست با روغن های طبیعی به زیبایی و سلامت و شادابی بیشتر چهره کمک می کند
  • ماساژ دادن سبب شادابی و نشاط پوست و جریان بهتر خون در پوست می شود.

روغن های گیاهی دارای ویتامین های فراوانند:

این روغن ها دارای انواع ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامینA ،D ، E و K هستند.

روغن های گیاهی ،عطر و اسانس زیادی ندارند:

این روغن ها بوی تند و غیرمطلوبی ندارند بنابراین می توان از آنها استفاده نمود بدون اینکه سبب آزار اطرافیان شود.

روغن های گیاهی حساسیت زا نیستند:

برای ماساژ صورت با روغن های گیاهی لازم است از روغن های خالص استفاده نمایید زیرا استفاده از روغن های گیاهی ناخالص در درازمدت سبب واکنش های پوستی آلرژیک می شود.

روغن های گیاهی خیلی چرب نیستند:

این روغنها چربی زیادی ندارند . اگر از روغن چرب برای ماساژ پوست استفاده نماییم ، مدتی بعد از استفاده پوست به شدت لغزنده و ناخوشایند می شود.

قبل از شروع ماساژ لازم است :

صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید و صورت تان را شسته و آن را با حوله ای نرم خوب خشک کنید.

بهترین روغن برای ماساژ پوست صورت

قبل از اعمال هر نوع روغنی به پوست، توصیه می شود با پزشک خود دریافت کنید. اما برای شروع، برخی از محبوب ترین انواع روغن های طبیعی به شرح زیر است:

روغن نارگیل محبوب ترین روغن ماساژ صورت

روغن نارگیل به راحتی جذب پوست می شود و دارای بسیاری از مزایای سلامتی از جمله ویتامین E ،K و همچنین خواص ضد قارچ و ضد باکتری است. به طور کلی، روغن نارگیل گزینه ای عالی همه افراد است، مگر اینکه پوست شما چرب باشد و مستعد آکنه باشید. در یک مطالعه منتشر شده در مجله Dermatitis، محققان دریافتند روغن نارگیل نسبت به روغن زیتون برای پوست های مرطوب مناسب تر است. به یاد داشته باشید که از روغن نارگیل طبیعی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

روغن نارگیل را می توان به عنوان یک مرطوب کننده سنتی استفاده کرد. از آنجا که از اسیدهای چرب اشباع است، روغن نارگیل به عنوان نوعی مانع بر روی پوست عمل می کند و رطوبت را به خوبی نگه می دارد. به طور طبیعی آنتی بیوتیک و ضد قارچ است که برای محافظت از پوست و مو بسیار مناسب است.

⇐ نحوه استفاده: جامد در دمای اتاق است، روغن نارگیل دارای نقطه ذوب حدود 75 درجه فارنهایت است. این بدان معنی است که در حالی که ممکن است در دمای اتاق جامد باشد، به محض اینکه شما آن را اعمال کنید، بر روی پوست آب می شود. روغن نارگیل می تواند پوست های روشن را تیره کند. از آن نیز به عنوان یک کرم اصلاح مرطوب کننده استفاده کرد

روغن دانه گل رز

یک روغن تغذیه کننده پوستی قوی با خواص ضد پیری است. روغن دانه گل رز معمولا از طریق فرآیند فشار سرد بر دانه هایش تهیه می شود. این روغن غنی از اسید های چرب ضروری است و حاوی ویتامین E، C، D و بتا کاروتن است.

دارای فواید بسیاری است، کمک به هیدراته کردن (مرطوب کردن) پوست می کند، از آسیب های رادیکال آزاد و چین و چروک جلوگیری کند و به طور کلی از پوست صورت محافظت می کند. اما این همه نیست! ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باعث جوان سازی و الاستیسیته شدن (حالت کشسانی پوست) پوست می شوند، به بهبود لکه های تیره کمک می کنند و زخم ها را کاهش می دهند. همچنین برای افزایش میل جنسی به عنوان یک روغن تحریک کننده برای زوجین عالی است.

نحوه استفاده: از آنجایی که به عنوان روغنی خشک در نظر گرفته می شود، به راحتی جذب پوست می شود (برای پوست چربی عالی است). این می تواند این روغن می تواند با سایر روغن ها یا لوسیون ها به عنوان یک مرطوب کننده قوی و ضد پیری ترکیب شود.

روغن جوجوبا نرم کننده قوی صورت

این روغن از گیاهان بومی شمال آمریکا تهیه می شود و برای همه چیز از آکنه تا پسوریازیس (بیماری صدف) تا آفتاب سوختگی قابل استفاده است. این مهم است زیرا روغن جوجوبا از ترکیبات موجود در طبیعت به شکلی ساختاری و شیمیایی بیشتر شبیه به چربی بدن انسان است، به این معنی که از ساختار پوست را تقلید می کند.از آنجا که روغن جوجوبا شبیه ساختار پوست ماست، می تواند به راحتی جذب شود، حال شما کلاژن بیشتر یا کتری تولید می کنید. بنابراین، می تواند به توازن تولید چربی پوست و از بین بردن آکنه کمک کند. روغن جوجوبا از مواد معدنی مفید و مواد مغذی تشکیل شده است که برای رطوبت دهی به پوست در تمام طول روز و به عنوان نرم کننده قوی استفاده شود.محققان در یک بررسی که در ماه دسامبر 2013 در مجله انجمن پوست و بیماریهای پوستی ایتالیا منتشر کردند، دریافته اند که روغن جوجوبا ممکن است اثرات ضد التهابی و ضد زخم را در میان سایر فواید دیگر برای پوست را نیز ارائه دهد.

نحوه استفاده: چند قطره را می توان در صبح و یا شب، برای مرطوب کردن و کمک به تعادل تن پوست (متعادل کننده رنگ پوست) استفاده کرد. همچنین جایگزینی عالی برای لوسیون بدن برای افرادی است که پوستی حساس دارند. هنگامی که برای مو استفاده می شود، این روغن ممکن است به کاهش شوره سر و سلامت کلی پوست سر نیز کمک می کند.

روغن آرگان مخصوص ماساژ صورت

از درخت آرگان مراکشی تهیه می شود؛ این روغن برای مرطوب و نرم کردن انواع مختلف پوست مناسب است. روغن آرگان دارای ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب ضروری است. به اندازه کافی سبک برای استفاده به عنوان یک مرطوب کننده روزمره است، اما همچنین می تواند برای درمان کسانی که شرایط پوستی شدید از قبیل: اگزما یا آکنه روزاسه (التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت، معمولاً در گونه ها، بینی و پیشانی) به کار گرفته شود.با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آن، روغن آرگان برای بهبود الاستیسیته پوست، از بین بردن آسیب های رادیکال آزاد و افزایش درخشندگی پوست مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده: این روغن نه تنها برای پوست خشک مناسب است بلکه می تواند به کاهش تولید چربی برای افراد با پوست چرب نیز کمک کند. این روغن مغذی را می توان روزانه در کنار آرایش و یا در شب برای درمان و ترمیم پوست استفاده کرد. همچنین مناسب برای استفاده در مو و ناخن خشک است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان