بررسی اندیکاتور چنگال اندروز

  یکشنبه، 19 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بررسی اندیکاتور چنگال اندروز
ساعد نیوز: چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال یک ابزار تحلیلی است و شامل سه خط روند موازی است که می‌تواند سطوح مقاومت و حمایت احتمالی به علاوه شکست‌های مختلف را به ما نشان دهد. این اندیکاتور توسط آلان اندروز تولید شده و از خط روندهایی استفاده می‌کند از نقاط روی خط روند تایید شده بازار به دست می‌آیند.

چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال یک ابزار تحلیلی است و شامل سه خط روند موازی است که می تواند سطوح مقاومت و حمایت احتمالی به علاوه شکست های مختلف را به ما نشان دهد. این اندیکاتور توسط آلان اندروز تولید شده و از خط روندهایی استفاده می کند از نقاط روی خط روند تایید شده بازار به دست می آیند.

پس به طور کلی می توان گفت که چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال از 3 خط روند مختلف تشکیل شده که یکی از آن ها خط میانی و دوتای دیگر با فاصله مساوی در بالا و پایین خط میانی قرار می گیرند.همانطور که گفته شد این خطوط با انتخاب 3 نقطه مربوط به اوج ها و کف های قیمتی در بورس تعیین می شوند و درست مانند خطوط روند عادی، دو خط بیرونی سطوح حمایت و مقاومت می باشند.کاربرد چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال بدین صورت است که تا زمانی که نمودار قیمت درون چنگال اندروز بماند و این کانال سرجای خود ثابت شود، روند تغییر نکرده و به حرکت خود ادامه خواهد داد؛ اما در صورت شکسته شدن چنگال اندروز توسط خط نمودار قیمت، بازگشت قیمتی اتفاق میفتد.

اصول رسم چنگال اندروز

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، هر تحلیلگری باید دقت داشته باشد که به منظور ترسیم چنگال اندروز حتما باید سه نقطه (پیوت) را که در واقع شروع کننده ی موج های جدید هستند در اختیار داشته باشد و پس از اینکه چنگال اندروز پیچفورک را رسم نمود حتما باید بررسی کند که آیا چنگال رسم شده، سه اصل اساسی مرتبط با ترسیم آن را به کار گرفته است یا خیر.در شکل زیر مشاهده میکنید که به منظور ترسیم چنگال اندروز حتما باید سه نقطه ی آغاز موج را در اختیار داشته باشیم. طبق شکل زیر نقطه های A و C در تغییر دادن جهت قیمت دارای نقش های مشابه و نقطهی B دارای نقشی متضاد با این دو می باشد. این عبارت در آموزش تحلیل تکنیکال به معنای این است، در صورتی که نقطههای A و C روند صعودی جاری را نزولی کرده باشند، نقطهی B دقیقا خلاف آن عمل کرده و روند نزولی جاری را به صعودی تبدیل نموده است که در ترسیم چنگال صعودی، تشکیل نقش های معکوس رخ میدهد.

تا اینجا در آموزش تحلیل تکنیکال متوجه شدیم که به منظور رسم چنگال اندروز نیاز به سه نقطه داریم. همچنین از روی این نقاط نیز متوجه شدیم که قیمت معمولا به صورت سینوسی تغییر میکند. ضمنا با توجه به اینکه قیمت حول محور خط میانه بیشترین نوسان را دارد می توانیم بین نقاط B و C (به رنگ سبز بین نقاط B و C در شکل مشخص شده) را نقطه ی میانی در نظر گرفته و از نقطه ی A، خطی را به سمت آن ترسیم نمود.

خطی که در این شرایط رسم می شود دارای شیب و زاویه ی مخصوصی در رابطه با تغییر قیمت دارد که مطابق مورد گفته شده در آموزش تحلیل تکنیکال، بیشترین نوسان حول همین محور است. به موازات خط میانی و معادل با شیب آن می توان از دو نقطهی B و C خط هایی را رسم کرد. معمولا اتفاقی که رخ میدهد نوسان مکرر قیمت حول محور یاد شده و خط میانی است. با این وجود چنگال های بالا و پایینی که موازی با خط میانی رسم شده بودند نسبت به قیمت واکنش خواهند داشت.طبق آموزش تحلیل تکنیکال، بازه ی جابجایی قیمت که برای چنگال اندروز متصور شده، بین دو چنگال یا بال کناری است و هر زمان قیمت از بین این دو خارج گردد، چنگال اندروز نیز اعتبار نخواهد داشت.

