دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی الهام حسینی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 29 مرداد 1402
سیده الهام حسینی معروف به الهام حسینی (زاده 25 شهریور 1367 در دورود)، وزنه‌بردار زن تیم ملی ایران است. وی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : سیده الهام

نام خانوادگی : حسینی

تاریخ تولد : 1367/06/25

شهر محل تولد : دورود

رشته تخصصی : وزنه برداری

زندگی شخصی و خانواده الهام حسینی


الهام حسینی زاده 25 شهریور 1367 دورود لرستان وزنه بردار اهل ایران است.

سیده الهام حسینی بانوی وزنه بردار ایرانی و عضو تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران است که در مسابقات جهانی وزنه برداری روی تخته رفت و وزنه زد .

خانواده‌ام در نخستین روزهایی که متوجه شدند وزنه‌برداری تمرین می‌کنم نگران شدند. مادرم از همه بیشتر نگران بود و گاهی اوقات که می‌دید هنگام بلند کردن وزنه‌ها فریاد می‌زنم و انرژی‌ام را تخلیه می‌کنم اشک می‌ریخت. خانواده‌ام همیشه پشتیبانم بوده‌اند و در مدتی که به اردوی تیم ملی آمده‌ام به اتفاق دوستانم باشگاهم را اداره می‌کنند.

ازدواج و خانواده


الهام حسینی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

زندگی ورزشی و اجتماعی الهام حسینی


از 8 سالگی ورزش را با کاراته شروع کرد و در 13سالگی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد. در ادامه فعالیت‌های ورزشی‌ الهام حسینی ورود به ورزش دوومیدانی بود تا جایی که قهرمان دوی 400 متر المپیاد دانش‌ آموزی شد. او مدتی هم در لیگ هندبال بازی و در لیگ تکواندو و مدتی در لیگ فوتبال بانوان مشغول فعالیت بود.

الهام حسینی وزنه‌بردار زن تیم ملی ایران، دانش‌ آموخته کارشناسی رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تربیت معلم تهران و کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه شهید رجایی است. وی نخستین مدال‌ آور تاریخ وزنه‌ برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌ اوغلو در سال 1398 مدال برنز دسته 76 کیلوگرم را بدست‌آورد. وی بهمراه پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه، پریسا جهانفکریان، اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات جهانی را تشکیل دادند. الهام حسینی پیشتر بدنسازی حرفه ای کار می کرد و در لیگ برتر فوتبال بانوان هم در تیم نگین اشترانکوه بود و همچنین رزمی کار حرفه ای نیز می باشد.

او درباره نحوه ورود به وزنه برداری گفته: اطلاعیه فدراسیون وزنه‌برداری را در فضای مجازی دیدم و بلافاصله به اداره کل تربیت بدنی شهرستان دورود مراجعه کردم تا از جزئیات باخبر شوم. بعد از پرس‌و‌جوهای فراوان شماره تلفن سرپرست هیأت وزنه‌برداری لرستان را پیدا کردم و ایشان به من گفت وزنه‌برداری بانوان هنوز در استان ما راه نیفتاده و در حال طی کردن روال قانونی برای دریافت مجوزهای لازم است. اگر می‌خواستم تا صادر شدن مجوزها صبر کنم الان باید مسابقات وزنه‌برداری زنان را از تلویزیون تماشا می‌کردم. بنابراین به تلاش‌هایم ادامه دادم و تصمیم گرفتم در باشگاه شخصی‌ام که در طبقه اول خانه پدری راه انداخته‌ام تمرین کنم و بعد هم برای ثبت رکورد به ورزشگاه آزادی بروم.

حسینی در مسابقات قهرمانی وزنه‌ برداری آسیا 2019 در رده‌بندی نهایی وزن 71 کیلوگرم در جایگاه ششم آسیا قرار گرفت. او در حرکت یک‌ ضرب ابتدا موفق به مهار وزنه 73 کیلوگرم شد و در حرکت دوم خود نیز وزنه 78 کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت سوم و وزنه 82 کیلوگرم ناکام ماند و در مجموع رکورد 176 کیلوگرم را به ثبت رساند.

این خانم ورزشکار وزنه بردار لرستانی در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در سال 2019 در مجموع با رکورد 191 کیلوگرم در رده شانزدهم قرار گرفت

الهام حسینی با ثبت این رکوردها توانست در یک ضرب 5 کیلوگرم، دو ضرب 10 کیلوگرم و مجموع 15 کیلوگرم رکورد ملی را ارتقا دهد.

وی سابقه قهرمانی در مسابقات مچ اندازی را نیز در کارنامه دارد و بعد از آن وزنه برداری را شروع کرد. به گفته خودش: من تازه اول راه هستم و اگر بخواهم واقعیت را بگویم کار خیلی آسان نیست و من به شخصه تمام تلاشم را می کنم یک امتیاز خوب کسب کنم و جزو نفرات برتر باشم اما کار آسانی نیست اما هیچ چیز غیرممکن نیست و با حمایت فدراسیون تمام تلاشم را می کنم.

الهام حسینی دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی زنان آسیا 2022 در بحرین، سه مدال طلای ارزشمند را برای تیم ملی زنان ایران کسب کرد.

او با رکورد 102 یک ضرب، 125 دوضرب و مجموع 227 کیلوگرم سه مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد. حسینی برای اولین‌بار توانست مدال طلای بزرگسالان آسیا را کسب کند.

الهام حسینی و تغذیه


درصد پروتئین مصرفی وزنه‌ بردارها باید زیاد باشد. به همین دلیل در هر وعده غذایی گوشت و مرغ مصرف می‌کنم و در هر وعده 2 پرس غذا می‌خورم. روزانه 10 عدد تخم‌مرغ می‌خورم و به‌طور مرتب آجیل مصرف می‌کنم اما با توجه به گرانی بیش از حد آجیل باید به فکر تغذیه جایگزین باشم.

افتخارات الهام حسینی


  • مدال طلا بازی های همبستگی اسلامی تک ضرب - 2021 قونیه ، ترکیه - 100 کیلوگرم

  • مدال برنز بازی های همبستگی اسلامی دو ضرب - 2021 قونیه ، ترکیه - در مجموع 223 کیلوگرم

  • مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا تک ضرب - 2022 دوحه قطر- 102 کیلوگرم

  • مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا دو ضرب - 2022 دوحه قطر- در مجموع 227 کیلوگرم

آلبوم تصاویر الهام حسینی


اینستاگرام الهام حسینی


الهام حسینی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری elham_hosseini128 با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از وزنه برداری الهام حسینی



پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
لیستی کامل از بازیگران زنی که با سر تراشیده و کچل جلوی دوربین ظاهر شدند+عکس/ از الناز شاکردوست تا رویا نونهالی، ناتاشایِ خواب و بیدار
ترجمه تخصصی کتاب