ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی جو بایدن و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 17 مهر 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی جو بایدن و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
جوزف رابینت بایدن جونیور ( زاده 20 نوامبر 1942)، سیاستمدار آمریکایی است که به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مشغول به کار است.بایدن پیشتر؛ از سال 2009 تا 2017، تحت ریاست‌جمهوری باراک اوباما چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بوده است. برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : جوزف رابینت

نام خانوادگی : بایدن جونیور

متولد : 20 نوامبر 1942

تحصیلات : دکترای حقوق

سمت فعلی : رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

جو بایدن

دوران نوجوانی جو بایدن

زندگی شخصی و خانواده


جو بایدن در 20 نوامبر 1942 در بیمارستان سنت مری در شهر اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا زاده شد. مادر او کاترین فینگن بایدن و پدرش جوزف رابینت بایدن نام داشت. بایدن بزرگ‌ترین فرزند این خانواده کاتولیک بود و بعد از او والدینش صاحب سه فرزند دیگر شامل یک خواهر و دو برادر برای جوزف شدند. مادرش ریشه‌ای ایرلندی داشت و والدین پدرش انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی‌تبار بودند.

تحصیلات جو بایدن


بایدن در مدرسه دانش‌آموز ضعیفی بود، و کلاس سوم را یک بار تجدید شد و دوباره گذراند. بایدن وارد دانشگاه دلاویر شد و از این دانشگاه دو مدرک در زمینه تاریخ و علوم سیاسی دریافت کرد. او در نهایت به دانشگاه سیراکیوز رفته و از آنجا با مدرک حقوق فارغ‌التحصیل شد. او در بین 85 دانشجوی کلاسش در رتبه 76ام قرار گرفت.

جو بایدن در کنار همسر دومش جیل

همسر جو بایدن


بایدن در سال 1966 در حالی‌که هنوز دانشجو بود، با نیلیا هانتر ازدواج کرد. والدین نیلیا در ابتدا نسبت به ازدواج دخترشان با یک کاتولیک موافق نبودند اما در نهایت پذیرفتند. مراسم عروسی این دو در یک کلیسای کاتولیک رومی در شهرک اسکانیتلس در ایالت نیویورک صورت گرفت.

نیلیا در سال 1972 هنگام خرید کریسمس به همراه دختر یک ساله‌شان در تصادف رانندگی کشته شد. پسران بایدن از این تصادف با جراحات جزئی جان به در بردند.

فرزندان جو بایدن


حاصل ازدواج نیلیا و جو، سه فرزند به ترتیب در سال‌های 1969، 1970 و 1971 با نام‌های جوزف بایدن سوم ملقب به بو بایدن، رابرت هانتر و نایومی کریستینا بود.

بایدن در سال 1977 با جیل تریسی جیکابز ازدواج کرد و از او دختری به نام اشلی دارد.

زندگی سیاسی و اجتماعی جو بایدن


بایدن به نیلیا گفت که قصد دارد تا 30 سالگی به یک سناتور تبدیل شده و بعد برای ریاست‌جمهوری تلاش کند. در 1968، بایدن پس از پایان تحصیلاتش به مدت 6 ماه در یک مؤسسه حقوقی در ویلمینگتون به عنوان منشی کار کرد و هم زمان به عنوان وکیل تسخیری کار می‌کرد. ویلیام پریسکت که از جمهوری‌خواهان مطرح منطقه بود ریاست آن مؤسسه را برعهده داشت و بایدن بعداً گفت «خودم را یک جمهوری‌خواه می‌دانستم.» جو از فرماندار دموکرات دلاور، چارلز تری که سیاست‌های نژادی محافظه‌کارانه‌ای داشت حمایت نمی‌کرد و در عوض سیاست‌های راسل پترسون که یک جمهوری‌خواه و لیبرال‌تر بود و در 1968 تری را شکست داد، را می‌پسندید. جمهوری‌خواهان تلاش کردند بایدن را جذب کنند اما او به دلیل اینکه از رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه، ریچارد نیکسون، خوشش نمی‌آمد درخواستشان را رد کرد و از خود به عنوان یک مستقل نام می‌برد. او در سال 1969 به عنوان یک دموکرات نامزد شورای شهرستان نیوکاسل در ایالت دلاور شد. عمده وعده‌های انتخاباتی او شامل حمایت از مسکن دولتی بود. بایدن با تفاوت 2000 رأی موفق به پیروزی در انتخابات شد. او از سال 1970 تا 1972 عضو این شورا بود و همزمان به وکالت ادامه داد.