آموزش تحلیل تکنیکال، نوسان قیمت حول محور خط میانه در رابطه با سرمایه گذاری غدیر

حمایت، مقاومت و برعکس شدن قیمت

خطوط پینگال اندروز می توانند برای ما سطوح حمایت و مقاومت خوبی باشند. در یک روند رو به بالا، خط پایین، سطح حمایت و خط بالا سطح مقاومت را نشان می دهد و حال سوال اصلی اینجاست که نش خط میانی چیست؟باید گفته شود که خط میانی از اهمیت بسیار زیادی در چنگال اندروز برخورددار است؛ زیرا علاوه بر اینکه تمام اجزای این اندیکاتور به حضور این خط وابسته هستند، خط میانی قدرت روند مورد نظر ما را نیز مشخص می کند.به طور معمول قیمت ها باید در یک روند رو به بالا به خط میانی برسند و در صورت عدم موفقیت در انجام این کار، سیگنال ضعیف شدن روند را داریم. در تصویر زیر به خوبی مشاهده می کنید که پرایس اکشن همراه با چنگال اندروز در حال رشد است.

در این تصویر خط پایینی به عنوان سطح حمایت و خط میانی به عنوان سطح مقاومت عمل کرده است. البته خط میانی نقش دیگری به جز سطح مقاومت نیز دارد و علاوه بر این می توانید به راحتی مشاهده کنید که طبق یک الگوی تکرار شونده نمودار قیمت بارها به خط میانی رسیده و باز می گردد و در تحلیل تکینکال می گوییم که به همین دلیل، روند مورد نظر رو به بالای ما تایید شده است.

عدم توانایی خط نمودار قیمت برای رسیدن به خط میانی نشان دهنده شعف بنیادی در سهم مورد نظر ما در بورس است. در تصویر قبلی می بینید که در ماه نوامبر خط نمودار سهام ما سطح مقاومت و یا همان خط پایینی چنگال اندروز را شکسته و بعد از آن خط پایینی تبدیل به سطح مقاومت شده است تصویر بعدی روند و چنگال اندروز رو به پایین را نشان می دهد. برای یادگیری تحلیل تکنیکال بهتر است که تمام روند ها، چه مثبت و چه منفی مورد بررسی قرار بگیرد و در این قسمت همین قصد را داریم.

در تصویر بالا چند تصحیح قیمتی را مشاهده می کنیم که چنگال اندروز آن ها را شناسایی کرده است. دقت کنید که هر دو تصحیح، که در تصویر نیز نشان داده شده است، بعد از یک رشد قیمتی شدید اتفاق افتاده اند.در تصویر می بینید که در ماه اگوست نمودار قیمت توانایی شکستن خط میانی را ندارد که قدرت لازم برای شکست و صعود در ماه سپتامبر را فراهم کرده است.

آموزش کار با چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال

نحوه استفاده از حمایت و مقاومت اندروز

یادگیری چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال با استفاده ار نقاط حمایت و مقاومت در اندروز و خرید و فروش بر اساس این خطوط آسان است. سرمایه گذاران بورس می توانند هنگام رسیدن خط نمودار به خط چنگال اندروز پایینی اقدام به خرید و و در صورت رسیدن آن به خط بالایی چنگال، اقدام به فروش کنند.قبل از اینکه معامله گران پوزیشن خود را تعیین کنند، باید مطمئن شوند سطوح حمایت و مقاومت داخل چنگال اندروز استحکام کافی داشته و باقی می مانند و برای این کار می توانند از خط میانی کمک بگیرند؛ زیرا همانطور که گفته شد خط میانی قدرت روند را نشان داده و در صورت رسیدن متناوب پرایس اکشن به خط میانی، روند تایید می شود.

نحوه استفاده از شکست ها در اندروز

یادگیری چنگال اندروز در تحلیل تکنیکال با استفاده از شکست ها نیز کار دشواری نیست. از چنگال اندروز می توان برای معامله با استفاده از شکست ها استفاده کرد. این شکست ها شامل عبور خط نمودار از خط پایینی و بالای است.البته این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این استراتژی می تواند کمی خطرناک باشد و باید حتما این شکست ها را با استفاده از دیگر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال تایید کنید تا با یک شکست تقلبی و فیک روبرو نشوید.پیشنهاد ما برای تایید شکست ها استفاده از اندیکاتور OBV است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان