دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی سارا قمی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 29 مرداد 1402
سارا قمی مرزدشتی (زاده 7 اسفند 1366) بازیکن فوتبال اهل ایران و عضو تیم ملی فوتبال زنان ایران است.فوتبال پایه را از رده‌های نوجوانان و جوانان ملوان بندرانزلی آغاز کرد و به تیم بزرگسالان ملوان بندرانزلی راه یافت.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : سارا

نام خانوادگی : قمی مرزدشتی

تاریخ تولد : 1366/12/07

شهر محل تولد : خمام ، گیلان

رشته تخصصی : فوتبال

زندگی شخصی و خانواده سارا قمی


سارا قمی مرزدشتی در شهر خمام گیلان به عنوان فرزند آخر در روز 7 اسفند 1366 به دنیا آمده اما تاریخ تولدش در شناسنامه 29 مرداد 1366 ثبت گردیده است.

یک خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد که برادرش فوتبالیست آماتوری بود و پدرش نیز در گذشته فوتبال بازی میکرد و مادرش خانم «همت طلب» می باشد.

سارا قمی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی می باشد.

ازدواج و خانواده


سارا قمی ازدواج کرده و متاهل می باشد و ثمره زندگی اش یک پسر به نام امیرعلی میباشد که او هم به ورزش فوتبال می پردازد.

سارا قمی طرفدار کدام تیم است؟


هر تیمی که خوب بازی کند من طرفدارش هستم، پرسپولیس چند سال است که خوب بازی می‌ کند و شاید الان طرفدارش باشم، ولی در اصل طرفدار سپید رود و ملوان هستم.

در اروپا هم طرفدار سرسخت بارسلونا هستم و تلاش میکنم بازی های لالیگا را ببینم.

سارا قمی و علایق غیر فوتبالی


علاوه بر فوتبال علاقه زیادی به ماهیگیری دارد و دوست دارد اوقات فراغتش را با سفر کردن کنار خانواده اش و آموزش فوتبال به بچه ها بگذراند.

زندگی ورزشی و اجتماعی سارا قمی


سارا قمی علاقه شدیدی به فوتبال داشت اما سال 1379 هنوز فوتبال به شکل فعلی نبود و او به ناچار ابتدا به بازی فوتسال پرداخت تا سال 1383 که فوتبال وارد ایران شد.

بعد تیم بانوان ملوان تشکیل شد و استارت فوتبال را از تیم انزلی زد، حدود 4 سال فوتسال بازی کرد، 3 سال در داخل استان در بخش خمام و یک سال هم با تیم ملوان جوان رشت در لیگ برتر حضور داشت.

سال 1385 از 19 سالگی به تیم ملوان بندر انزلی پیوست و تا سال 1394 در این تیم مشغول به بازی بود.

در تعطیلات لیگ ایران (پس از اتمام لیگ 94–95) و در اولین دوره از لیگ فوتبال بانوان عراق که در کردستان عراق برگزار شد، سارا قمی به همراه چندی دیگر از بانوان فوتبالیست ایران توسط تیم‌های عراقی به خدمت گرفته شدند.در این مسابقات سارا قمی برای تیم «زیرفانی» عراق در 4 بازی به میدان رفت و با زدن 9 گل به عنوان خانم گلی این مسابقات رسید. تیم زیر فانی در این دوره به نایب قهرمانی رسید.

پس از مذاکرات انجام شده، نهایتاً سارا قمی به تیم پر افتخار شهرداری بم پیوست تا اولین فصل خود پس از جدایی از ملوان را در این تیم سپری کند. سارا قمی در این دوره نیز موفق ظاهر شد ولی برای اولین بار در پنج سال گذشته از کورس خانم گلی کنار گذاشته شد و به یازده گل بسنده کرد. قمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد جدا شدن از ملوان و پیوستن به تیم جدیدش، شهرداری بم در جا ماندن او از خانم گلی تأثیرگذار بوده‌است.