بایدن در سال 1972 نامزد سنای آمریکا از ایالت دلاور شد. جی. کیلب بوگز رقیب با سابقه او در این انتخابات شکست خورد و به این ترتیب بایدن به عنوان یکی از جوان‌ترین سناتورها وارد مجلس سنا شد.

اقدامات اولیه در سنا

جو در اولین سال‌های حضورش در سنا تمرکز خود را بر مسائل زیست‌ محیطی و حمایت از مصرف‌کننده گذاشت و به دنبال آن بود که توانست سطح پاسخگویی دولت را افزایش دهد. در اواسط 1974، مجله تایم او را یکی از 200 چهره آینده دانست. در مصاحبه‌ای با واشینگتنین به سال 1974، بایدن خود را در مسائلی چون حقوق و آزادی‌های شهروندی و مسائل افراد مسن لیبرال توصیف کرد اما اعلام داشت که در باقی موارد، نظیر سقط جنین و سربازی محافظه‌کار است.

جو بایدن

بایدن در 1987

سناتور بایدن رئیس‌جمهور بیل کلینتون و دیگر مقامات در سفر به بوسنی و هرزگوین

انتخابات ریاست‌جمهوری 1988

بایدن که به تاریخ 9 ژوئن 1987 در ایستگاه قطار ویلمینگتون قصد خود برای نامزد شدن را اعلام کرده بود، در انتخابات مقدماتی 1988 حزب دموکرات شرکت کرد. او می‌خواست به جوان‌ترین رئیس‌جمهور از زمان جان اف. کندی تبدیل شود. در آغاز یکی از بخت‌های اصلی به‌شمار می‌رفت. کمپین بایدن در ربع‌سال اول 1987 موفق شد 1٫8 میلیون دلار کمک جمع‌آوری کند، بیش از هر نامزد دیگری.

تا اوت 1987، به نظر می‌رسید بایدن از مایکل دوکاکیس و دیک گفاردت عقب افتاده‌است. علی‌رغم این که کمک‌ها به کمپین بایدن هنوز از سایرین بیشتر بود، دوکاکیس در نظرسنجی‌های ایووا پیشی گرفته بود. در سپتامبر 1987، بایدن متهم شد که از سخنرانی نایل کیناک، رهبر حزب کارگر بریتانیا، سرقت ادبی کرده‌است. علی‌رغم این که سیاستمداران از ایده‌ها و سخنرانی‌های یکدیگر الگو می‌گیرند، آنچه بیشتر بایدن را زیر ذره‌بین قرار داد این بود که او پیشینه خانوادگی خودش را هم تغییر داده بود تا با پیشینه کیناک هم‌خوانی داشته باشد. به زودی مشخص شد بایدن قبلاً از یک سخنرانی 1967 رابرت کندی، سخنرانی 1961 جان اف کندی و یک سخنرانی 1976 هیوبرت هامفری هم کپی برداری کرده‌است.

او که پایگاه هواداری گسترده‌ای نداشت، در 23 سپتامبر 1987 تعلیق کمپین خودش را اعلام کرد. به عقیده او، «سایه‌های اغراق‌شده» اشتباهات گذشته موضوعی بود که باعث شد کمپینش در آن سال شکست بخورد.

