چند ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد !

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد !
این روزها یکی از موضوعات موردتوجه کارشناسان و متخصصان زیبایی، یافتن فرمولی برای به‌تعویق‌انداختن روند پیری پوست و جوان‌سازی دوباره‌ی آن است. پوست صورت بعد از ۳۰ تا ۳۵ سالگی دچار تغییراتی می‌شود که هرچند به‌خودی‌خود زیبا هستند، اما اکثر افراد به‌خصوص خانم‌ها را نگران می‌کند.

چه مرد، چه زن، چه پیر و چه جوان، همه خواهان پوستی روشن و بی عیب و نقص هستند. پوست سالم، جذابیت خاصی به زیبایی هر فرد می بخشد و نشانی از سلامتی است. با بالا رفتن سن، پوست خاصیت ارتجاعی و انعظاف پذیری خود را از دست می دهد. کدری، خطوط ریز، لکه های پیری، پوست آویزان و چین و چروک، پدیدار می شود و پوست شما را خسته کننده و بی روح می کند. دلایل بسیار زیاد دیگری نیز برای کیفیت پایین پوست وجود دارد، از جمله: آلودگی، عادت های نامناسب برای مراقبت از پوست، در معرض اشعه های مضر فرابنفش خورشید قرار گرفتن، رژیم غذایی نا سالم، کم آبی، استرس، سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل و خواب ناکافی. به علاوه، مشکلات سلامتی می تواند تاثیرات مضری بر سلامت و کیفیت پوست بگذارد.با این اوصاف، با چندین تغییر ساده در روش زندگی و دنبال کردن درمان های ساده ی خانگی، شما می توانید پوست خود را جوان کنید و حیات را به آن بازگردانید تا بسیار جوان تر به نظر برسد. در واقع، این کارها می تواند به سادگی به شما کمک کند تا پوست خود را برای زمانی بسیار بیشتر از آنچه که انتظار دارید، جوان و زیبا نگه دارد.

گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای پوست زبانزد است. ماسک تهیه شده از برش ها ی گوجه فرنگی می تواند پوست خسته و کدر شما را بعد از تحمل استرس از این رو به آن رو کند.

  • برای بازیابی طراوت و جوانی پوست تان و داشتن پوستی ملایم و مرطوب هفته ای یک بار برای ۲۰ دقیقه برش های گوجه فرنگی را روی پوست تان بمالید.
  • اگر پوست تان کمی ملتهب است یا احتمال می دهید ممکن است پوست تان دچار سوزش شود، از آب گوجه فرنگی به جای خود آن استفاده کنید.
  • برای آنکه رنگ پوست صورت تان کمی بازتر شود، می توانید پوره ی گوجه فرنگی و روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و از این ماسک روی پوست صورت تان بگذارید.

سیب زمینی

سیب زمینی یکی از درمان های عالی برای جوان سازی پوست است. این خوراکی پرمصرف که در تمام خانه ها همیشه دردسترس قرار دارد، برای پاکسازی پوست و روشن شدن پوست بسیار مفید است و خواص ضدچروک انکارناپذیری دارد.

  • می توانید سیب زمینی خام رنده شده یا آب آن را هر روز به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تان بگذارید؛
  • برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست یا پاک سازی آن و روشن ترشدن رنگ پوست تان می توانید به ماسک تان کمی آب لیمو هم اضافه کنید.

لیموترش

این ماده ی ترش مزه یکی از بهترین مواد برای سفید کردن پوست، از بین بردن لکه های پوستی به دلیل افزایش سن است و در از بین بردن جای جوش و آکنه نیز مؤثر است. لیمو ترش پوست را شفاف تر می کند تا جایی که بعد از استفاده از آن کاملا متوجه بازتر و روشن ترشدن پوست صورت تان خواهید شد.

  • آب لیموترش را مانند لوسیون ها ی تونر (تونرها اثرات باقی مانده ی مواد آرایشی روی پوست را پاک می کنند) با کمی آب مخلوط کنید و روزانه روی صورت تان بمالید.

آلوئه ورا

اگر آب آلوئه ورا یا تکه های خرد یا له شده ی ژله ای داخل برگ های آن را هر روز به صورت تان بمالید، تأثیرات شگفت انگیز آن را روی پوست تان خواهید دید.

  • انواع ماسک های آلوئه ورا پوست را روشن و درخشان می کند، در درمان آکنه مؤثر است و از بین برنده اثر جوش و تیرگی لکه ها ی صورت است و جای سوختگی های جزئی را هم برطرف می کند.
  • آب آلوئه ورا را به عنوان لوسیون روی صورت تان بمالید و تکه های ژله ای آن را به صورت پوره دربیاورید و هفته ای یک بار به مدت ۱۰ دقیقه به عنوان ماسک روی صورت تان بگذارید.

خیار

خیار ماده ای است که از جوانی و سلامت پوست حمایت می کند و ماسک خیار به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها و مواد درمان کننده جوش صورت شناخته می شود.

  • برش های گرد خیار را برای حداقل ۱۵ دقیقه روی صورت تان بگذارید. از این ماسک را می توانید چندین بار در هفته روی پوست صورت تان بگذارید.

آبرسانی به پوست را فراموش نکنید

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت خشکی پوست میباشد ، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد میشود و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید.برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میتوانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.برای تهیه این لوسیون 30 گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

جلوگیری از پیری زود رس با ماسک

استفاده از حمام گیاه دم اسب یکی از روش های مناسب برای درمان چین و چروک های سطحی پوست میباشدبرای استفاده از این روش دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم وان بریزید و برای 20 دقیقه در وان دراز بکشید. این حمام گیاهی برای پیشگیری از پیری زودرس و درمان چین و چروک ها بسیار موثر است و شما می توانید در هفته دوبار از این حمام استفاده کنید.برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب 200 گرم از این گیاه را با 4 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا این مخلوط به جوش و تنها دو لیوان از آن باقی بماند پس از آن جوشانده را به وان اضافه کنید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان