دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

بهترین روغن موتور برای خودروی کوییک 

یکشنبه، 08 بهمن 1402
در این مقاله از ساعد نیوز درباره مناسب ترین و بهترین روغن موتور مخصوص کوییک صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

خودروی کوییک در واقع فرزند خودرو‌ی تیبا محسوب می شود. این خودروی 4 سیلندر 8 سوپاپ با حجم موتور 1500 سی سی بدون تغییر خاصی نسبت به موتور تیبا به بازار ارائه شده است و البته تغییراتی در ظاهر و امکانات و آپشن های این خودرو نسبت به خودروی تیبا مشاهده می شود. همچنین نسخه‌ی دنده اتوماتیک این خودرو نیز با گیربکس CVT در بازار ارائه شده است. در این مقاله سعی داریم به بررسی بهترین روغن برای موتور کوییک بپردازیم.

برای کوییک چه روغن موتوری مناسب است؟


روغن موتور این خودرو نیز دقیقا مشابه با خودروی تیبا می‌باشد. خودرو تیبا روغن موتور 10W40 با استاندارد API_SJ به بالا استفاده می کند. پس خودروی کوییک نیز دقیقا مشابه با همان خودرو، از روغن موتورهای 10W40 و درجه ی استاندارد API بالاتر از SJ باید استفاده کند. حتما مواظب باشید روغن موتور مخصوص به موتور خودرو خود را برای تعویض روغن استفاده کنید.

چه برندی بهترین روغن برای موتور کوییک را تولید می کند؟


شرکت‌های معتبر نفتی انواع روغن موتور را برای خودروی کوییک ارائه کرده‌اند. اما در بررسی بهترین روغن برای موتور کوییک، به روغن موتور های زیر می رسیم.

  • شرکت نفت بهران: روغن موتور بهران پیشتاز سه و نیم لیتری مخصوص خودروی کوییک را تولید و به بازار عرضه کرده است. این روغن موتور سه و نیم لیتری با درجه گرانروی 10w40 و API SJ تولید شده است.

  • شرکت نفت ایرانول: روغن موتور ایرانول 12000 10w40 با بسته‌بندی قرمزرنگ و سه و نیم لیتری خود را با کمی کیفیت لازم برای خودروی کوییک به بازار ارائه کرده است.

  • شرکت اسپیدی: نیز روغن موتور اسپیدی یوروپیوم را نیز به بازار عرضه کرده است.

  • روغن موتور فلومکس پارس: علاوه بر این روغن موتور ، روغن موتور های مختلف دیگری در بازار موجود می‌باشند. که شما می توانید از این روغن موتور ها برای خودروی کوییک استفاده کنید.

سخن پایانی


طبق دستورالعمل سایپا می‌بایست از روغن با درجه کیفی 10w40 در آن استفاده کرد.یکی از معیارهای مهم برای تعویض روغن، انتخاب یک روغن ثابت در هر بار تعویض روغنی می باشد. بدین معنی که شما اگر یک روغن موتور را برای تعویض روغن خود انتخاب می کنید. بهتر است که تا انتها همان روغن را برای خودروی خود استفاده کنید. چرا که قطعات درون موتور به آن نوع روغن موتور و آن جنس روغن در اصطلاح عامیانه عادت کرده و در صورت تغییر، احتمال ایجاد ایرادات خفیف در موتور محتمل میباشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
هزینه چاپ یک کتاب
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ترجمه تخصصی کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