بعد از انصراف بایدن، فاش گردید که کمپین دوکاکیس به صورت مخفیانه فیلم مقایسه سخنرانی‌های بایدن و کیناک را کنار یکدیگر قرار داده و در اختیار رسانه‌ها گذاشته‌است.

کمیته روابط خارجی سنا

بایدن عضو دیرپای کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا بود. در سال 1997، ارشدترین عضو حزب در اقلیت در کمیته شد و در ژانویه 2001 و از ژوئن 2001 تا 2002 ریاست آن را بر عهده داشت. با افتادن مجدد کنترل سنا به دست دموکرات‌ها در پی انتخابات سال 2006، بایدن مجدداً ریاست کمیته را به دست گرفت. او در سیاست خارجی عموماً یک انترناسیونالیست لیبرال بود. او به‌طور مؤثری با سناتورهای جمهوری خواهی چون ریچارد لوگر و جسی هلمز همکاری می‌کرد و گاهی علیه عناصری از حزب خود موضع می‌گرفت. بایدن یکی از دو رئیس گروه ناظر بر ناتو در سنا بود. او در این بازه با 150 رهبر از نزدیک به 60 کشور و سازمان بین‌المللی دیدار کرد. او به عنوان رئیس کمیته، جلسات استماع متعددی برگزار می‌کرد و همچنین در طی سه باری که ریاست سوکمیته امور اروپایی را بر عهده داشت، جلسات استماع متعددی در آن برگزار می‌کرد.

بایدن به اجازه به دولت برای جنگ خلیج فارس در سال 1991 به همراه 45 نفر از 55 سناتور دموکرات رای منفی داد، او گفت تقریباً همه بار ائتلاف ضد عراق بر دوش آمریکا قرار دارد.

 دیدار با ایاد علاوی نخست‌وزیر عراق در بغداد

جو بایدن

بایدن در یک کمپین تبلیغاتی در آیووا، سال 2007

کارنامه سنا و ثروت

بعد از اولین انتخابات خود در 1972، بایدن شش مرتبه دیگر (1978، 1984، 1990، 1996، 2002 و 2008) هم در انتخابات سنا به پیروزی رسید، معمولاً با کسب حدود 60٪ آرا. او با رقبای جدی روبرو نشد؛ پیت دو پونت، فرماندار وقت، در 1984 تصمیم گرفت در انتخابات شرکت نکند. ویلیام روث، سناتور جمهوری‌خواه ایالت، دو سال زودتر از بایدن وارد سنا شد و نتیجتاً، او برای 28 سال ارشدِ بایدن در سنا بود. در 2000، تام کارپر موفق شد در انتخابات سنا روث را شکست دهد و بدین ترتیب، بایدن به سناتور ارشد ایالت دلاور تبدیل شد. بایدن از همه سناتورهای ایالت خود مدت طولانی‌تری در سنا حضور داشته‌است و در سطح کشور، تا سال 2018، در رتبه هجدهم از این حیث قرار دارد. او در مه 1999 به جوان‌ترین سناتور تاریخ تبدیل شد که 10٬000 مرتبه رای می‌دهد.

در سال‌های حضورش در سنا، بایدن برای خود به عنوان فردی «وراج» و کسی که «پای خود را در دهان خود می‌گذارد» (یعنی حرف‌های خجالت‌آور می‌زند) شهرت پیدا کرد. او یک سخن‌ور و بحث‌کننده ماهر بود که معمولاً به تاک شوهای صبح یکشنبه دعوت می‌شد. او معروف بود به این که در سخنرانی‌هایش به متن از قبل آماده‌شده وفادار نمی‌ماند و به گفته نیویورک تایمز، ممکن است هر چیزی را به زبان بیاورد.

اوباما به بایدن بابت نقشش در حل بحران سقف بودجه تبریک می‌گوید، 2011.

بایدن، اوباما و اعضای تیم امنیت ملی عملیات کشتن اسامه بن لادن را پیگیری می‌کنند.