سارا قمی نخستین بار در سال 86 به تیم ملی دعوت شد. او تا اردیبهشت ماه سال 1396 35 بار یا بیشتر برای تیم ملی در میادین مختلف بازی کرده و موفق به 23 بار (یا بیشتر) گلزنی برای تیم ملی ایران شده‌است.

در آخرین حضور تیم ملی بانوان در میادین بین‌المللی (فروردین 96)، در مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی که ایران همگروه با ویتنام، مینمار سوریه و سنگاپور بود، قمی موفق شد 3 بار برای ایران در این مسابقات گل بزند. (2 گل به سنگاپور و 1 گل به سوریه) هر چند ایران نتوانست از گروه خود صعود کند و حذف شد. همچنین او در بازی با سنگاپور از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

سارا قمی و بهترین گلزن لیگ بانوان


سارا قمی رکورد دار بیشترین گل زده در لیگ بانوان ایران است. او نخستین بار در سال 88 به عنوان خانم گلی دست یافت؛ و پس از آن در سال‌های 90 تا 94، چهار بار متوالی این عنوان را بدست آورد. او در سال‌های حضورش در ملوان در 133 بازی 256 گل به ثمر رسانده و از این حیث رکورد دار است.

در تاریخ 3 مرداد 1394 مراسم انتخاب بهترین‌های چهاردهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد در این مراسم سارا قمی عنوان بهترین گلزن لیگ بانوان را با 37 گل زده به دست آورد. سارا قمی در پایان فصل 95–1394 لیگ برتر فوتبال بانوان ایران، درحالی که به مقام خانم گلی این رقابت‌ها رسیده بود و موفق شده بود به همراه تیم ملوان، به عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر دست یابد، با انتقادهای فراوان از مسئولین امر، از ملوان جدا شد و به تیم شهرداری بم پیوست.

سارا قمی و بهترین گل سال 95


در تاریخ 16 اسفند ماه 1395 در برنامه 90 که از شبکه سه سیما پخش می‌شد در بخش انتخاب بهترین گل سال 1395، گل سارا قمی بازیکن تیم فوتبال شهرداری بم در لیگ برتر فوتبال بانوان ایران 96–1395 در مقابل تیم آینده سازان میهن نجف آباد در بین گل‌های برتر سال قرار گرفت و به عنوان سئوال پیام کوتاهی برنامه 90 مطرح شد و در انتهای برنامه از میان یک میلیون و 603 هزار نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی گل ساراقمی به عنوان سومین گل برتر سال 1395 انتخاب شد.

سارا قمی و مدرسه فوتبال


خانم فوتبالیست یک مدرسه فوتبال خصوصی به نام مدرسه فوتبال سارا قمی را برای دختران سنین بالای 5 سال در دو استان البرز و گیلان راه اندازی کرده است.

سارا قمی و امور خیریه


در زلزله کرمانشاه همچون برخی از ورزشکاران ایرانی از جمله علی دایی با حضور در محل حادثه به همراه پدرش کمک های زیادی برای حادثه دیدگان این زلزله انجام داد.

سارا قمی و خداحافظی از تیم ملی


قمی یکبار سال 1399 و بار دیگر بهمن 1400 از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد اما بار دیگر بنا به نیاز تیم ملی به این بازیکن به شرکت در میادین بین المللی بازگشت.

او می گوید: چند سال است که دیگر نمی‌ خواهم بازی کنم اما مربیان می‌ گویند هنوز زود است و باید بازی کنی، اگر به خودم باشد امسال خداحافظی می‌ کنم اما خیلی از مربیان چون صلاح فوتبال من را می‌ خواهند معتقدند هنوز جا برای بازی دارم.

سارا قمی و رد پیشنهادات خارجی


سال 1388 که برای مسابقات فوتبال دانشجویان جهان در اسپانیا حضور پیدا کرده بودم مربی تیم ایتالیا به من پیشنهاد داد که به کشورش بروم، من در آنجا با سیزده گل خانم گل مسابقات دانشجویان جهان شده بودم اما حضور دایمی برای من در ایتالیا امکانپذیر نبود.

سارا قمی و تمرین با پدر


در فصل مسابقات فقط با تیم تمرین می کنم و در فصل غیر آماده سازی با پدرم در حیاط منزل، سالن و یا زمین چمن ویشگاهی فوتبال بازی می کنم.

سارا قمی و خوشحالی از پخش گلش در برنامه 90


وقتی گلم در برنامه نود عادل فردوسی پور پخش شد، خیلی خوشحال شدم چون چندین سالی که در فوتبال حضور داشتم صحنه‌ های گل‌ هایم پخش نمی‌ شد.

از این جهت هم خوب شد تا آقایان فوتبال ما را ببینند و نگویند خانم‌ ها هم مگر فوتبال بازی می‌کنند! آن‌ ها حرف‌های بدی درباره ما می‌ زنند، واقعا شاید ما از نظر بدنی در سطح فوتبال آقایان نباشیم، ولی از نظر فنی و شرایط فوتبالی چیزی کم نداریم.

گل خداداد و علاقه ی قمی به فوتبال


من پنجم دبستان بودم و گل خداداد عزیزی باعث شد سمت فوتبال بروم، در واقع استارت را از آن‌جا زدم و آن روز گفتم ‌ای کاش من هم می‌توانستم یک روز مثل خداداد بازی کنم و این شد که سمت فوتبال رفتم.

الگوی سارا قمی


بعد از آقای عزیزی بازی های آقای علی کریمی را دنبال می کردم و در حال حاضر هم بازی های مهدی طارمی را با دقت بیشتری نگاه می کنم، در سطح بین المللی هم عاشق بازی لیونل مسی هستم.

سارا قمی و لقب سارادونا


خیلی سال پیش مربی‌ ام بهم گفت تو مثل مارادونا هستی و اسمم را سارادونا گذاشت؛ دیگر این لقب روی من ماند، گل زیاد می‌ زدم و فرشته نجاتی ، مسئول باشگاه‌ مان آن زمان لقب سارادونا را روی من گذاشت.

فوتبال تمام زندگی سارا قمی


خودم هم دقیقا نمیدانم فوتبال چه چیزی دارد اما واقعا دوستش دارم، فوتبال برای من تمام زندگی است. خیلی ها به من می گویند مگر دخترها هم فوتبال بازی می کنند یا چه کاری است که 11 نفر دنبال یک توپ بدوند و همدیگر را بزنند، اما این عشق را تنها کسانی درک میکنند که خودشان عاشق فوتبال باشند.

آرزوی سارا قمی


سارا فردی سخت کوش و کله شق است و یکی از بزرگترین آرزوهایش بازی کردن در استادیوم آزادی است.

افتخارات سارا قمی


در بخش تیمی

  • ملوان

نایب قهرمانی 2012–2013، 2013–2014، 2014–2015 و 2015–2016

  • زیر فانی عراق

نایب قهرمانی مسابقات دوره 2016

  • شهرداری بم

نایب قهرمانی 2016-2017

در بخش انفرادی

  • خانم گلی (برترین گلزن) لیگ ایران: 2009–2010، 2012–2013، 2013–2014، 2014–2015 و 2015–2016

  • خانم گلی لیگ عراق در 2016

آلبوم تصاویر سارا قمی


اینستاگرام سارا قمی


سارا قمی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری sara.ghomi_official با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از گل بی نظیر سارا قمی به تیم سنگاپور



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(عکس) تصویر جالبی از مسعود پزشکیان و امام جمعه شهید تبریز / وقتی رئیس‌ جمهور منتخب مارک لباسش را نشان آیت‌الله آل‌هاشم می‌دهد
عکس بانمک و دیدنی از کودکی آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ عین قالی کرمون میمونه...
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
ویراستاری تخصصی مقاله
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد
بلایِ خنده‌داری که دختر هادی چوپان بر سر گرگ پارسی آورد+عکس/ شال سر کردن و آرایش چشم!