بورس های تحصیلی هندوستان و شرایط اخذ آنها

  دوشنبه، 01 مرداد 1397 ID  کد خبر 10313
بورس های تحصیلی هندوستان و شرایط اخذ آنها
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت موضوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در کشور های مختلف، در این قسمت اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی کشور هندوستان و نحوه درخواست این بورس ها،قرار

بورسیه های تحصیلی هند انواع گوناگونی دارد اما مهم‌تر از همه بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده از جانب دولت این کشور است. دولت هند بورسیه‌های تحصیلی زیادی به دانشجویان خارجی برای تحصیل در هند اهدا می‌کند. بیشتر این نوع از بورسیه های تحصیلی هند با هدف تبادل فرهنگی، اشاعه فرهنگ و گسترش ارتباطات با سایر کشورها و نقاط دنیا صورت می‌گیرد.

همان‌طور که عنوان شد، انواع گوناگونی از بورسیه های تحصیلی در هند وجود دارد و این بورسیه ها رشته‌های تحصیلی مختلفی از جمله هنر، مهندسی، علوم طبیعی و غیره را پوشش می‌دهند.  هندوستان بیشتر بورسیه‌هایی معرفی می‌کند که برای دانشجویان کشورهای آسیایی هستند. البته آفریقا هم در فهرست کشورهایی که بورسیه هندی دریافت می‌کند، دیده می‌شود.

مدراک لازم برای بورسیه در هند

۱)گواهی کاست هزینه 

۲) گواهی درآمد

۳) کلاس۱۰ ورق علائم  

۴) رسید هزینه های کالج 

۵) دفترچه حساب بانکی سیل انداز- گواهی اقامت، گواهی مسکن.

چگونگی درخواست آنلاین برای بورسیه های هند در سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

۱)    در مرحله او به پورتال وب رسمی
۲) رفتن به گزینه ثبت نام جدید گزینه درصفحه اصلی – تمام جزئیات معتبر را وارد کنید و به دست آوردن ورود به ID و رمز عبور/ ذخیره ID ثبت نام یا ورود شناسه رمز عبور موقت (برای استفاده در آینده در حال حاضر با شناسنامه و رمز عبور واردشوید >> .در حال حاضر به تب درخواست آن لاین پر کردن تمام زمینه ها در فرم در خواست را با اطلاعات مهم و آپلود و عکس های خود

>> آپلود مدارک مورد نیاز و عکس متقاضی
>>بررسی- تمام جزئیات و نرم افزار با دقت بیشتر- در حال حاضر چاپ و کپی درخواست و با ؟؟؟ خارج شوید.
>> بورس های کشور هندوستان بسیار زیاد است ولی با اشاره به چند بورس مهم این کشور از جمله:در هند انواع مختلفی از کمک هزینه های تحصیلی که وجود دارد. از جمله اساس شایستگی، دانشجو خاص حرفه خاص- کالج های خاص

انواع بورسیه های تحصیلی هند

بورسیه‌های اهدایی از جانب دولت هند و یا دانشگاه‌های خصوصی بیشتر زمینه‌های فناوری و هنر را پوشش می‌دهد و کم‌تر در زمینه پزشکی اعلام می‌شوند. شاید یکی از دلایل این موضوع، توانمندی هند در رشته‌های فنی و هنری باشد.

ضمنا نباید فراموش شود که هدف هند در ارائه بورسیه‌های دولتی بیشتر، برقراری تعامل، تبادل علمی و البته معرفی این کشور به جهانیان است. بیشتر هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور پرجمعیت، با دریافت بورسیه‌های تحصیلی تأمین می‌شود.

نکته دیگری که باعث می‌شود سالیانه تعداد بسیار زیادی از افراد از سراسر جهان برای تحصیل به هند بروند، اقتصاد رو به رشد این کشور است که موجبات شکوفایی صنایع و استارتاپ‌های گوناگون را فراهم کرده است. اگر قصد تحصیل در هند را دارید، می‌توانید بعد از اتمام تحصیل، روی بازار کار در حال رشد و رونق هندوستان تمرکز بیشتری داشته باشید.

بورسیه تبادل فرهنگ

این برنامه تحصیلی هم طی تفاهم‌نامه‌ای میان هند و کشورهایی نظیر جمهوری چک، سومالی، ایران، سوریه وبسیاری از کشورهای مختلف جهان، امکان تحصیل و تبادل دانشجویان کشور هند و کشورهای طرف قرارداد را فراهم می‌کند.

بورسیه تحصیلی آموزش صنایع دستی

این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی از کشورهای توسعه‌یافته پیشنهاد می‌شود و هدف آن آموزش هنرهای دستی و صنایع تولیدی دستی و تولید آن در حجم گسترده است که کشورهای پردرآمد و توسعه‌یافته می‌توانند روی این هنرها و صنایع سرمایه‌گذاری لازم را به عمل آورند.

بورسیه آی.‌سی.‌سی‌.آر

این بورسیه طرف قرارداد خاصی ندارد و به تمام دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های هنری مختلف مانند موسیقی، نقاشی و هنرهای بصری در سطوح کارشناسی و بالاتر بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند. دانشجویان سراسر جهان می‌توانند از طریق سایت آی.‌سی‌.‌سی‌.آر برای ارسال سوابق تحصیلی خود اقدام کنند و از شرایط احراز بورسیه اطلاعات کسب کنند.

بورسیه فنی کولومبو

این بورسیه از سوی وزارت اقتصاد هندوستان به افراد در کشورهای افغانستان، بنگلادش، بوتان، ایران، ادونزی، لائوس، مالزی، میانمار، مالدیو، نپال و فیلیپین اهدا می‌شود. این بورسیه بیشتر مختص دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری است.

البته بورسیه تحصیلی کولومبو در سطح کارشناسی هم به طور محدود ارائه می‌شود. دوره‌های تحصیلی از ۲ سال تا کمی بیشتر به طول می‌انجامند. این بورسیه در زمینه رشته‌های فنی و مهندسی است و حیطه فنی را پوشش می‌دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (368 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