پرتره رسمی بایدن و اوباما، ژوئیه 2012

کمپین ریاست‌جمهوری 2008

بعد از شکست در 1988، بایدن چند بار دیگر احتمال کاندید شدن برای ریاست‌جمهوری را بررسی کرده بود و سرانجام در 31 ژانویه 2007 قصد خود برای نامزد شدن را اعلام کرد. او در برنامه ملاقات با مطبوعات به مجری آن تیم راسرت در این مورد گفت که او تلاش می‌کند «بهترین بایدنِ ممکن» باشد. در ژانویه 2006، هری اف. تمال، ستون‌نویس اهل دلاور نوشت که بایدن در مرکز حزب دموکرات قرار دارد و این جایگاهی است که جو بایدن آن را می‌خواهد. به گفته او، جو قصد داشت در کمپین خود به شهروندان آمریکایی گوش زد کند که آن‌ها علاوه بر خطر تروریسم، با خطراتی چون مشکلات نظام درمانی آمریکا، جرم و وابستگی به واردات انرژی از مناطق بی‌ثبات جهان هم روبرو هستند.

معاونت ریاست‌جمهوری (2009–2017)

ظهر 20 ژانویه 2009، بایدن به چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده بدل شد. در ماه‌های ابتدایی دولت اوباما، اوباما اقدامات بایدن را به یک بازیکن بسکتبال «که کارهایی انجام می‌دهد که در آمار دیده نمی‌شود» تشبیه کرد. بایدن با اعزام 21٬000 سرباز جدید به افغانستان مخالف بود اما در این موضوع نظر وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون که موافق این موضوع بود، ترجیح داده شد. علی‌رغم این، دولت اوباما تردیدهای او برای اعزام نیرو را جدی گرفت. بایدن تقریباً هر دو ماه یک‌بار به عراق می‌رفت و مجموعاً هشت سفر به آنجا داشت. او همچنین مسئولیت نظارت بر هزینه‌ها در زیرساخت‌ها جهت مقابله با رکود اقتصادی را عهده‌دار شد.

در اواخر آوریل 2009، پاسخ خارج از موضوع بایدن به سؤالی درباره شیوع آنفلوانزای خوکی (مبنی بر این که او به خانواده‌ها توصیه می‌کند از سفر با هواپیما یا مترو پرهیز کنند) منجر به این شد که کاخ سفید سریعاً آن را رد کند. این اظهار نظر دوباره سابقه بایدن در گاف‌دادن را یادآور شد. در 23 مارس 2010، بایدن به رئیس‌جمهور گفت که امضای لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه «یک اقدام لعنتی بزرگ» بود. اوباما و بایدن علی‌رغم این که شخصیت‌های متفاوتی داشتند، توانستند با یکدیگر دوستی نزدیکی شکل دهند.

جو بایدن و باراک اوباما

جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد می‌کند.

بعد از معاونت ریاست‌جمهوری (2017–2021)

بایدن در سال 2017 در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به کار شد تا سیاست خارجی، دیپلماسی و امنیت ملی تدریس کند. او رئیس مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن نیز هست. بایدن همچنین به مبارزه علیه سرطان می‌پردازد و آن را «تنها چیز فرا حزبی باقی‌مانده در آمریکا» می‌داند.

بایدن برای بیش از 30 سال با سناتور جان مک‌کین دوستی نزدیکی داشت. در سال 2018، مک کین در 81 سالگی به دلیل ابتلا به سرطانی مشابه با بو بایدن، درگذشت. بایدن در مراسم تشییع جنازه مک‌کین در فینیکس صحبت کرد. او سخنان خود را با «نام من جو بایدن است. من یک دموکرات هستم؛ و من جان مک‌کین را دوست داشتم» آغاز کرد. بایدن مک‌کین را «برادر» خود نامید. بایدن همچنین در مراسم یادبود مک‌کین در کلیسای ملی واشینگتن در کنار وارن بیتی و مایکل بلومبرگ زیر تابوت مک‌کین را گرفت.

