بلیچینگ با لیزر چیست؟

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
بلیچینگ با لیزر چیست؟
بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان ها از دیرباز طرفداران بیشماری داشته است. در واقع  بسیاری از بیماران می خواهند دندان های سفید و زیبایی داشته باشند و هنگام لبخند و صحبت کردن لذت ببرند. بعضی از بیماران نیز با دندان های سفید تر، اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت.

بلیچینگ با لیزر چیست؟

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان ها از دیرباز طرفداران بیشماری داشته است. در واقع بسیاری از بیماران می خواهند دندان های سفید و زیبایی داشته باشند و هنگام لبخند و صحبت کردن لذت ببرند. بعضی از بیماران نیز با دندان های سفید تر، اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت.

مزایای بلیچینگ با لیزر چیست؟

1- سفید شدن چند برابری نسبت به دستگاه های رایج بلیچینگ

2- عمق نفوذ بیشتر (سفیدی و درخشندگی بیشتر)

3- زمان کوتاهتر (کمتر از 5 دقیقه)

4- ماندگاری بیشتر

5- بدون حساسیت

6- انجام بلیچینگ در یک جلسه و با کیفیت بهتر

7- بدون درد

8- تابش نور به طور یکنواخت به تمام دندان ها

معایب بلیچینگ با لیزر چیست؟

تا کنون معایبی برای بلیچینگ با لیزر ذکر نشده است. البته کسانی که دندان های بسیار حساسی دارند، می توانند ابتدا با لیزر حساسیت دندان های خود را برطرف کنند و سپس از بلیچینگ با لیزر استفاده کنند.

فرآیند سفید کردن دندان با لیزر چگونه انجام می شود؟

سفید کردن دندان ها با لیزر در مطب دندانپزشکی انجام می شود و گران ترین روش سفید کردن دندان محسوب می گردد. در این روش ابتدا عامل بلیچ به همه دندان ها مالیده می شود و سپس پرتوی لیزر به آنها تابانده شده و کارایی بلیچ و سرعت تأثیر گذاری آن را افزایش می دهد. در این روش از ژل بلیچینگ قدرتمندی استفاده می شود که با پرتوی لیزر فعال شده و به سرعت نتایج چشمگیری حاصل می نماید.

سیستم سفید کردن دندان ها با لیزر چگونه عمل می کند؟

ماده مؤثر اصلی در ترکیب ژل های سفید کننده حساس به نور که در روش سفید کردن دندان با لیزر مورد استفاده قرار می گیرند، پراکسید هیدروژن می باشد. هنگامی که ژل حاوی پراکسید هیدروژن تجزیه می شود، اکسیژن حاصل از آن به مینا و عاج دندان وارد می شود و بدون آنکه تغییری در ساختار دندان ها ایجاد نماید، مواد رنگی موجود بر روی سطح آنها را سفید می کند. نور لیزری که در این روش استفاده می شود به فعال شدن پراکسید هیدروژن و نفوذ آن به سطح دندان کمک می کند.

کاربرد اشعه آبی در دندانپزشکی چیست؟

اساس اشعه آبی بر دیودهای پخش کننده ی نور است. در حقیقت دستگاهی است که وقتی به منبع الکتریسیته وصل می شود می تواند نور مرئی ساطع کند.در اغلب موارد، این پرتو یک نور تک رنگ است که در محدوده ی نور مرئی بین رنگ های قرمز و آبی تا بنفش قرار دارد.اشعه آبی شدت زیادی دارد و اغلب خیلی پرنورتر از لامپ های هالوژن و رشته ای است.همچنین، خیلی هم سردتر هستند چون طراحی آن ها به گونه ای است که گرما را دفع می کند.اشعه آبی در مقایسه با دیگر منابع نورانی، نیاز به برق کمتری دارند اما خیلی کارآمد هستند و ماندگاری و عمر طولانی دارند.

همچنین روشن شدن آن ها طولی نمی کشد، بلکه به سرعت به پر شدت ترین حالت خود می رسند و گرم نمی شوند.پرتو این اشعه نوعی نور مرئی است و از دسته ی پرتوهای یونیزه نیست.همان طور که می دانید استفاده از پرتوهای یونیزه می تواند منجر به جهش سلولی و سرطان شود اما چون پرتو این لامپ ها از نوع نور مرئی است چنان خطری ندارد.نکته ی آخر این که اشعه آبی یک گزینه ی جایگزین مناسب برای لامپ های فرابنفش در روش های سفید کردن دندان است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان