دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

بیت تورنت قدیم را چگونه به بیت تورنت جدید تبدیل کنیم؟ 

شنبه، 25 دی 1400
بیت تورنت پروتکلی برای به اشتراک‌گذاری محتوا به صورت همتا به همتا است، در این مقاله قصد داریم در یک مقاله جامع، نحوه تبدیل بیت تورنت قدیم به BTTC را به طور کامل آموزش دهیم. در پایان این مقاله به راحتی قادر به تبدیل توکن BTTOLD به BTTC خواهید بود.

در سال ۲۰۲۱ بنیاد ترون و شبکه بیت تورنت تصمیم گرفتند شبکه ای به نام بیت تورنت چین (BTTC) راه اندازی کنند. BTTC به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری لایه ۲ عمل می کند و بنا دارد مسائل میان زنجیره ای ترون مثل مشکلات برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) و توکن های بی همتا (NFT) را برطرف کند. حاصل این همکاری ایجاد شبکه بیت تورنت چین است. توکن این شبکه همان توکن BTT است که به شبکه BTTC منتقل می شود. در این مقاله، ابتدا به معرفی اجمالی شبکه بیت تورنت می پردازیم و سپس مراحل تبدیل توکن های BTTOLD به BTT را به طور کامل آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

بیت تورنت (BitTorrent) چیست؟

در سال 2001 شخصی به نام برام کوهن، پلتفری به نام بیت تورنت را به وجود آورد. BTT ارز دیجیتال این پلتفرم است که برای انگیزه پولی به وجود آمده است که ماهانه 250 میلیون کاربر در آن عضو می شوند و در حال حاضر 2 میلیارد نفر در سطح دنیا از این شبکه استفاده می کنند. برای استفاده از پلتفرم بیت تورنت، به نرم افزار مخصوص آن نیاز دارید که از مهم ترین این نرم افزارها می توانید به یوتورنت(uTorrent) اشاره کرد. امروزه بیشتر افرادی که در سطح اینترنت فیلم و موسیقی و چیزهای دیگر آپلود می کنند، از پلتفرم بیت تورنت استفاده می کنند.

نحوه عملکرد بیت تورنت

نحوه عملکرد بیت تورنت به این صورت است که فایل های میزبان که با seed شناخته می شود، به عنوان تورنت(torrent) معرفی می شوند. در حالت میزبانی، تورنت ها به چند بخش تقسیم می شوند تا به صورت موثرتر دانلود شوند. زمانی که از بیت تورنت فایلی را دانلود می کنید، بخش های از این فایل را از چندین seed دریافت می کنید. در انتهای کار می توانید برای کمک به شبکه خود را به یک seed تبدیل کنید. در صورت انتخاب نکردن این گزینه شما تبدیل به leech می شوید. به شبکه همه دانلود کنندگان و آپلود کنندگان، swarm نامیده می شود. عملکرد بیت تورنت این امکان را ایجاد می کند که فایل های بزرگ را به صورت ارزان آپلود و دانلود کرده و باعث کاهش تراکم اینترنت شما می شود.

آموزش تبدیل بیت تورنت قدیم به جدید

قبل از آموزش تبدیل توکن BTTOLD به BTTC باید بدانید که اگر دارایی شما در یک صرافی متمرکز مثل بایننس، صرافی Gate.io یا صرافی های مطرح دیگر قرار دارد، نیاز نیست نگران باشید. صرافی های متمرکز پروسه تبدیل بیت تورنت به BTTC را به طور خودکار انجام خواهند داد و به ازای هر BTTOLD به شما 1000 واحد BTTC تعلق خواهد گرفت.اما اگر دارایی شما در کیف پول شخصی تان قرار دارد، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه وبسایت رسمی این شبکه، برای تبدیل بیت تورنت قدیمی به بیت تورنت جدید فقط از کیف پول متامسک (Metamask) و کیف پول TronLink پشتیبانی می کند. بنابراین قبل از شروع به کار، باید دارایی خود را به یکی از این کیف پول ها انتقال دهید.

هر دو کیف پول متامسک و TronLink افزونه گوگل کروم هم دارند که برای سادگی کار می توانید از آنها استفاده کنید.اولین مرحله برای تبدیل بیت تورنت قدیم به جدید، مراجعه به آدرس bt.io است. همان طور که در تصویر زیر پیدا است، در بالای صفحه گزینه “Swap BTT” را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه کار به این بخش وبسایت بیت تورنت بروید.

در این صفحه، ابتدا باید کیف پول متامسک یا TronLink خود را به شبکه متصل کنید. با زدن دکمه “Connect to Wallet” می توانید این کار را بکنید.

پس از تکمیل مراحل امنیتی و اتصال کامل کیف پول خود به شبکه، تنها کافی است در کادر بالا مقدار توکن BTTOLD موجود خود را وارد کنید تا در کادر پایینی، مقدار BTTC دریافتی خود را مشاهده نمایید.لازم به ذکر است که این سواپ به مقداری توکن TRX برای پرداخت کارمزد نیاز دارد؛ بنابراین قبل از انجام این کار باید مقداری TRX به کیف پول خود واریز کنید.

آخرین قدم برای تبدیل بیت تورنت به ورژن جدید، امضا کردن و تایید نهایی فرآیند سواپ با انتخاب دکمه Sign است. پس از عبور از این مرحله و پس از گذشت چند دقیقه، بیت تورنت های جدید را در کیف پول خود مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

شبکه بیت تورنت به خاطر قابلیت جذاب دور زدن قوانین کپی رایت و امکان دانلود سریع فایل های مختلف به صورت غیرمتمرکز، به نوعی جزو اولین شبکه های غیر متمرکز در جهان بود که 5 سال قبل از ظهور بیت کوین شروع به کار کرد! بنیاد ترون بعد از خرید این شبکه، تلاش های زیادی برای بهبود عملکرد آن و ادغام شبکه بلاکچین ترون با بیت تورنت انجام داد. راه اندازی سیستم لایه دوم BitTorrent Chain می تواند به هر دو شبکه کمک زیادی کند.

تبدیل توکن BTTOLD به BTTC تنها کاری است که کاربران و سرمایه گذاران این شبکه، برای همراهی و حمایت از سیستم جدید باید انجام دهند. در عوض به نظر می رسد که شبکه جدید، تغییرات عمده ای در مسئله مقیاس پذیری ایجاد خواهد کرد. با راه اندازی این سیستم جدید که طبق اعلام وبسایت رسمی این شبکه در تاریخ 6 دسامبر 2021 انجام گرفته است، انتظار می رود تغییر و تحولات زیادی را در مسئله مقیاس پذیری و سرعت عملکرد بیت تورنت شاهد باشیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)