کمپین ریاست‌جمهوری 2020

بین سال‌های 2016 و 2019، رسانه‌ها اغلب از بایدن به عنوان نامزدی احتمالی برای ریاست‌جمهوری در سال 2020 نام می‌بردند. وقتی از او دربارهٔ نامزد شدن سؤال می‌شد، پاسخ‌های مبهم و متفاوتی می‌داد و می‌گفت: «هرگز نگو هرگز.» یک مرتبه گفت که پیش آمدن شرایطی که در آن دوباره نامزد شود را محتمل نمی‌داند اما چند روز بعد گفت «اگر بتوانم راه بروم نامزد می‌شوم.»

بایدن گفت که تصمیمش را تا ژانویه 2019 خواهد گرفت، اما در آن زمان هیچ چیزی اعلام نکرد. دوستانش گزارش دادند که او «به بله گفتن بسیار نزدیک است» اما نگران تأثیری است که یک انتخابات ریاست‌جمهوری دیگر می‌تواند بر خانواده و شهرتش بگذارد. همچنین جمع‌آوری کمک مالی، نظرات درباره سن و میانه‌گرایی نسبی او نیز موضوعات مهمی بودند. از سوی دیگر، «احساس وظیفه»، نگرانی درباره ریاست‌جمهوری ترامپ، فقدان تجربه در سیاست خارجی بین سایر نامزدهای دموکرات او را بر آن می‌داشت که دوباره کاندید شود. بایدن در تاریخ 25 آوریل 2019 رسماً کمپین خود را اعلام و فیلادلفیا در پنسیلوانیا را به عنوان مقر ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرد.

بایدن و معاون رئیس‌جمهور آتی، مایک پنس در روز 10 نوامبر 2016، چند روز بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات

 جزئیات بیشتر سخنرانی بایدن در مراسم شام ملی کمپین حقوق بشر، 2018

ریاست‌جمهوری (2021–تاکنون)

بایدن با شکست‌دادن دونالد ترامپ در نوامبر 2020، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. بدین ترتیب برای اولین بار از زمان جرج اچ. دابلیو بوش یک رئیس‌جمهور در حال کار نتوانست در دومین انتخابات خود پیروز شود. بایدن در روز معارفه خود در 21 ژانویه 2021 پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا و اولین رئیس‌جمهور از ایالت دلاور بود. همچنین او یکی از دو معاون رئیس‌جمهوری است که در حالی در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی می‌رسد که دوره معاونتش تمام شده‌است. بایدن دومین رئیس‌جمهور کاتولیک رومی و غیر پروتستان پس از جان اف. کندی، و اولین رئیس‌جمهور از نسل خاموش است. رئیس‌جمهور مستقر دونالد ترامپ از شرکت در مراسم تحلیف او خودداری کرد، اتفاقی که اولین بار در 100 سال گذشته رخ می‌دهد. آخرین بار اندرو جانسون که از مشکلات سلامتی رنج می‌برد در مراسم تحلیف وودرو ویلسون شرکت نکرد.

بایدن در روز اول ریاست‌جمهوری خود تعدادی فرمان اجرایی مبنی بر اجباری‌شدن پوشیدن ماسک در بناهای دولت فدرال، پیوستن مجدد آمریکا به توافق اقلیمی پاریس، پایان دادن به وضعیت اضطراری ملی در مرز ایالات متحده آمریکا–مکزیک و پی‌ریزی مقدمات پیوستن دوباره ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت صادر کرد.

مسئولیت فعلی


جو بایدن از سال 2021 رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می باشد.

اینستاگرام جو بایدن


جو بایدن در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری joebiden با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام جو بایدن

آلبوم تصاویر جو بایدن


اولین کمپین جو بایدن برای انتخابات 2020

بایدن در حال امضای فرمان اجرایی به عنوان رئیس‌جمهور، 2021

بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا سوگند یاد می‌کند، 20 ژانویه 2021

رئیس‌جمهور اوباما نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به‌طور ممتاز در 12 ژانویه 2017 به بایدن اعطا می‌کند

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

جو بایدن

فیلمی از سخنرانی کامل بایدن در مورد نتیجه انتخابات_ در راه پیروزی هستیم


پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (271 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (53 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (37 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (22 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (7 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند؟ (عکس) افشای سند هزینه‌های فرح پهلوی برای تزئینات توالتش! / خرج از جیب مردم برای توالت خانم ملکه، همینقدر دردناک! حرکات دیده نشده از سید جواد هاشمی و حامد آهنگی در برنامه شام ایرانی+فیلم واکنش شوکه کننده دختر بروس‌لی به اصطلاح ایرانیِ "دنبال قاتل بروس‌لی می‌گردی؟" (عکس) سفر علمی رییس جمهور سابق به مجارستان/ تیپ و استایل محمود احمدی نژاد در کشور همسایه عاشقانه های جذاب بابک جهانبخش و همسر جوان و باکلاسش پربازدید شد+عکس خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگرا راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس غذاهای مناسب در دوره مراقبت‌های بعد از جراحی لثه چیست؟ نرم افزار Aspen HYSYS چیست و چه کاربردی دارد؟‌ (فیلم) 6 وسیله ساده و کاربردی مرتب کردن خانه/ اگه اینا رو داشته باشی خونه ات دیگه اون خونه قبلی نمیشه، بخصوص آشپزخونه شاه توت های خانه پدری مهران مدیری که نصیب بچه های کوچه میشد+ویدیو/ مهربانی بی حد و اندازه پدر آقای بازیگر در مواجهه با کودکان دورهمی دوستانه جومونگ با والیبالیست های تیم سایپا +عکس (عکس)خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر خاصش/ متن معنادار و زیبایی روی مزارش آدم به فکر میبره (ویدئو) آیا میدانید اختاپوس منشاء فرازمینی دارند؟! / احتمالا 540 میلیون سال پیش توسط شهاب سنگ به زمین آمدند 3 راهکار بی‌نظیر برای حل مشکل چسبیدن کیک به قالب و قابلمه/ با دونستن این روش ها دیگه کیکت خراب نمیشه (ویدئو) عجیب ترین مارمولک دنیا، توکیو ژکو Tokay Gecko گونه ای که صدایی عجیب از خود می دهند! (عکس) استوری جدید زیبا بروفه بمناسبت تولد پسرش!/آقا کوچولو عینکشو با لباسش ست کرده! (ویدئو+عکس) قد کوتاه ترین مرد زنده جهان در ایران/ جوان 20 ساله قدر کوتاه ایران در کنار پدر و مادرش قد بلندش (عکس) قاب عاشقانه و خاص عروس فاطمه گودرزی با نوه اش/مادر شدن چقدر به دریا مرادی دشت میاد! خلاقیت منحصر به فرد یک مادر ایرانی برای پختن کیک و شیرینی با الهام از دنیای واقعی/ تمام قنادی های شهر زیر سوال رفت+عکس نظر جالب و روشنفکرانه رهبر معظم انقلاب در خصوص کار کردن زنان؛ کار خانه مطلقا وظیفه خانمها نیست+ویدیو ویدئو دیده نشده از قرتی بازی باورنکردنی یک میمون برای مرتب کردن موهای سرش/ فقط جوری که از آب دهن بجای ژل مو استفاده میکنه!🤣 (عکس)عاشقانه های جالب و زیبای شهره سلطانی برای تولد همسرش/چقدر زن و شوهر شبیه به هم هستن (تصاویر)اگر درس‌ها آدم بودند، چه شکلی می‌شدند؟/طراحی جالب و خلاقانه هنرمند ایرانی در روح دادن به دروس مدرسه (فیلم) صحنه دیوانه وار قدرت تخریب گردباد در ایالت نبراسکا / هر چی فیلم هالیوودی دیدی بذار کنار، واقعا وحشتناکه (ویدئو) وحشتناک ترین وسیله شهربازی "چونگ کینگ- چین" که مثل آهنربا گردشگران را به این شهر جذب می کند/ آب قند دم دستتون باشه!جدی جدی مخلوط کنه! این زن تهرانی همزمان 2 شوهر و 2 خانه داشت / هر 2 مرد سند ازدواج داشتند! عکسی متفاوت و خاص از عزاداری دختر سردار سلیمانی در یک مراسم!!/با اصالت همچون پدر... دیزاین رویایی تولد یکسالگی نوه ی فاطمه گودرزی، لیلای سریال "فاصه" ها/ چه عجب روی ماه نوه بانمکشونو دیدیم بالاخره! میز عزای ساده و بدون تجملات زهره فکورصبور با شمع و عکس آتلیه‌ای/ حیف جوونیش+عکس (ویدئو) تیکه فوق سنگین سام درخشانی به بازی علیرضا بیرانوند در برنامه "شبهای مافیا-زودیاک"/ اشتباهی نگیر اینجا سیسیله! رخ نمایی برادر مونا کرمی نوعروس سینمای ایران/ سپند امیر سلیمانی همچین برادر زن جنتلمنی داره+عکس (تصاویر) 2تا از عجیبترین شغل های جهان که از شنیدنش شاخ در میارید/ شغلهایی که فقط و فقط در ژاپن میشه دید و استخدام شد رئیسی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم | به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی... (ویدئو) همخوانی شبنم مقدم با اجرای زیبای تصنیف همه زلف شرکت کننده برنامه صداتو / با صداش همه داروان رو به وجد آورد رونمایی از خانواده کم جمعیت و دلنشین تازه عروس سینمای ایران، مونا کرمی همسر دوم سپند امیرسلیمانی +عکس پشت پرده جمع آوری واکسن آسترازنکا از سراسر جهان چهره واقعی بیتا معیریان بازیگر نقش صفورا در گیلدخت/ اصلا نمیشه شناختش+ عکس زوج‌های ایرانی در 2 سال اخیر عاشق‌تر شدند وکیل امیر تتلو: احتمال دارد توبه‌ تتلو در حکم دادگاه اثرگذار باشد
تیتر امروز   
(عکس) افشای سند هزینه‌های فرح پهلوی برای تزئینات توالتش! / خرج از جیب مردم برای توالت خانم ملکه، همینقدر دردناک!
واکنش شوکه کننده دختر بروس‌لی به اصطلاح ایرانیِ "دنبال قاتل بروس‌لی می‌گردی؟"
3 راهکار بی‌نظیر برای حل مشکل چسبیدن کیک به قالب و قابلمه/ با دونستن این روش ها دیگه کیکت خراب نمیشه
این زن تهرانی همزمان 2 شوهر و 2 خانه داشت / هر 2 مرد سند ازدواج داشتند!
رئیسی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم | به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی...
پشت پرده جمع آوری واکسن آسترازنکا از سراسر جهان
وکیل امیر تتلو: احتمال دارد توبه‌ تتلو در حکم دادگاه اثرگذار باشد
زوج‌های ایرانی در 2 سال اخیر عاشق‌تر شدند
ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟
سپند امیرسلیمانی از طلاق تا ازدواج مجدد با خانم بازیگر معروف+عکس همسر اول و دوم
متهم پرونده زهره فکور صبور بازداشت شد
تغییر محسوس مدل سخنرانی محمود احمدی نژاد در سخنرانی های اخیرش/ حذف کلمه ابتداییِ مهمِ شروع سخنانش
ازدواج سپند امیرسلیمانی با خانم بازیگری که فکرشم نمی‌تونید بکنید / انتشار اولین تصاویر بازیگر از سرنوشت با آقای بازیگر
جزئیات دستگیری عامل فوت زهره فکورصبور در حواشی داغ امروز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس